Routes in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
M
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 17:21
Mijn mountainbike: 2004 Giant XTC 3
Contacteer:

Hallo,

Ik wil misschien dit jaar een weekje met fiets en al op vakantie.
En het liefst zou ik naar Luxemburg gaan. Nou wil ik graag weten wie er fiets ervaring in Luxemburg heeft??

Graag wil ik weten of het verstandig is naar Luxemburg te gaan en hoe het daar zit met de mountainbike routes, en welke routes ik daar absoluut moet gaan rijden en welke juist niet

Alvast bedankt!,

- M
We can hope for the future, but there might not be one
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Geen ervaring met groothertogdom Luxemburg, wel met de Belgische provincie Luxemburg. La Roche en Houffa liggen in de prov. Luxemburg.
Maar ik lees dat je in het gr.hertogdom L. goed kan wandelen.
Biken zal dus ook geen probleem zijn. :wink:
ff de vvv raadplegen levert dit document op.
Gaat best lukken :-q
Baho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 2 april 2003, 19:44
Mijn mountainbike: een rood-witte uit denekamp

Ben ooit in luxemburg wezen fietsen. Er zijn daar geloof ik iets van 25 routes uitgezet, van (nu graaf ik heel diep, dus pin me er niet op vast) 15 tot 45 kilometer ofzo. Liggen er meestal wel redelijk bij elkaar in de buurt, dus meerdere rijden moet lukken.

Ik vond de 3 die in gefietst heb, gave routes. Luxemburg is wel ingestelt op fietsters. Info was daar (en waarschijnlijk ook wel op internet) heel goed en makkelijk te vinden.
Some stop to smell the roses, while others prefer to see them only as red streaks that line the sprint to the finish.
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Ben net terug van 4 dagen Luxemburg.

Je hebt er 15 routes, waarvan de langste 45 km is. De routes zijn onderling aan elkaar te koppelen door goed aangegeven overbrugingsroutes. De routes die ik heb gereden waren deels verhard en altijd op brede paden.

Er is een gids verkrijgbaar (€12,00), met daarin een gedetaileerde kaart en een beschrijving van de afzonderlijke routes (hoogtemeters / bezienswaardigheden / zwaarte / technischevaardigheden). Ook is de kaart los verkrijgbaar voor €5,00.

Zelf heb ik route 3 (Clervaux, 27 km) en route 2 (Lieler, 15 km) gereden. Route 3 was zeker de moeite waard, route 2 was wat eenvoudig (voor minder geoefende mensen ook prima te doen).

Al met al best een leuke afwisseling op de Drunense duinen of Nijmegen.
Laatst gewijzigd door Evil R op wo 2 juni 2004, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
M
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 17:21
Mijn mountainbike: 2004 Giant XTC 3
Contacteer:

Klinkt goed!!

maar er zijn op dit forum toch wel meer mensen die in Luxemburg zijn wezen fietsen ???


Groeten,

-M
We can hope for the future, but there might not be one
speich
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 19:03
Mijn mountainbike: matra atb-fiets
Contacteer:

The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Ik wil het boek bestellen maar het lukt niet. Kan iemand mijn zeggen hoe het moet :-q
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Toevallig ben ik 2 weken geleden in Lieler geweest.
Was een route van 15 km erg saai, we begonnen bovenaan de route bij camping Trois Frontieres (goede camping !! Door nederlanders gerund). De Route gaat dan over een een grind weg naar beneden naar het 3-landenpunt Duitsland, Belgie, Luxemburg. Vervolgens fiets je een stukje langs de river de Oehr. Laatste stuk is een redelijke klim weer omhoog. Geen technische stukken, geen single track. Zelfs op een hybride goed te doen.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
janpieter
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 7 juni 2004, 11:06

Dit boek is in Nederland bij www.fietsgidsen.nl te bestellen (onder mountainbike)
Aikon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 mei 2004, 11:37

Ben laatst naar Luxembourg gefietst, maar niet wezen MTB'en daar.
Maar zou gewoon een dagje in Luxembourg (de stad dus) gaan biken, erg mooie parken (1 met een grasheuvel van 60/70meter, altijd leuk) enzovoorts.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Iemand die zo'n boekje over heeft? (al gebruikt?) en hem wil doorverkopen? Ik ga ook naar Luxemburg deze zomer. Ben vorig jaar ook naar Echtenauch (oid) geweest en een beetje op de bonnefooi rondgetourd (erg leuk)
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Ben kort geleden in Luxemburg geweest en heb daar (zo uit mijn blote hoofd) de routes 6,7,8 (bij Wiltz) en 10 (bij Goesdorf) gedaan. De routes zijn allemaal zeker de moeite waard, maar ik moet zeggen dat wij bij 2 van de 4 de weg zijn kwijt geraakt door naar ons mening slechte bewegwijzering... Zeker route 10 is een aanrader (39,5 km) in elk geval totdat wij na 20-25 km de bordjes kwijt waren... :-{

*edit* heb ook nog de route bij vianden gedaan, die was ook errug leuk :) *edit*

grtz
bart-himself
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 13:08
Mijn mountainbike: Corratec Glacier

Hoi, ik ben nieuw hier op dit forum, maar ik woon in Luxemburg.
En wel bij Larochette in de buurt (onder Diekirch). Hier is ook een hele mooie tocht uitgezet, die niet in het boekje staat waar anderen het hier over hebben. Deze tocht is 28km lang en best zwaar, maar ook heel mooi.
Als iemand interesse heeft, kan ik wel een boekje van Larochette opsturen en daarin staat die route dan. Er staan ook wandelroutes in die je ook bijna helemaal met de bike kunt doen. Zeker de moeite waard dus.
Groetjes van Bart. :-q
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Welkom op het forum Bart ! Dat is een mooi stukje Luxemburg om te wonen. Is de route van Larochette de enige route in Petit Suisse / Müllerthal ? Heb laatst intensief op internet gezocht en alleen de mtb-route van Larochette in dit gebied gevonden. Las wel iets over plannen om meer routes aan te leggen (met de naar Duits voorbeeld 2-meter regeling :-{ ) Weet niet of er inmiddels al iets gerealiseerd is. (plannen dateren uit 2005)

Van www.mullerthal.lu:
Route 4: Mountainbike tocht in Larochette
Echt iets voor mountainbikers! Deze tocht van 30 km begint in de buurt van de nieuwe sporthal, naast camping Birkelt. Met de auto komt u daar via de weg Larochette - Mersch (CR 118). De route is met 112 peenvolgende nummersuitgezet. Volg steeds de kleine witte bordjes met een fiets erop.

Kaartje:
http://www.luxclick.com/maps/larochette.jpg
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
bart-himself
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 13:08
Mijn mountainbike: Corratec Glacier

Hallo Enrico,

ja inderdaad is dit een mooi stukje Luxemburg. En ja, helaas is dit, naar mijn weten, de zuidelijkste tocht van Luxemburg. Het is dezelfde tocht die jij nu toont in je bericht. De route wijkt ondertussen iets af van de plattegrond zoals je laat zien, maar 95% is hetzelfde gebleven. Helaas is mij over de plannen voor nieuwe tochten niets bekend.
Maar aangezien deze tocht door de gemeente is uitgezet, kan het zijn dat een andere gemeente in de buurt ook zo iets heeft, want de bewuste klapper met alle tochten van Luxemburg is door de staat uitgegeven en daar staan de gemeente tochten niet in.
Ik zelf rij ook vaak op goed geluk zomaar ergens het bos in. Je komt altijd wel weer ergens uit, nog nooit verdwaald.
Groetjes uit Luxemburg. :P
Plaats reactie