Routes in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

@ Bart: Is de mtb-route van Larochette goed aangegeven ? (Zonder kaart te rijden ?)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
bart-himself
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 13:08
Mijn mountainbike: Corratec Glacier

Hoi Enrico,

ja deze tocht is te doen zonder kaart, prima aangegeven,vandaag zelf nog een keer gereden, geen probleem.
Groetjes.
axelf_69
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 december 2006, 21:18

hoi bart
ik ga as. zomer daar ook op vakantie en wil die route ook rijden
zijn er speciale plekjes waar je via googlemaps al wat over kunt vertellen of aan de hand van die kaart van enrico.
bart-himself
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 13:08
Mijn mountainbike: Corratec Glacier

hoi axelf_69,

sorry dat ik je nu pas terug schrijf, maar het is hier bij ons momenteel druk op de camping waar ik werk, maar je vroeg naar speciale plekjes via googlemaps. Welke speciale plekjes bedoel je eigenlijk ? ik heb ff gekeken op googlemaps en daar op Larochette ingezoomd. Want daar is die tocht namelijk. In de direkte omgeving is het prima fietsen hier, dus daar zit je goed. Als je van het uitgaansleven houdt zoals dancings en zo is hier nix te beleven, dus laat maar weten wat je bedoeld met speciale plekjes.
Groetjes Bart.
axelf_69
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 december 2006, 21:18

Hoi bart

as zomer ga ik naar de camping birkelt in larochette.
heb via google maps gekeken voor leuke afdalingen en wie weet wat voor leuke stukjes verders maar hoop van jou nu :-D te horen wat en waar de echte top stukken zijn op het parcour vandaar. :-q

groeten eric
bart-himself
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 13:08
Mijn mountainbike: Corratec Glacier

Hoi Eric,

jammer dat je niet naar mijn camping komt, camping Auf Kengert in Larochette, 3 km. van Birkelt af. Maar misschien kom je eens langs. Kijk maar eens op www.kengert.lu De mooie klimmen in de tocht vind je bij de nummers 29-31, 47-50, 62-67, 73-76, 90-94 (23%), 101-103. Kijk maar op het kaartje van Enrico. Houd je meer van afdalingen dan doe je de tocht in tegengestelde richting. Succes en misschien tot ziens bij mij.
Fijne vakantie alvast, Marco.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Achter Camping "Beau site" in Beauford de bossen in en de hele Mullerthal (wandel route) rijden , prachtige technische stukjes, watervalletjes en beekjes.
Ik heb lang geleden veel gewandeld in Luxemburg en krijg nu de kriebels als ik denk aan de mooie routes die je daar heb.
Ga ik ook eens uitproberen.
:-q
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Knutsel
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 12 juni 2007, 22:30

Eind augustus willen we route's gaan fietsen(Mountainbike) in Luxemburg.
Zijn er nog mensen die tips hebben over goede en slechte route's.
We verblijven in Heiderscheidergrund, nabij Esch sur Sûre.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

http://homepages.internet.lu/dirk.estie ... efault.htm

Met name de "tour du lac" is zeer de moeite waard. :-q
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Knutsel
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 12 juni 2007, 22:30

Enrico schreef:http://homepages.internet.lu/dirk.estie ... efault.htm

Met name de "tour du lac" is zeer de moeite waard. :-q
Bedankt.

Maar de 69 km en een zwaar parcour zijn voor beginnende bikers wel aan de zware kant. Misschien kunnen we een gedeelte van die route gaan proberen, even uitvinden of er eer kortere route mogelijk is.

Meer tips zijn welkom, bvd.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Probeer anders de mtb-route van Goesdorf of Bavigne.
Uitgezette mtb-routes zijn er helaas niet in de omgeving van Esch sur Sûre.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Knutsel
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 12 juni 2007, 22:30

Enrico schreef:Probeer anders de mtb-route van Goesdorf of Bavigne.
Uitgezette mtb-routes zijn er helaas niet in de omgeving van Esch sur Sûre.
Ben met de auto en zo groot is Luxemburg niet, bij Vianden, Wiltz zijn ook route's :-q
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Er zijn 15 uitgepijlde MTB- routes uitgezet met een totale lengte van 300 km. De routes staan op een kaart met een schaal van 1:50.000 die je bij de plaatselijke VVV's en boekhandels kunt kopen. De kaart zit ook in een veel uitgebreider boekje dat voor € 12,- te koop is. In het boekje staan alle routes compleet met hoogteprofiel en toeristische info. beschreven. Het ISBN-nummer is 2-87954-079-8 In principe zijn alle openbare wegen en wandelpaden opengesteld voor de Mountainbike. Deze tochten zijn technisch en conditioneel niet al te zwaar zijn ten gevolg van een ver doorgevoerd compromis om bikers van singletrails te houden".

Bavinge 36km
Bettendorf-Reisdorf 20.5km
Clervaux 27.5km
Erpeldange 20.5km
Goesdorf 39km
Hoscheid 26.5km
Hosingen-Lellingen 24.5km
Hosingen 15km
Ingeldorf(Ettelbruck) 20km
Liefer 15.5km
Vianden 20km
Weiswampach(troisvierges) 25km
Wiltz 11.5+30.5km (2 routes)
Winseler 20 km
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
rydeon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 25 juli 2003, 22:16

Ook ik ga naar camping birkelt en ben benieuwd naar de routes die in de buurt liggen
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

Even een onwijze topic kick, maar ja het is het Luxemburg topic, dus lijkt me niet handig dat ik een nieuw topic open.
Morgen ga ik met mijn vader naar Luxemburg, camping Kalkesdelt in Ettelburg. Hij zet zijn caravan daar neer, we gaan zondagochtend vroeg weer terug. Nou weet ik niet hoeveel tijd er is om te MTB'en, aangezien de caravan enzo dus neergezet moet worden en nog wat klusjes. Dus ik denk niet dat ik mijn MTB meeneem, maar deze camping verhuurd geloof ik ook MTBs. Nu zie ik hier http://www.ont.lu/spor-nl-7-40.html" onclick="window.open(this.href);return false; dat er in de buurt van Ettelburg een 3 tal routes zijn, waarvan 1 de zwaarte 2/5 heeft en 2 de zwaarte 3/5. Iemand enig idee hoe zwaar dat dan is??


Lees net dat er een wedstrijd is morgen, mmmm...kan ik daar dan wel zelf fietsen...
Plaats reactie