The do's in Riva del Garda (e.o.)?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Gezien het chronische gebrek aan foto's in deze thread (die het dichtste bij een algemene Gardameer thread komt), nog een paar foto's van onze vakantie in mei dit jaar :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Dat lijken mooie fietsroutes, heb je wat gpxjes voor mij? Ik ben erg nieuwsgierig welke routes dit zijn. Altijd op zoek naar nieuwe routes daar.

Volgend jaar ga ik zeker weer terug die kant op.

Ik zal zo ook een bijdrage doen van wat foto's, ik heb er in drie weken zo'n kleine 750 gemaakt.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5548
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooie foto's mannen.
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op za 27 augustus 2016, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Bernhardxt schreef:Dat lijken mooie fietsroutes, heb je wat gpxjes voor mij? Ik ben erg nieuwsgierig welke routes dit zijn. Altijd op zoek naar nieuwe routes daar.
Hoi Bernhardxt, ik haal tegenwoordig al mijn routes van: http://www.gps-bikeguide.com/gardasee" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor diegenen die vaker naar het Gardameer (willen) gaan, de beste aanschaf.

NB: ik krijg helaas geen deel vd opbrengsten :D

Als je zelf wilt zoeken vanaf gpsies, het gaat om tochten naar de Monte Caplone (één grote berg vanaf de Tremalzo naar het zuiden) en de Corno della Paura (nabij Monte Vignola, kijkt uit op het Etschdal richting Povlakte en Rovereto).
Aquilar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 22:56
Mijn mountainbike: Canyon, Grand Canyon CF SLX 9.9

Vertrek morgenochtend rond 09:30 vanaf Riva voor kleine ronde Tremalzo; meer liefhebbers?
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Afgelopen 2 weken de zomervakantie doorgebracht in Riva del Garda.
3 x fiets gehuurd om de omgeving te verkennen en eerder gefietste routes te doen. Blijft een erg mooi fiets gebied als je niet bang bent om af te zien tijdens het klimmen (kilometers lang 2-cijferige stijgingspercentage) en weet waar je grens licht tijdens de afdaling.
Vallen lijdt snel tot flinke wonden (buurvrouw op de camping had een overthebar bij 20% onverhard naar beneden en kon 3 dagen geen stap buiten de camper doen)

Rifugio Nino Pernici, vanuit Riva de Ponale op, om het Ledro meer heen en dan 8,5km. omhoog a 10%. Boven Spaghetti Bolognese & cola. De afdaling over paden die alleen naar beneden rijdend te doen zijn, en dan nog steeds niet altijd... Stenen zo groot als voetballen, geulen en 20% of meer naar beneden maken het altijd weer tot een uitdaging. Fiets was een Liteville 301 MK13 All Mountain Factory Machine 29"& 27,5". Te huur in Torbole.

Ponale, verschillende keren gedaan tot aan Ponale Belvedere, daar waar je of door kan naar Pregasina, of de verharde weg op gaat richting Ledro. Een keer doorgereden tot aan Regina Mundi, fijn uitzicht daar!
Gefietst met een Cannondale Habit 4 - 27,5" en later een Cannondale F-SI Alloy 1 Lefty, die laatste gebruikt om vol gas omhoog te gaan.

Monte Brione, kort, stijl, nauwelijks wind en dus warm! Blijft mooi om boven op de forten daar te lopen en te genieten van het uitzicht. Afdaling via de wat verder naar het Noorden gelegen paden is soms tricky, flink rotsplaten, grote stenen en uitstekende stukken draadijzer die planken tegenhouden om erosie tegen te gaan.
Gefietst met een Cannondale Habit 4 - 27,5" en later een Cannondale F-SI Alloy 1 Lefty, de afdaling was met de F-SI stukken spannender dan met de Habit ;)

Ik kom er zeker terug! De meeste lol heb ik gehad met de Cannondale Habit, afdaling van Ponale neemt die fiets heerlijk soepel! Wat ook mee speelde was dat er niet veel volk onderweg was, dus goede in de flow gebleven.

Meest onder de indruk was ik van de Liteville, die volledig naar wens (vork, demper, bandenspanning, zadelhoogte en hoek van de shifters/remgrepen t.o.v. stuur) wordt afgesteld door de Duitse verhuurders. Dat ding gaat hard omhoog en geeft zeer veel vertrouwen in een grove afdaling. Na de eerste meters lomp terrein onder Rifugio Nino Pernici realiseerde ik me dat deze fiets veel meer aan kan dan ik.
Laatst gewijzigd door Knerbert op vr 2 juni 2017, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
!! 26inch en dikke banden !!
Aquilar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 22:56
Mijn mountainbike: Canyon, Grand Canyon CF SLX 9.9

Voor 7 dagen, zonder fiets, naar Malcesine en Riva gegaan. Dat ging natuurlijk niet goed. Uiteindelijk 2 dagen een Cannondale Scalpel gehuurd in Riva voor de verkenning van de tocht die ik de tweede dag met mijn vrouw en 2 dochters heb gedaan. Voor hun een E- bike gehuurd en wat een succes...

