France - Gard - Anduze -Tornac

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Geweldige video ! kan me al verlekkeren op de trails.. ik zie wel dat ik achter nog effe ander rubber moet monteren :D

Thanx !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

SvdV schreef:
SvdV schreef: Soms behoorlijk technisch vanwege de keien maar ook goed begaanbare bredere paden. (ooit is het filmpje klaar...).
Ooit = nu geworden...Voor een indruk van het gebied:
https://www.youtube.com/watch?v=uSx_FYIWL5s

Succes daar :-q !
Leuk !
Paar jaar geleden ook bij Langres en Lac Liez geweest, met de mtb uiteraard.
En ik kan mij vergissen, maar volgens mij heb ik op hetzelfde terrasje een quiche gegeten!

Hoewel Langres geen straf is, de omgeving van Anduze spreekt mij echter meer aan.
Lijkt een beetje op de paden die we rond Frejus tegen zijn gekomen, zie onze belevenissen in Show Your Video:
http://www.pinkbike.com/video/426398/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pinkbike.com/video/427686/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=fR22fPnnNNY" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien ook een vakantie tip voor volgen jaar ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

ThaSingleTrackMastah schreef: Hoewel Langres geen straf is, de omgeving van Anduze spreekt mij echter meer aan.
Lijkt een beetje op de paden die we rond Frejus tegen zijn gekomen, zie onze belevenissen in Show Your Video:
http://www.pinkbike.com/video/426398/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pinkbike.com/video/427686/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=fR22fPnnNNY" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien ook een vakantie tip voor volgen jaar ?
Toevallig! Er zullen niet heel veel bikers in Langres geweest zijn. Wij zijn daar ongepland terecht gekomen nadat we na 2 weken de hitte in Anduze ontvlucht zijn. Had dus ook niet de bikemogelijkheden vooraf bekeken (en ken dus ook niet alles) maar Anduze lijkt inderdaad een stuk mooier en uitdagender. En als ik die filmpjes van jou zie dan is die omgeving nog mooier. (lijkt hier en daar wat minder begroeid, dus vaker een mooi uitzicht...). Maar ach, met de MTB is het al snel goed: je komt altijd wel op mooie afgelegen plekjes terecht. Op naar de volgende vakantie!
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

jeroentune schreef:Geweldige video ! kan me al verlekkeren op de trails.. ik zie wel dat ik achter nog effe ander rubber moet monteren :D

Thanx !
Thanks :-q Ik zeg altijd maar: ik hoef er geen Oscar mee te winnen...Filmpjes zijn vooral bedoeld om de eigen herinneringen levend te houden. Meer als een indruk kun je anderen er trouwens toch niet mee geven. Zo lastig om steile hellingen en snelheid weer te geven...En dat zit er allebei wel in rondom Anduze. Have Fun!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Leuk filmpje Stanley en leuk dat je er nu zelf ook nog ff op staat, toch?

Ik heb me rondom Anduze de afgelopen 6 jaar best goed vermaakt. Alles is er wel, van serieuze klim tot heftige afdaling, rotsen en uitzichten. Maar toch is het er allemaal maar 'een beetje'. Het zijn niet echt hoge bergen, maar ook weer geen Limburgse heuvels. Ook geen urenlange, eenzame tochten, maar toch steeds weer een huis, dorpje of wandelaar in de buurt. Mijn fout is om een paar keer in de omgeving van Riva del Garda te hebben gebiked. Ten opzichte van Riva valt elke andere klim, afdaling of uitzicht tegen ;)
Uitzondering is de berg met de zendmast, de Lacan, die vanaf 1 kant op te rijden (via weg) is, maar langs verschillende richtingen (minimaal 3; weg, heftig pad en heel heftig pad) af te rijden is. hier wel een paar afstapmomentjes gehad...

@jeroentune: Inderdaad opletten met de banden keuze. Gelukkig zijn me dit jaar lekke banden bespaart gebleven, maar er zijn veel van die over de zandpaden kruipende stekelplanten (bramen?). Ook voor de soms scherpe rotsen een paar stevige bandjes monteren.

