The do's in Riva del Garda (e.o.)?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

voor meer info: https://www.gardatrentino.it/en/Bike-Pa ... o-Gravity/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Afgelopen 1,5 week doorgebracht in Riva del Garda en later Desenzano.
In Riva natuurlijk een fiets gehuurd, met een "gladgetrokken" Via Ponale in het achterhoofd moest een Cannondale Scalpel XL ruig genoeg zijn.
Op de slechtste dag: bewolkt en rond 22 graden Via Ponale op: "rechtdoor" naar Regina Mundi en verder naar Pregasina tot aan daar waar het pad stopt: Punta dei Larici.
Afbeelding
Verbaasde wandelaars, wat eten en drinken en hop, vlot naar beneden!

Daar waar de verharde serpentines (net boven Ponale Belvedere) beginnen omhoog naar Lago di Ledro.
Afbeelding
Op de kaart lijkt Ponale Belvedere - Lago di Ledro niets heftigs maar, er zitten verschrikkelijk stijle stukken tussen!
Ik snap al die e-bike rijders wel, ik schat in zo'n 1 op de 3 heeft er daar een motortje.

Via Ponale is niet terug te herkennen! In de 2 jaar dat ik er niet ben geweest heeft men het geplaveid lijkt wel. Jammer maar wel veiliger en dat is het doel van de exercitie geweest heb ik begrepen.
Omhoog maakt het niet gek veel uit, is het wel prettiger dat er meerdere lijnen te kiezen zijn in de "drukte" tussen de stijgende en dalende wandelaars en fietsers, waarvan sommige met kinderkar, of op de stadsfiets.
Helaas is er daar waar het voorheen leuk was => buitenom ipv door de tunnel, nu onmogelijk vanwege aarde/stenen wal van een halve meter (links lopen - recht fietsen). Wel veilig.
Naar beneden is Ponale een eenvoudige afdaling geworden, nog steeds gaat het soms hard, is het bij vlagen druk en glibberig (kiezels en stof) maar een heuveltje / jump pakken zit er niet meer in.
Ze zijn er gewoonweg niet meer...

Fijne fiets die Scalpel, banden en remmen zijn wat ondergedimensioneerd voor mijn postuur en techniek in combinatie met het terrein daar ;)

Hopelijk van de zomer weer!
Laatst gewijzigd door Knerbert op vr 6 juli 2018, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Jammer van de aanpassingen in de Via Ponale....
Hard omlaag, mits niet te druk, was altijd leuk.
Ooit een keer een week in Ledro afgesloten met een afdaling van het Ledro meer naar Riva in de stromende regen. Wat een ervaring!!! Glibberen en glijden, elkaar uitremmen en uiteindelijk als een fietsende modderstroom Riva binnen te rijden, waar een waterig zonnetje tussen de buien doorkwam en er toch nog een espresso op het terras mogelijk was :D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Ze zijn echt bezig om het toerisme wat er nu komt ook te houden. Voor iedereen maken ze het wat aangenamer.
Gelukkig is er in de omgeving nog genoeg uitdaging te vinden.

Toch blijft het jammer dat de ponale is glad getrokken, maar wel een heel stuk veiliger voor de wandelaars en stadsfietsen.

Ik ben ook erg benieuwd naar dat fietspad langs de bergwand waar ze mee bezig zijn rondom het garda. Eens kijken of dat al klaar is in september, dan ga ik een paar weken die kant op.
Aquilar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 22:56
Mijn mountainbike: Canyon, Grand Canyon CF SLX 9.9

Van 30 juli tot 2 augustus zit in Malcesine. Van daar uit ga ik diverse routes rijden. Zowel richting Tremalzo als ook Monte Baldo. Zijn er meer liefhebbers?
Aquilar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 22:56
Mijn mountainbike: Canyon, Grand Canyon CF SLX 9.9

Nou dat was weer genieten. Gestart vanaf Malcesine via Torbole, Riva de Via Ponale op. Daarna langs Ledro meer naar Tremalzo pas en vanaf daar over de kam naar Pregasina. Vervolgens naar beneden gestuiterd via Via Ponale. Geweldig mooi.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Ik heb voor het eerst de fietsen mee gehad op vakantie.
Wij hebben 2 weken bij Lazise gezeten, en van daar uit leuke routes gefietst.

Eerst een beetje wezen spelen in de buurt van Garda. (We hadden nog geen ervaring met het echte werk :)

Daarna de monte Baldo bedwongen, voor mijn vrouw en ik toch een hele ervaring, en wat hebben we er van genoten.

2x de fieten op de auto gegooid en naar Riva gereden om daar een route te rijden.

Het was een geweldige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Vorige maand de Singletrail-Attack geboekt bij de Gardabikeshop in Riva. Fantastisch, alleen ik dacht dat ik de gewone Tremalozo-tour had geboekt ipv deze een stuk zwaardere tour. Daar was mijn Trek XCaliber hardtail eigenlijk een maatje te klein voor, dus wel wat stukken moeten lopen. Maar was erg gaaf. :)
Prachtige uitzichten en ook nog een video van gemaakt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MVMVML schreef:Vorige maand de Singletrail-Attack geboekt bij de Gardabikeshop in Riva. Fantastisch, alleen ik dacht dat ik de gewone Tremalozo-tour had geboekt ipv deze een stuk zwaardere tour. Daar was mijn Trek XCaliber hardtail eigenlijk een maatje te klein voor, dus wel wat stukken moeten lopen. Maar was erg gaaf. :)
Prachtige uitzichten en ook nog een video van gemaakt.
Kom maar op met die video !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:
MVMVML schreef:Vorige maand de Singletrail-Attack geboekt bij de Gardabikeshop in Riva. Fantastisch, alleen ik dacht dat ik de gewone Tremalozo-tour had geboekt ipv deze een stuk zwaardere tour. Daar was mijn Trek XCaliber hardtail eigenlijk een maatje te klein voor, dus wel wat stukken moeten lopen. Maar was erg gaaf. :)
Prachtige uitzichten en ook nog een video van gemaakt.
Kom maar op met die video !
https://www.youtube.com/channel/UCufTUG ... XbJ3l-aYJg" onclick="window.open(this.href);return false;

De laatste hier (is wel een beetje gekkigheid in het begin hoor, maar dat was om de dollen).

https://www.youtube.com/watch?v=iIn1Jrl9siA&" onclick="window.open(this.href);return false;
WillemdeVries
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 7 december 2019, 19:09

Plaats reactie