Australie

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

hwpaints schreef:ik kom er wel eens om te werken in Windsor maar heb bijna geen vrije tijd 3 weken keihard werken en sávonds vanuit de pub naar bed alleen de zondag vrij wie weet de volgende keer eens een bike huren
Laat maar weten als je in de buurt bent, ik laat je graag wat leuke plekken zien als je dat op prijs stelt!
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

zal ik doen staat nog niks gepland voorlopig, zal pas najaar of begin volgend jaar weer zijn [er word weinig gebouwd in de champion sector op dit moment in Aussie]
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Nowra
Afgelopen weekend naar Culburra Beach geweest, zie plaatje hieronder. Hier vlakbij heb je 2 uitgestippelde routes met vooral singletrack. Helaas was die van Butterfly road gesloten door het National Park, iets met bomen kappen ofzo (in een National Park, klinkt vaag). Hoe dan ook, ik was naar Coondoo Road geweest wat dichtbij Nowra licht. Hier kun je een mooi rondje van 7 of 10 km maken. Ik heb de routes een beetje verkend omdat ik het nog niet kende, zie strava gegevens hieronder:
http://app.strava.com/activities/46601340" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto van het strand waar ik verbleef:
Afbeelding

Foto van de route:
Afbeelding

Het is een redelijk snel parkoers met lekker vloeiende lijnen, niet te veel klimmen en een paar obstakels.

In mei wordt hier een 7 uur enduro wedstrijd gehouden waarvoor ik me heb ingeschreven, zie details hieronder:
http://chocolatefoot.com.au/singletrack ... d-two-2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een leuk filmpje van het evenement 1 of 2 jaar terug:
http://www.youtube.com/watch?v=D0q5g-mqCxA" onclick="window.open(this.href);return false;

Tevens is hier een 100km marathon in de omgeving die deze loop ook meepakt, de Husky 100:
http://www.iadventure.com.au/callala-mtb/the100ker-home" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet nog niet of ik deze dit jaar ook ga doen, dit is vlak voor mijn vertrek naar Nederland namelijk.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Zie crash rond 1.13 van het filmpje :-D
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

:lol: Niets gebroken? Ziet er wel fraai uit maar voelde waarschijnlijk wat minder prettig....
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Aaaarghhhhhh, my favo- country :)

Dit jaar tijdens een tripje in NSW een dagje een bike gehuurd in Thredbo. Is nog een beetje in ontwikkeling (als XC bestemming) DH is al wel goed vertegenwoordigd :-q
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

TinaToertocht schreef::lol: Niets gebroken? Ziet er wel fraai uit maar voelde waarschijnlijk wat minder prettig....
Ik had het filmpje alleen maar toegevoegd om wat te laten zien van de route. Het is niet mijn filmpje en ik kom er ook niet in voor. Volgens mij weet ik wel wie hier op z'n plaat gaat en ken hem niet persoonlijk maar weet wel dat hij er niets aan over heeft gehouden :-q
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Wat ben ik blij dat ik nog jong ben en me nog nergens gesetteld heb! Ik kijk al uit naar de tijd dat ik ergens woon waar zulke mooie singletracks liggen :) Australië lijkt me geweldig, maar ik heb weleens gehoord dat het migratiebeleid erg streng is, maar dat het makkelijker is als je familie daar hebt wonen. Is dat nog altijd zo?

Blijf vooral doorgaan met het posten van mooie plekken :-q
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ja en Ja.

Visum verkrijgen is lastig mits je het juiste beroep/ervaring hebt.

Familie kan het makkelijker maken maar niet altijd.

http://www.immi.gov.au/visawizard/" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes ;)
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Even kort door de bocht zijn er denk ik 2-3 opties om een visum te krijgen.
1) een werkgever sponsort je visum omdat jij als werknemer iets te bieden hebt wat zij nodig hebben. Zo ben ik het land in gekomen en dit is verreweg het snelst en makkelijkst.
2) je gaat zelf je visum aanvragen waarvoor je punten moeten hebben. Deze punten zijn gebaseerd op een aantal dingen zoals opleiding, ervaring, leeftijd, etc. Het belangrijkste hierbij is denk ik toch of jouw beroep op de zogenaamde shortage list staat. Als dat zo is heb je meteen een stuk meer kans om het land in te komen. Deze procedure duurt langer dan wanneer je gesponsord wordt door je werkgever.
3) je bent 30 of jonger (weet niet precies waar de grens ligt) en je vraagt een working holiday visum aan. Vanuit Nederland wordt deze volgens mij bijna altijd goedgekeurd. Er zitten natuurlijk wel wat beperkingen aan zo'n visum zoals bijvoorbeeld het feit dat je niet langer dan een paar maanden achtereen mag werken bij 1 werkgever.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Tathra
Dit weekend ga ik naar Tathra voor de jaarlijkse Tathra Enduro - ik doe de 100 kilometer marathon. Tathra ligt aan de zuidkust van New South Wales en heeft supermooie stranden en bergen/heuvels vlakbij het strand. Deze combinatie is redelijk uniek, je fietst eigenlijk altijd redelijk dicht bij de zee en vaak zie je hem zelfs terwijl je door de rollercoaster trails raast :-)

Er is in totaal tussen de 40 en 50 kilometer aan singletracks aangelegd door de locals en zij onderhouden het ook allemaal. Linkje naar de MTB club (zij onderhouden het) aldaar: http://tathramtbclub.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie hieronder de belangrijkste trails:

Bundadung trails
Afbeelding

The fireshed trails
Afbeelding

Ik zal proberen dit weekend wat foto's te maken en misschien wat info over de race plaatsen. Aangezien ik aan het racen ben weet ik niet hoeveel foto's ik ga maken maar ik ben er meerdere dagen.

Een geinig filmpje van stukjes van de trails, ik krijg er al zin in als ik deze zie..
http://www.youtube.com/watch?v=CBc1QYBMbxQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10820
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Getver. Ik ben jaloers.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Ik ben laatst voor werk twee weken in Sydney geweest. In het weekend een MTB gehuurd en de Manly Dam route gereden. (Manly ligt net ten noorden van Sydney, 30 min met de Ferry vanaf Circular Quay). Erg toffe route; veel stenen, en lekker technisch (Zie bijv hier, het interessantste stuk zit ergens rond minuut 4). Twee nadelen: de fiets die ik had was nogal crappy; met name de remmen (dus dat maakte het geheel toch wat spannend af en toe ... ), en de route is niet heel geweldig bewegwijzerd dus het is af en toe wat zoeken. Het is een lus van 11Km, dus na de eerste ronde gaat het allemaal wel :).
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Looking sweet :)
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Hannibal schreef:Tathra
Dit weekend ga ik naar Tathra voor de jaarlijkse Tathra Enduro
Hmm, dat stukje kust heb ik net gemist. Via Bega gereden om een blokje kaas op te pikken ;)

Have fun, ik ben (positief) jaloers!
Plaats reactie