Livigno Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi verslag! Ziet er ook aangenaam herkenbaar uit na onze Alta Rezia een paar jaar geleden. Wel balen dat ik nu bij jullie dag 3 zie wat we gemist hebben omdat we na de Bochetta de Forcola de afslag rechts het dal in hebben genomen. Ik wist dat we toen iets moois waren misgelopen, maar dit doet wel erg pijn. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

suravida schreef:Mooi verslag! Ziet er ook aangenaam herkenbaar uit na onze Alta Rezia een paar jaar geleden. Wel balen dat ik nu bij jullie dag 3 zie wat we gemist hebben omdat we na de Bochetta de Forcola de afslag rechts het dal in hebben genomen. Ik wist dat we toen iets moois waren misgelopen, maar dit doet wel erg pijn. ;-)
Ik had jullie tracks van Joerie gekregen en we zagen inderdaad dat jullie de gaafste afdaling van de Forcola 'links' hadden laten liggen.

ik moet bekennen dat we op een punt stonden om de laatste hoogte meters over te slaan en hetzelfde als jullie te doen. Totdat Rapsac aangaf dat we daar 'eeuwig' spijt van zouden krijgen.

Man man wat een afdaling was dat.

Maar de hoogte is toch een factor die ik serieus onderschat heb. Alles is gewoon 3 keer zo zwaar door de hoogte. Een ritje van 63 km met 2000 hm is hier lekker fietsen maar daar.......
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

staat tegenover dat je daar wel een meeeegaaaa gave afdaling voor terug krijgt met een dito omgeving, sfeer, setting etc. :) booooh ik wil terug :P
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

nightcrawl schreef:
suravida schreef:Mooi verslag! Ziet er ook aangenaam herkenbaar uit na onze Alta Rezia een paar jaar geleden. Wel balen dat ik nu bij jullie dag 3 zie wat we gemist hebben omdat we na de Bochetta de Forcola de afslag rechts het dal in hebben genomen. Ik wist dat we toen iets moois waren misgelopen, maar dit doet wel erg pijn. ;-)
Ik had jullie tracks van Joerie gekregen en we zagen inderdaad dat jullie de gaafste afdaling van de Forcola 'links' hadden laten liggen.

ik moet bekennen dat we op een punt stonden om de laatste hoogte meters over te slaan en hetzelfde als jullie te doen. Totdat Rapsac aangaf dat we daar 'eeuwig' spijt van zouden krijgen.

Man man wat een afdaling was dat.

Maar de hoogte is toch een factor die ik serieus onderschat heb. Alles is gewoon 3 keer zo zwaar door de hoogte. Een ritje van 63 km met 2000 hm is hier lekker fietsen maar daar.......
We hebben daar op de berg nog een verhitte discussie gehad maar ik kon mijn medebikers helaas niet overtuigen. Al zal de vermoeidheid van 6 dagen de Alpen doorkruisen misschien ook wel hebben meegespeeld. In ieder geval staat deze omgeving nog steeds op mijn bucketlist, heb nog wel een paar andere trails ook die ik met mijn huidige fiets wil overdoen.

Maar jullie hebben dus Mottolino niet gedaan? Of is dat het bikepark?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Jup dat was t bikepark, die hebben we zeker gedaan :) Persoonlijk verwacht dat je dan opgejaagd word door hordes DH mannetjes met full face helmet en ridder pak maar dat was eer andersom.... hahahhaha

FIlm edit van die volgt nog! :P stay tunneeeeddd
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Mottolino is ook de berg volgens mij. Die hebben we op dag 1 gedaan.
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Prachtig foto- en filmwerk !! Begeleidende tekst is ook goed neergezet.
Jullie kunnen terug kijken op een geweldig bikeavontuur. Graag nog wat meer foto's / filmpjes en verhalen :-)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

@ Suravida. Wij konden de Bormio 3000 niet doen. Er lag teveel sneeuw. De gondels deden het niet en we konden geen taxi regelen die ons ernaar toe kon brengen.

Die wil ik samen met die andere waar ik de naam van kwijt ben ook nog wel een keer gaan doen.
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

wanneer gaan we??? sign us in! (Evil Eve et moi)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Leuk verslag :-q

Ik herken veel plekken. Het blijft een mooi gebied. Van Umbrailpas naar Bocchetta di Forcola naar Lago di Cancano is een geweldige tocht. Zijn jullie nou eerst de Stelvio helemaal opgefietst? Respect!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De Umbrail gok ik, en dan vanaf daar onverhard verder. Maar inderdaad respect dat jullie het helemaal hebben gefietst. Wij hadden het eerste stuk een uplift, al schijnen Enve's daar niet zo goed tegen te kunnen. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Klopt was de umbrail. Daarom ben ik ook gaan fietsen. Kende het verhaal van Guus. Maar wel mooi als je racers voorbij gaat ;)

Die dag zijn we ook 10 uur met de bike onderweg geweest incl stops natuurlijk. Maar echt mooi om te doen.
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

edit, panorama pica's dag 1 toegevoegd en film edit dag 1
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Geweldig! Je kan ook nergens komen met die mafkees he?
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Leuk om te zien :-q ! Lijkt me ook leuk om daar eens te gaan fietsen.... maar ik ben bang dat ik veel paadjes niet eens durf te fietsen (angsthaas.....:( :o )
Of lijkt het op de foto's enger dan het in werkelijkheid is?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Plaats reactie