The do's in Riva del Garda (e.o.)?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

jevanhet schreef:Ik mag over enkele dagen ook die kant op, en dan natuurlijk ook race en mtb fiets mee.

Als ik de sites zo zie, routes in overvloed. Dus dat zal wel geen probleem worden.

Maar ik zit eigenlijk nog met één overpeinzing.. Hoe technisch is technisch? En is dat met een Nederlandse XC hardtail te fietsen?
misschien zie ik je wel voorbij komen.. :-q
We Are Basta
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

jevanhet schreef:Ik mag over enkele dagen ook die kant op, en dan natuurlijk ook race en mtb fiets mee.

Als ik de sites zo zie, routes in overvloed. Dus dat zal wel geen probleem worden.

Maar ik zit eigenlijk nog met één overpeinzing.. Hoe technisch is technisch? En is dat met een Nederlandse XC hardtail te fietsen?

Het kan af en toe best technisch zijn.
Vorig jaar werden we nog nageroepen toen een maatje van mij en ik een pad in doken met onze hardtail. Boven stonden wat jongens bescherming aan te trekken voor dezelfde afdaling. Want toen wij met een grote smile beneden stonden kwamen even later hun er ook aan zetten.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

jevanhet schreef:Ik mag over enkele dagen ook die kant op, en dan natuurlijk ook race en mtb fiets mee.

Als ik de sites zo zie, routes in overvloed. Dus dat zal wel geen probleem worden.

Maar ik zit eigenlijk nog met één overpeinzing.. Hoe technisch is technisch? En is dat met een Nederlandse XC hardtail te fietsen?
Het is heel technisch. Sommige stukken zijn echt heel erg moeilijk om te rijden. Dat wil zeggen dat ze zo steil en bochtig zijn dat je niet altijd weet hoe je gecontroleeerd naar beneden komt.

Hoeveel ervaring heb je buiten Nederland? En waar heb je die opgedaan?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
jevanhet
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: za 17 maart 2012, 21:48
Mijn mountainbike: Olympia CSL-X29R / Focus Izalco Pro 3.0
Contacteer:

Uhm.. Bijzonder weinig buitenlandse ervaring. Niet veel meer dan een paar toertochten (achterhoek/Limburg) die dan per toeval over de landsgrens heen gaan. In Nederland ben ik technisch "vrij goed" maar dat komt dan meer op bochten, wortels en korte klimmetjes aan. Echt afdalen is er natuurlijk niet bij. Maar dan val ik rondom het Gardameer dus goed met de neus in de boter..
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Niet te druk maken, je kan altijd nog lopen ;)
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

jevanhet schreef:Uhm.. Bijzonder weinig buitenlandse ervaring. Niet veel meer dan een paar toertochten (achterhoek/Limburg) die dan per toeval over de landsgrens heen gaan. In Nederland ben ik technisch "vrij goed" maar dat komt dan meer op bochten, wortels en korte klimmetjes aan. Echt afdalen is er natuurlijk niet bij. Maar dan val ik rondom het Gardameer dus goed met de neus in de boter..
Dan kun je sommige afdalingen beter links laten liggen.
Klim naar de tremalzo (1800m) via lago di ledro en dan door naar garda is mooi en niet te moeilijk
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

jevanhet schreef:Uhm.. Bijzonder weinig buitenlandse ervaring. Niet veel meer dan een paar toertochten (achterhoek/Limburg) die dan per toeval over de landsgrens heen gaan. In Nederland ben ik technisch "vrij goed" maar dat komt dan meer op bochten, wortels en korte klimmetjes aan. Echt afdalen is er natuurlijk niet bij. Maar dan val ik rondom het Gardameer dus goed met de neus in de boter..
Laat dan de wandelpaden op de Alm (in het Italiaans Malga) maar links liggen en beperk je tot de hoofdroutes. Tremalzo op is peddelen over asfalt. Naar beneden over de gravelweg is goed te doen. Halverwege links naar Riva moet je zorgen dat je de makkelijke paden neemt. Wees wijs en stap zonodig af.

http://endurama.de/fotos/touren/gardase ... /bild6.jpg
The Skull - Tijd om af te stappen.

Als je je een beetje voorbereid, kom je hier niet terecht.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Ik zit iets noordelijker dan Riva, plm 1 uur rijden de bergen in richting natuurpark Adamello Brenta. Heeft iemand tips om hier in de buurt te rijden? Er is genoeg te vinden, maar ben benieuwd naar ervaringen. En kan iemand aangeven of er enige vorm van bewegwijzering is of dat een GPS echt noodzakelijk is?
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Vandaag Tremalzo gedaan vanuit Riva. Klim naar boven is niet moeilijk...tenminste als je vanuit het Ledromeer over asfalt naar boven gaat. Wij waren zo verstandig de schotter klim vanuit Pur binnendoor te doen. Was 2 uur klunen tussen de 10 en 20 procent, met af en toe stukken over betonplaten die nog een beetje steiler waren. Afdaling maakte veel goed, maar ik was blij dat ik boven was.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

foto's?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

1,5 week geleden weer heerlijk dagje gefietst ten Noorden van 't Gardameer.
Riva - Ponale omhoog - Lago di Ledro - Ponale omlaag - Pregasina - Riva en door naar Monte Brione (achter de camping).
Hier omhoog en richting Arco naar beneden over een idioot steile groffe asfaltplaten weg wat Noordelijke.
Achter de Monte Brione het fietspad van Arco naar Torbole op en daar richting Busatte -> wat een toffe baantjes liggen daar zeg!
Geen wonder dat het Duitse Bike magazin hier haar testjes draait.
Huurfiets was deze keer een Cannondale 29er Trigger 3, voor mij de ideale mix tussen xc/marathon en AM.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Knerbert op di 24 september 2013, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bert l. schreef:foto's?
quote me eige: foto's graag! :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Sinds ik problemen heb met mijn Garmin moet ik hier de komende dagen met een kaart rond rijden.
Is dat een beetje te doen hierin Riva en Torbole omgeving?
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Arjan1 schreef:Sinds ik problemen heb met mijn Garmin moet ik hier de komende dagen met een kaart rond rijden.
Is dat een beetje te doen hierin Riva en Torbole omgeving?
Dat lukte vroeger (en nu nog steeds) anderen (en mij) ook. Waarom niet zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

rapsac schreef:
Arjan1 schreef:Sinds ik problemen heb met mijn Garmin moet ik hier de komende dagen met een kaart rond rijden.
Is dat een beetje te doen hierin Riva en Torbole omgeving?
Dat lukte vroeger (en nu nog steeds) anderen (en mij) ook. Waarom niet zou ik zeggen.
Omdat in b.v. Atla Badia de mtb routes niet of nauwlijks aangegeven staan en je om de 5 km de kaart erbij moet pakken om te kijken waar je bent en waar je heen moet ( in Frankrijk b.v. is dat schering en inslag).......en dat was vroeger zo en nu nog..vandaar deze hele eenvoudige vraag die niet gaat over of het lukt of niet maar of het een beetj te doen is of dat je ook hier constant bij elke bocht moet kijken of je goed gaat..
Plaats reactie