Australie

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Nou het heeft even geduurd maar ik heb de foto's van afgelopen weekend eindelijk binnen! Het parkoers was in een woord fantastisch! 90km aan lekker vloeiende singletrack, wat wil je nog meer?! Moet zeggen dat 90km singletrack op een gegeven moment wel zwaar wordt want er zaten bar weinig rust momenten in.. Ook eten onderweg was een beetje een uitdaging. Aangezien ik niet echt aan het racen was ben ik maar bij elke feed station gestopt om me vol te proppen met eten :D

Hoe dan ook, hier de strava log:
http://www.strava.com/activities/84046249" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens Strava was het nog geen 80km maar de organisatie heeft het parkoers gemeten met zo'n landmeter/rolapparaat en het was echt 90!!

Hieronder de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(waarom om de bult stenen heen als je er overheen kunt) :D
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Komend weekend naar Awaba voor een 7 uur Enduro race, maar ik ga meer voor de lol rijden en kijken of ik een uurtje of 5-6 vol kan maken (je rijdt steeds hetzelfde rondje net als een 24h race - dit zal het rondje ongeveer worden: http://www.strava.com/segments/894174" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ik ben er nog nooit geweest maar dit filmpje ziet er in elk geval veel belovend uit! Beetje regenwoud etc.
http://www.youtube.com/watch?v=KYJc4LHZmpc" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet niet of ik veel foto's kan/ga maken..
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

En hier een link naar een nieuwe database van Flow Magazine waarin alle trails in Australie (en New Zealand) staan of komen te staan:
http://flowmountainbike.com/flownation/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht je ooit deze kant opkomen dan is dit misschien een handige tool? 8)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Die hoogtemeters lijken over 90km nog wel mee te vallen, raar dat er een afwijking is van 10km tov de werkelijke afstand.
Maar goed, ziet er prachtig uit, mooie foto's!
Blijven posten dus...
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Hannibal schreef:En hier een link naar een nieuwe database van Flow Magazine waarin alle trails in Australie (en New Zealand) staan of komen te staan:
http://flowmountainbike.com/flownation/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht je ooit deze kant opkomen dan is dit misschien een handige tool? 8)

Opgeslagen! Ben er 6x geweest. Kan er ook nog wel een 7e bij ;)
gun-p
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 21:30

nielsvk schreef:
Hannibal schreef:Als je 10-11 minuten over hebt en je wilt meer weten over hoe het in de buurt van Tathra vertoeven is, kan ik je dan van harte aanbevelen om dit filmpje te bekijken!? Als ik hier naar kijk krijg ik meteen zin om weer naar Tathra te gaan..

http://www.youtube.com/watch?v=wPpx1OSpa9Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit filmpje is gemaakt van de gasten van Flow Magazine en die weten wel hoe je een filmpje maakt. Ze hebben volgens mij in ieder geval gopro's gebruikt!
Ziet er goed uit! Die "advanced tech descent" die aangekondigd wordt op het bordje dat op 6:04 in beeld komt lijkt wel erg mee te vallen, maar die lekkere flowy trails passen goed bij de laid back sfeer daar ;-)
Strand erbij, beetje surfen, ik mis alleen nog de "barbie" en een flesje bier in zo'n piepschuim koelhoudertje :bier:
Die mannen van flow hebben ook uw DREAMBIKE getest .
http://www.youtube.com/watch?v=6du47T8xiTo" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind het een plezier om uw verhalen te lezen .
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

gun-p schreef: Die mannen van flow hebben ook uw DREAMBIKE getest .
http://www.youtube.com/watch?v=6du47T8xiTo" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind het een plezier om uw verhalen te lezen .
Thanks!

Sterker nog, de bike die zij getest hebben is nu mijn bike. Omdat hij gebruikt was als review bike was hij een stuk beter geprijsd.

Er zit nu alleen een scheur in het frame en ik ben met de lbs en de leverancier in overleg of er een garantieframe voor de ultimate is.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Komend weekend staat dit op de planning met wat mates:
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=2476590" onclick="window.open(this.href);return false;

De winnaar van Tour Divide 2012 gaat mee en de winnaar van Tour Divide 2013 (SS categorie) gaan mee, dus dat wordt waarschijnlijk afzien..

Gelukkig schrijft een van hen altijd een blog, dus hoef ik het niet te doen. Zal proberen wat foto's te maken!
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Dit topic maar weer eens omhoog schoppen!

Over een 1,5-2 maanden vertrek ik voor 6 maanden naar Australië om daar te gaan backpacken. Zoals het er nu uitziet start ik mijn reis in Cairns en ga ik al werkend en genietend langs de oostkust richting het zuiden en dan als er nog tijd is een stukje langs de zuidkust richting Adelaide.

Genoeg over mijn vakantie planning, dit zou geen mountainbikeforum zijn als er niet over mtb gerelateerde dingen gesproken wordt.

Ik wil in Aussie uiteraard kunnen fietsen en ga dan ook wat fietskleding meenemen. Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met de combinatie eigen fiets meenemen en backpacken. Ik kan me voorstellen dat dit niet echt praktisch is omdat je constant van plaats naar plaats aan het reizen bent.

Ook stop ik op de terugweg waarschijnlijk nog voor een weekje bali, dit maakt de keuze niet bepaald makkelijker.

De reden om niet mijn eigen fiets mee te nemen is dus: Niet teveel gesleep tijdens het reizen.
De reden om het wel te doen is: Eigen fiets is meestal het fijnst.

Ook nog een optie is daar een fiets kopen maar het geld groeit me helaas niet op de rug. Af en toe huren is uiteraard wel mogelijk.

Ik hoor graag van jullie.
TinaV
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 16:59
Contacteer:

Stel dat je met de Greyhoundbus van plek naar plek reist, kost het je tussen $25 - $50 per keer om je fiets mee te nemen. Ook niet echt goedkoop! Bedenk dat je (afhankelijk van waar je verblijft) ook niet altijd een veilige plek zult hebben om je fiets te stallen.

Makkelijker lijkt het me, als je echt je eigen fiets mee wil nemen, om daar een oude auto over te kopen van andere backpackers die je aan het eind van je reis weer doorverkoopt. Kan je je fiets achterin gooien. Zo ben je ook niet afhankelijk van het openbaar vervoer mocht je naar een afgelegen trail willen, het ov-netwerk is daar niet zo 'dekkend' zoals we hier gewend zijn. (Ik heb dit in Nieuw-Zeeland gedaan en na een jaar de auto met $200 winst verkocht! :))
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Hallo!

Ik was inderdaad van plan om daar een auto te gaan kopen. En ik denk dat ik mijn fiets ook gewoon lekker meeneem!

Ik hoop jullie over enkele maanden mooie plaatjes te kunnen laten zien!
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Laat maar weten als je in de buurt van Sydney bent, kan ik je misschien wat leuke plekjes laten zien
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Hannibal schreef:Laat maar weten als je in de buurt van Sydney bent, kan ik je misschien wat leuke plekjes laten zien
Als het goed is start mijn reis in Sydney! Ik zal je tegen die tijd eens contacten!
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik ga 27 oktober naar Australie in de buurt van Sidney, windsor Vineyard verblijf ik
ik kom daar voor werk en zit er 2 weken
ik zou eigenlijk wel ergens een mountainbike willen huren voor een zondagochtend ofzo of eventueel 2 weken en sávonds een beetje km te maken iemand bekend met huren daar
Hannibal nog op het Forum?
Plaats reactie