Werkvakantie in het buitenland

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik maak dit topic aan, omdat ik graag van anderen tips en informatie krijg mbt werkvakantie's in het buitenland.
Ben namelijk zelf op zoek naar een werkvakantie, en dan het liefst in een mooie MTB omgeving zodat ik in mijn vrije tijd kilometers en hoogtemeters kan maken.
Het moet wel een beetje aan te rijden zijn met de auto, dus zeg max 1000 a 1200km.

Ken jij of weet jij mensen die nog hulp kunnen gebruiken in hun gite/auberge/herberg/hotel of noem maar op.
Of heb je zelf ergens gewerkt tijd geleden? Vertel het mij!
Fietsmargriet
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 11:19
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Je zou eens op http://www.workaway.info/" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen kijken, of op http://wwoofinternational.org/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Hou er wel rekening mee dat in Frankrijk vrijwilligerswerk officieel alleen aangeboden mag worden door stichtingen. Werk tegen kost & inwoning is er officieel verboden. Ook wanneer je het via 1 van deze organisaties doet. Dat schrijvende er wordt op deze manier wel veel 'gewerkt' (vandaar dat ik ook 'officieel' schrijf). Zorg wel voor een goede verzekering want mocht er iets gebeuren dan ben je op deze manier niet verzekert.

Veel plezier!
Fietsgroet,

Margriet
Les Camélias
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Stuur mvdlans eens een mailtje! Ik kan me herinneren dat hij vorig jaar (of misschien wel dat jaar daarvoor) een keer iemand zocht. Mooi bike gebied in ieder geval!
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Dank voor de tip!
Ik heb hem gelijk een email gestuurd.
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Helaas, ik kan je deze zomer niet aan een werkplek helpen. De werkzaamheden zijn afgerond en deze zomer spendeer ik hoofdzakelijk in de canyons ipv op de fiets. Je kan Bert van http://www.campingembrun.com/ een mailtje sturen. Wie weet zoeken zij nog iemand. Prachtig fietsen bij Embrun en je zit onder het bikeparc van Les Orres.
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Plaats reactie