[video] MTB atlasgebergte Marrakech/Marokko

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
basvd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 09:09
Mijn mountainbike: Canondale F29

Vraag is simpel, zijn er mensen die ervaring hebben met MTB-tips in Marrakech/Marokko? Een trip van 4/5 dagen door het Atlasgebergte heeft mijn voorkeur.

Ik had er al eentje gevonden(http://www.atlas-mountainbiking.com/" onclick="window.open(this.href);return false;), helaas heeft deze geen trips in de periode dat ik vakantie heb. Verder kan ik niet zo heel veel informatie vinden over trips in Marokko. Ongetwijfeld zijn er ook goede lokale gidsen, alleen heb ik geen idee hoe ik die kan vinden :)

Iemand van jullie tips? Hoeft niet perse een Nederlandse organisatie te zijn...


Edit: Zie deze post voor de video...
Laatst gewijzigd door basvd op wo 16 oktober 2013, 16:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2176
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Welke periode wilde je gaan reizen in Marokko? Hou er rekening mee dat het in de winter op veel plaatsen te koud is of passen die zijn dicht gesneeuwd. In de zomermaanden is het weer te warm. Ik ben tien jaar geleden in Marokko geweest in april en we hebben toen nog sneeuw op onze berber tent gehad. We sliepen toen op ongeveer 2000 hm.
JaBbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan

Het lijkt me beter dat je jouw vakantieperiode aanpast aan de periode dat deze reizen worden georiganiseerd. Dat doen ze natuurlijk niet voor niets. Zeker in de Atlas kan het overdag warm, maar 's nachts erg koud zijn..
Google maar eens om mtbreizen Marokko, dan zie je div. mogelijkheden. Ook zijn er div. duitse organisaties die aktief zijn in Marokko.

gr.
Jan
basvd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 09:09
Mijn mountainbike: Canondale F29

Real Epic '89 schreef:Welke periode wilde je gaan reizen in Marokko? Hou er rekening mee dat het in de winter op veel plaatsen te koud is of passen die zijn dicht gesneeuwd. In de zomermaanden is het weer te warm. Ik ben tien jaar geleden in Marokko geweest in april en we hebben toen nog sneeuw op onze berber tent gehad. We sliepen toen op ongeveer 2000 hm.
Ergens de komende 2 maanden. Exacte datum ga ik niet op internet zetten ;), maar ik begreep dat fietsen in het Atlasgebergte in de periode september/oktober "wel te doen was".
JaBbie schreef:Google maar eens om mtbreizen Marokko, dan zie je div. mogelijkheden. Ook zijn er div. duitse organisaties die aktief zijn in Marokko.
Ja, zover was ik inderdaad al. Vraag is alleen of iemand één van dit soort organisaties kan aanraden.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2176
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

September kan het nog goed warm zijn zeker ten zuiden van Marrakech. In Marokko zijn vooral veel Franse organisaties actief. Eigenlijk begrijpelijk ivm de Franse taal. Ik zou wel met een organisatie gaan biken in het Atlas gebergte, ook zou ik niet vertrouwen op een lokale gids zonder dat deze bekend is bij een organisatie in Europa. Het is daar richting de grens met Algerije niet altijd veilig.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Wij zijn via SNP 13 dagen door Atlas gebergte gegaan. Hele gave (warme/hete) tocht door de bergen en een deel door de Sahara....... De lokale organisator was Said Mouddou.
http://www.saidmountainbike.com/
http://www.facebook.com/said.mouddou
Said kan je wellicht ook gewoon zelf benaderen. Sympathieke kerel. Spreek vanzelfsprekend goed Frans maar ook prima Engels. Hij organiseert allerlei soorten MTB en actieve reizen.
Laatst gewijzigd door bouwpakket op ma 12 augustus 2013, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
JaBbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan

VASA is een prima organisatie (eigen ervaring). Ben echter niet met hen naar de Atlas geweest.

gr.
Jan
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Al wat uitgekozen?
basvd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 09:09
Mijn mountainbike: Canondale F29

bouwpakket schreef:Al wat uitgekozen?
Nog niet, maar bedankt voor de tip! Deze heb ik meegenomen.
Ik heb een paar e-mails uitstaan, dus wacht even een tijdje af wat de mogelijkheden zijn in de periode wanneer ik daar ben.
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

Wij gaan deze week vertrekken via atlas-mountainbiking.com.

Over 2 weken hoor je hoe het geweest is.
basvd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 09:09
Mijn mountainbike: Canondale F29

Inmiddels ben ik ook weer terug van mijn trip. Helemaal vergeten een update te geven in dit topic.

Door wat heen en weer te mailen met organisaties in Marokko (oa. ook atlas mtb), ben ik uiteindelijk in contact gekomen met Said MTB. De organisatie was helaas niet helemaal wat wij ervan hadden verwacht. Lang verhaal, dus mocht je meer info willen, PM:)

Even los van de organisatie hebben wij ons de hele week prima vermaakt. Omgeving/natuur is erg mooi, en als de gids een beetje bekend is in de regio dan kom je echt op plaatsen waar je als toerist normaal nooit komt.

Afijn, ik kan hier een heel lang verhaal vertellen, maar een video zegt meer dan 1000 woorden. Filmpje is overigens niet 100% representatief voor de gehele week MTB'en. Filmpje bevat natuurlijk alleen de leuke/spectaculaire beelden, de saaie stukken (kilometers klimmen en MTB's omhoog duwen naar de top) hebben wij eruit gelaten ;)



@Vonnie: Ik ben overigens wel benieuwd met jouw ervaring met de organisatie "Atlas Mountainbiking"
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

Super vet filmpje!
Ik heb nu nog meer zin om te vertrekken.
En als ik terug ben geef ik een update.
Wij hebben denk ik voor een reis met eenvoudige tracks en afstanden geboekt.
Dit omdat ik vorig jaar een ernstige schouder blessure had opgelopen en ik tot 9 maanden
revalidatie zou hebben. En toen ik boekte ik niet wist of het fietsen al weer een beetje zou gaan.
Na 6 maanden ben ik al weer aan het fietsen gegaan en het gaat super. Kan meer aan dan de reis gaat bieden. (denk ik)

Jullie zien er wel serieus uit met intergraal helm en bescherming....
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Prachtige beelden! :-q
Wel zonde van die herrie op de achtergrond, deed af en toe gewoon pijn aan mijn oren... :o
Hezzens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 28 december 2013, 21:40

Real Epic '89 schreef:September kan het nog goed warm zijn zeker ten zuiden van Marrakech. In Marokko zijn vooral veel Franse organisaties actief. Eigenlijk begrijpelijk ivm de Franse taal. Ik zou wel met een organisatie gaan biken in het Atlas gebergte, ook zou ik niet vertrouwen op een lokale gids zonder dat deze bekend is bij een organisatie in Europa. Het is daar richting de grens met Algerije niet altijd veilig.
Wat een onzin
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2176
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... en/marokko" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar goed, zien wat je wil zien. Veel mensen gaan met een roze bril op vakantie. Kijk ook even op Algerije
Plaats reactie