Mezelf (en m'n vrouw) beloofd om voor volgende zomer toch echt een ander gebied uit te zoeken, hoe erg de kinderen ook gaan zeuren om wéér naar Anduze te gaan :D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

jeroentune schreef:Wij hebben gisteren vanuit de camping een bevestiging gekregen . onze familie zal vanaf 9 juli 2016 2 weken aanwezig zijn in Cardet , vlakbij Anduze. de Racer en MTB gaan mee.. wellicht is iemand van jullie dan ook in de buurt ?

Jeroen
Leuk Jeroen,op welke camping zitten jullie in Cardet? Beau Rivage?
Deze camping hebben wij nu ook al 4x aangedaan en bevalt ons nog steeds erg goed!
Wij komen uit het zuiden van het land en hebben laat vakantie dus zijn we nog niet daar in juli.
Alvast veel plezier in Cardet.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik weet eigenlijk niet of ik het al eens had gemeld hier en heb geen zin om het terug te zoeken.

Er ligt een mini XC track (crossbaantje) naast de D24 brug over de Gardon van Lezan naar Saint-Christol-les-Ales.

https://www.google.nl/maps/place/44%C2% ... !1s0x0:0x0" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet echt de moeite om speciaal naar toe te gaan maar mocht men toevallig langsrijden ofzo....
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

HE Bowiex .
Dat kleine lusje had ik inderdaad nog niet gezien .. daar zal ik zeker even een gpx je van maken .
Ik voel aan mijn water dat er voldoende Go-Pro s mee zullen gaan om ook het een en ander te filmen ..

Wij zitten inderdaad op die bewuste Camping ! welliswaar in een mobile home met een tentje ernaast . na 3 jaar bergen in Oostenrijk gaan we op wensen van de kids naar een warme zwembad/rivier locatie .. mtb van vrouw en kids blijven thuis .. racer en MTB van hubby gaan wel mee..

Ik rij de MTB tubeless. voorband Nobby Nic 2015 snake .. Achter een Rara.. Die moet dus effe wisselen voor in Frankrijk. :D
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Rara achter is prima. Noni is wat grof.

Ik heb me tot dusver altijd prima gered met Maxxis Aspen of Schwalbe thunderburt.

Deze is niet gepijld maar er zitten wel een paar leuke stukjes in: https://www.strava.com/segments/9105886" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ja die had ik al gezien ! die ga ik ook zeker rijden daar. .

Ik ben helemaal verkocht aan de Nobby Nic .. het 2015 model heeft een iets ander noppen setting maar ik heb zo belachelijk veel grip dat ik de rol weerstand voor lief neem .. mij Rara is bijna versleten en moet eigenlijk binnenkort vervangen worden .. Ik ga nog eens goed nadenken over de vervanger..
rippie v70
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 20:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR 29

Ik zit komende zomer ook in Anduze. Camping les Favettes. vanaf 29 Juli dik 3 weken.
De Epic gaat mee. Genoeg te beleven zo te zien. Ik ben niet erg extreem en een keer een asfaltroute is geen probleem. Afgelopen zomer bij Fayence (VAR) gezeten. Lijkt me een beetje gelijke omgeving.
Nu al zin in!
Better safe than sorry
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Heel goed Rippie . Dan ben ik al weer weg uit die omgeving maar een paar ritjes kan ik dan ook weer beschikbaar stellen voor de gps ofzo ..

Jeroen
kaboemba
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 april 2016, 08:58

Hallo,

Na aanleiding van dit topic maar even aangemeld.
Goed om te lezen dat er wel (beperkte mogelijkheden) zijn om daar te biken.
Ik ga eind juli begin augustus, zit net buiten anduze in st jean du gard.
Als iemand ze nog heeft ontvang ik heel graag de gpx bestanden.

Groeten Rob
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

kaboemba schreef: Als iemand ze nog heeft ontvang ik heel graag de gpx bestanden.
Een leuk rondje vanuit Anduze kun je hier vanaf plukken:
https://connect.garmin.com/modern/activity/854672115

Heb ook nog een mooie ronde Anduze-Generargues-Mialet-St Jean du Gard-Anduze gemaakt maar die dag liet de Garmin het steeds afweten. (Hitte?) Helaas geen data, alleen beelden (vanaf 2:05 in eerder genoemd filmpje)
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ziet er naar uit dat de racer toch thuis blijft en de nog te bouwen ully meegaat. . ik heb intussen aardag wat GPS tracks verzameld en zal een update uitbrengen over hoe en wat ..

Gaan er nog meer mensen begin juli die kant op ?
Plaats reactie