[video] MTB atlasgebergte Marrakech/Marokko

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
040biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 12 december 2009, 01:31
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Carbon 1

Ik ben begin 2012 met atlas-mountainbiking in de Hoge Atlas en Saghro geweest. Dat was een fantastische reis, erg afwisselend, zowel qua landschap als accommodaties. Zeer goed verzorgd en met alles erop en eraan amper 1000 kwijt geweest. De grootste kosten zijn de vliegreis en de prijs van atlas-mountainbiking, verder geef je in Marokko weinig uit.
JaBbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan

Hezzens schreef:
Real Epic '89 schreef:September kan het nog goed warm zijn zeker ten zuiden van Marrakech. In Marokko zijn vooral veel Franse organisaties actief. Eigenlijk begrijpelijk ivm de Franse taal. Ik zou wel met een organisatie gaan biken in het Atlas gebergte, ook zou ik niet vertrouwen op een lokale gids zonder dat deze bekend is bij een organisatie in Europa. Het is daar richting de grens met Algerije niet altijd veilig.
Wat een onzin
Zou je misschien ook kunnen aangeven wat er voor onzin hierboven geschreven is?? Dat het warm kan zijn?? Of het feit dat een behoorlijk deel van de bevolking de Franse taal machtig is?? Ben je zelf ooit in Marokko geweest??

gr.
Jan
s_son
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 16 juli 2012, 09:27

april 2013 met atlas daar geweest, zeker aan te raden. Geheel goed verzorgt, goede lokale gidsen, prima (simpele) accomodatie. En je komt op niet toeristische plekken. Wel wat weinig singletrack, maar dat mocht de pret niet drukken, de gebieden zijn zo afgelegen dat je er sowieso bijna niemand tegenkomt. Qua temperatuur zeker niet in de zomermaanden gaan, april was het rond de 25 a 30 graden en dat is prima. Ik kan me niet voorstellen die trip te doen met temperaturen tegen de 35/40 graden.
Vitus Sentier LTHT & Whyte S150S
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

s_son schreef:april 2013 met atlas daar geweest, zeker aan te raden. Geheel goed verzorgt, goede lokale gidsen, prima (simpele) accomodatie. En je komt op niet toeristische plekken. Wel wat weinig singletrack, maar dat mocht de pret niet drukken, de gebieden zijn zo afgelegen dat je er sowieso bijna niemand tegenkomt. Qua temperatuur zeker niet in de zomermaanden gaan, april was het rond de 25 a 30 graden en dat is prima. Ik kan me niet voorstellen die trip te doen met temperaturen tegen de 35/40 graden.
Wij hebben de trip wel met dat soort temperaturen gedaan. Verbazend hoe je eraan went. Wel erg veel drinken > 8 liter per dag. Is wel tof om door de Sahara te fietsen (qua idee, want was klote zwaar)
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Ik ga half maart een week met Transatlas mee, lijkt me echt een hele mooie ervaring. Iemand nog praktische tips voor de reis?
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Bas Stayokay schreef:Ik ga half maart een week met Transatlas mee, lijkt me echt een hele mooie ervaring. Iemand nog praktische tips voor de reis?
Gaaf!
Camelbag. Zorg ervoor dat je je mineralen aanvult. Eet vegetarisch. De vleeseters (waaronder ik) bij onze reis werden bijna allemaal ziek. Zorg voor goede buitenbanden (ik had 13 lekke banden). Rij niet onder een acacia door, dan heb je zo lek. Als je een huurfiets hebt, neem je eigen zadel mee.

Bovenal geniet!
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Heb me idd voorgenomen de vleesjes aan me voorbij te laten gaan die week.
Neem mijn eigen fiets mee, vooralsnog de Mukluk(Fatbike) of misschien toch de El Mariachi. De El Mar heb ik de laatste weken weer herontdekt namelijk.
Schoon water is er gemakkelijk te verkrijgen?
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Bas Stayokay schreef:Heb me idd voorgenomen de vleesjes aan me voorbij te laten gaan die week.
Neem mijn eigen fiets mee, vooralsnog de Mukluk(Fatbike) of misschien toch de El Mariachi. De El Mar heb ik de laatste weken weer herontdekt namelijk.
Schoon water is er gemakkelijk te verkrijgen?
Dat werd bij ons door de gidsen dagelijks ingekocht. Die kochten overal flessen water op
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Aha, top! Ik zal mijn lijstje nog eens nalopen, thnx :-q
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Plaats reactie