Algarve

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Boscrosser81
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 18 oktober 2013, 19:45

Ik heb even rondgesnuffeld maar kon vooralsnog geen topic vinden.
Iemand ervaring met mountainbiken in de Algarve?
Ga met vrouw en kind 10 dagen naar toe en zou graag 1 of 2 keer gaan fietsen.
Iemand tips voor fietshuur/georganiseerde trips? Wij zitten in Albufeira.
JeroenvV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 5 november 2006, 11:25
Mijn mountainbike: SC Tallboy CC | Scott Scale 910
Contacteer:

Vorig jaar mooie tocht gemaakt door de Algarve, maar wel buiten de kuststrook. Je kunt hier even wat lezen. Volgens mij verhuurd de organisatie ook bikes.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ik zit vanaf 25 aug in portimao. Ben op zoek naar goede verhuurder van mtb"s. Tips welkom :)
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

Mijn vriendin en ik zijn van plan om begin oktober 8 dagen naar Algarve te gaan, met de MTB. We willen vooral dagtochten (3-4 keer) doen en beschikken over GPS (etrex). De vragen die nu opkomen:
- welke hoek van de Algarve leent zich hier het best voor?
- ik heb een paar websites waar tracks op staan maar wellicht weet iemand betere/mooiere?
- we willen met onze eigen fietsen mee, met huurfietsen hebben we slechte ervaringen. Komen we met de HT weg of hebben we echt een fully nodig?
- als we de fiets niet gebruiken hebben we die graag in de buurt, liefst in appartement o.i.d. Iemand suggesties voor 'MTB-friendly' accommodaties?
- andere tips en ervaringen!

Alvast bedankt!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

http://www.velozine.nl/2016/04/23/trail ... -portugal/

Wat voor soort paden zoek je? Als je lompere dingen zoekt heb ik e.e.a. liggen voor het gebied vanaf Portimao naar het westen/noorden toe. (Stuur me bij interesse graag even een PM). Daarnaast staat er wel wat op Strava en is de Trans Algarve route vast ergens in GPX vorm te vinden.

OpenMTBMap Portugal (gratis te downloaden voor Garmin BaseCamp Windows of zelf converteren voor Mac OS-X) heeft langs de kust vrij veel paden, variërend van simpel tot bijna trialen. Deze kaart mist in het binnenland nogal wat detail maar de grindwegen staan er wel grotendeels op.

Verder lijkt een hardtail me prima tenzij je echt de hele week bij Monchique gaat raggen, dan is een fully het minste om mee te nemen.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

Hier kan ik verder mee, dank!
Ik verwacht dat we meer bij de kust willen fietsen en vooral XC en singletracks. Ik heb in ieder geval een startpunt.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

In de omgeving van Portimao is het iig een hele mooie kust, met genoeg variatie (van simpel tot iets dat ik een Vertriders filmpje thuis hoort). Veel plezier!
Stamppot with weaksauce!
Plaats reactie