Mallorca; reisorg. tips

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

We willen met een aantal vrouwen een dag of drie á vier gaan mtb'n op Mallorca. Wie heeft er goede tips voor ons wat betreft reisorganisatie, trails e.d.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

In het westen van mallorca zitten de meeste heuvels.
Rest is wat glooiend.

Ben er verder alleen nog maar een paar keer op de racefiets geweest. Altijd gewoon zonder reisorganisatie.
Altijd in plaja de palma in hotels gelegen. Verder wel op de racefiets het hele eiland gezien, als je vanaf daar naar het noord oostelijke puntje van het eiland fietst ben je 180km onderweg.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fred Rompelberg zit toch op Mallorca ?
Doen die ook mtb ? Anders willen ze je wel adviseren, denk ik.
En dit linkje, gids met routes, kan je downloaden, moet je wel eerst GBP 10 betalen.
En deze:
http://www.tramuntanatours.com/mtb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Fred rompelberg zit er idd ook, maar die doet alleen maar racefiets.
Als je toch voor de racefiets gaat kun je ook beter zelfstandig gaan of met max heuer.

Hoef je tenminste niet de verplichte fred rompelberg promotiefilm te kijken :-P
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Fietsmargriet
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 11:19
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Bij VasaSport is een standplaatsreis vanaf 2 tochten mogelijk en een trektocht vanaf 3 etappes.

http://www.vasasport.nl/zomerreizen/pro ... 2=Mallorca" onclick="window.open(this.href);return false;
Fietsgroet,

Margriet
Les Camélias
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Sowiso met een grote boog om Fred heen. Ik heb 1x in zelfde hotel gezeten als zijn groep, maar das geen feest. Hij kwam zich bij ons even voorstellen (klantjes winnen, op zich niks mis mee), maar stelde zich voor als Fred 268.... Over irritante ego's gesproken.
Qua eiland een aanrader in het vroege voorjaar!
Bicycle, bicycle, bicycle
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

kijk eens op http://www.tracksdemallorca.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ik heb wel is bij vasa sport zitten kijken. lijkt me wel ok! lijkt me echt mooi eiland om op de mtb te verkennen. tussendoor nog ff een avondje los aan de overkant op ibiza.. :D
life starts @ 150bpm...
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

daniel1975 schreef:Sowiso met een grote boog om Fred heen. Ik heb 1x in zelfde hotel gezeten als zijn groep, maar das geen feest. Hij kwam zich bij ons even voorstellen (klantjes winnen, op zich niks mis mee), maar stelde zich voor als Fred 268.... Over irritante ego's gesproken.
Qua eiland een aanrader in het vroege voorjaar!
:lol: Wij zaten een keer ook in hetzelfde hotel. Jongen die we kennen zat er ook een paar maanden.
Toen hij bij ons klantjes kwam winnen zei hij ook dat we woensdagmorgen ook wel met hem op de foto mochten. Toen zei die jongen dat hij het beter om kon draaien en of hij met ons op de foto mocht. Werd hij wel even nieuwsgierig wie we waren :lol:
En dan gewoon wat vage antwoorden terug geven dan issie zo weg. :tong
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Ik ga binnenkort met een bekende aldaar mtb'en; het is vrij eenvoudig (zegt ie); gewoon de GR 221 route (wandel) die omringd is met mtb routes volgen, wel even de hostels van te voren boeken, die zijn erg druk in het goede seizoen! http://www.gr221.info/huts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
skelis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 28 februari 2015, 23:09
Mijn mountainbike: Btwin Rockrider 500 26" 24 versn.

Zit nu op Mallorca. We zaten niet in het fietsmekka (soller omgeving) maar in cala d'or.
Leuke klimmetjes gedaan bij felanitx. San salvador en castelli de santuari beklommen en gedaald.
Geen buitencategorie maar leuk klimmen 4-6 km ongeveer 4-6%.
Ook bij de ermitta boven arta mooie klim gedaan
ermitta bunyel? Is eindpunt na klom en afdaling dus terug ook weer Fun.
Verder naar jet noordoosten gereden op en neer. Ongeveer 130km met 1500 hm ondanks dat
Het merendeel glooiend..
Gebruikersavatar
skelis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 28 februari 2015, 23:09
Mijn mountainbike: Btwin Rockrider 500 26" 24 versn.

Bij san salvador op prima gemountainbikem borden naar castelli di santuari is echt een route verder gewoon gps routes downloaden
Plaats reactie