Via de Ponale naar Ledro meer gereden, daar gezwommen en toen in alle rust naar boven geklommen en in Rifugio Paso de Nota wat gedronken. Vervolgens bovenlangs via Pregasinia weer terug naar Riva. Prima te doen ook qua gebruik van de batterijen ( ze hadden alledrie nog 1/3 van batterij capaciteit over) en toch 1200 meter geklommen en totaal 37 km gefietst. Leuke ervan is dat ze nu hebben kunnen zien wat ik ook zie wanneer je mountainbikend door bergen gaat. Uiteraard was het stuk bij Pregasinia niet meest ideale afdaling maar goed dan moet ik wat meer heen en weer rennen. :D

Het was in ieder geval weer een leuker verblijf aan het Gardameer dan helemaal zonder te fietsen.

En ja Leon d'Oro is inderdaad een prima restaurant met alles wat op deze site beschreven stond ( moeders die alles bestiert op haar sloffen, een prosecco voor het wachten, en uitstekend eten!)
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Van 18 sep tot 3 okt in Arco. Toevallig nog mensen ook die periode daar?
Ik fiets alleen, dus medebikers welkom. Anders sowieso met ingehuurde gids.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

We zitten weer in de voorbereiding voor aankomende zomervakantie, iemand nog leuke routes die het delen waard zijn?
Voor aankomend jaar heb ik mij een aantal van die boeken aangeschaft bikeguide.com gardasee, eens kijken of daar nog wat leuke routes tussen zitten.

Ik zit weer een paar weken in Torbole met mijn camper en uiteraard met fiets.

Eens kijken of ik weer wat nieuwe mooie routes kan ontdekken aankomende zomer.
matigefietser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Bernhardxt schreef:We zitten weer in de voorbereiding voor aankomende zomervakantie, iemand nog leuke routes die het delen waard zijn?
Voor aankomend jaar heb ik mij een aantal van die boeken aangeschaft bikeguide.com gardasee, eens kijken of daar nog wat leuke routes tussen zitten.

Ik zit weer een paar weken in Torbole met mijn camper en uiteraard met fiets.

Eens kijken of ik weer wat nieuwe mooie routes kan ontdekken aankomende zomer.
Volgens mij kan je daar niet veel "mis fietsen". Een kaart kopen daar is wel handig en je kan bij Torbole bike shuttle goed om tips vragen. Hangt er ook erg vanaf wat je wilt, kan het zo ruig maken als je wilt. Een leuke gepijlde route is Naranch Trail Santa Barbara.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Ik ga nu voor de 4de keer voor een week of 4 die kant op en ik heb mij nog nooit naar boven laten brengen door een shuttlebus.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Ik ben er ook al een aantal keer geweest. Afgelopen april/mei tijdens het Riva Bike Festival ook. We hebben 1x een shuttle genomen naar tremalzo en dat is toch echt de moeite waard. Je wordt afgezet op 1800hm en je doet er ongeveer 3/5 uur over afhankelijk van wat voor routes je nog neemt. We hebben de shuttle genomen van Torbole bike Shuttle wat prima was. Je bespaart een heleboel saaie klimtijd naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Vorig jaar viel mij op dat er nu overal bordjes zijn geplaatst op de mtb routes. Deze bordjes hebben allemaal nummers.

Ik heb echter nog nergens een site of iets kunnen vinden waar ik die routenummers op kan zien.

Iemand misschien een idee waar ik dat ergens kan vinden?
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Dat zijn gewoon de Bike Garda bordjes, loop een willekeurige shop of VVV binnen in Riva of Torbole en je krijgt een kaartje waar deze routes op staan.

Vandaag op de BikeMotion bij de wandelbeurs was Trentino en Riva dus ook aanwezig. Daar weer de nodige actuele kaartjes meegenomen want deze zomer gaan we weer die kant op. Tot mijn verbazing hebben ze een zogenaamd "bikepark" ingericht nu. Het komt neer op 2 lijntjes (plus nog een makkelijkere enduro lijn) die vanuit Altissimo te bereiken zijn. Ik ben wel benieuwd hoe deze trails zijn, iemand hier bekend mee?
Plaats reactie