Australie

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Ik dacht dat er misschien animo was voor wat meer informatie over trails in Australie. Aangezien ik alweer 3 jaar in Sydney woon leek het me wel aardig om wat te delen van de mooie trails hier zodat mensen op het forum misschien zoiets hebben van goh, laat ik ook eens naar 'the land down under' gaan (o.a. om te biken).

Narrow Neck
Laat ik beginnen met een van mijn favoriete plekken in de blue mountains, vlakbij Sydney, namelijk Narrow Neck. Vanuit Katoomba is het een paar kilometer fietsen naar de start van de trail en het is helaas geen rondje maar een weg heen en terug. Het is echter zo mooi dat dit mij nog nooit gestoord heeft. Het uitzicht is redelijk spectaculair, zie foto's toegevoegd. Ik zal gaande weg wat meer locaties posten met een verhaaltje. Soms doe ik ergens een wedstrijd of soms ben ik ergens gewoon voor de lol. Input, vragen en/of opmerkingen, alles is welkom!

Als je in Katoomba start is het in totaal iets meer dan 30 km, ik heb de gegevens van iemand van Strava gepikt (random). Hierop staat het hoogteprofiel etc.
http://app.strava.com/activities/15225649" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Kangaroo Valley
Op ongeveer anderhalf uur rijden van Sydney ben je bij Fitzroy Falls waar je deze loop kunt beginnen. Je kunt ook door rijden het dal in en dan heb je niet de lange klim aan het einde maar in het begin.

Dit is een van mijn favoriete loops in de omgeving. Er zit een stevige klim in van 5-6 kilometer waarin je een dikke 500 meter omhoog gaat, verder kom je langs de Fitzroy falls. Zeer de moeite waard om even te stoppen en wat fotootjes te nemen (en misschien te lunchen, de pies zijn hier behoorlijk goed).

In het dal STIKT het van de kangaroos en wallabies (zie foto van bordje). Wombats, echidna's en lyrebirds zie ik er ook regelmatig.

De watervallen:
http://www.highlandsnsw.com.au/nature/f ... falls.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De Strava gegevens van mijn laatste keer dat ik het rondje deed:
http://app.strava.com/activities/45616135" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

6 Foot track
Een andere mooie route in de blue mountains is de 6 foot track. Deze gaat van Katoomba naar Jenolan Caves, maar omdat de afdaling vanuit Katoomba nogal steil is beginnen de meeste mountainbikers in Blackheath. In totaal iets van 40 kilometer van Blackheath naar Jenolan Caves.

Zie hier wat informatie over de trail:
http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Foot_Track" onclick="window.open(this.href);return false;

En de Strava stats van toen ik er het laatst was - na Jenolan caves ging ik nog iets verder maar het gaat om het eerste stuk (you get the point) :D
http://app.strava.com/activities/26359363#" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jnieuwelaar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: do 26 oktober 2006, 10:56
Mijn mountainbike: merida matts sport 500

Dat ziet er goed uit. Bikepacking op een scalpel!

Laat die heerlijke plaatjes maar komen.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

kom er wel eens maar niet op de fiets helaas, de bridle track zou ook een mooitje wezen voor de bike heb hem wel eens met 4x4 gereden
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

hwpaints schreef:kom er wel eens maar niet op de fiets helaas, de bridle track zou ook een mooitje wezen voor de bike heb hem wel eens met 4x4 gereden
Vrienden van me hebben de bridle track gedaan, ik heb zelf het stuk van Sofala naar Capertee gedaan zoals het plaatje hieronder. En heb ook het stuk van Lithgow naar Sofala gedaan via Sunny Corner, Dark Corner en Mount Horrible (wij gingen hem af, dus was niet zo horrible)

Afbeelding
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ziet er mooi uit. Jaloers.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Hannibal schreef:Afbeelding
Dat paadje verderop in de rijrichting naar links lijkt me erg leuk. :-q

We zijn vast benieuwd naar meer plaatjes. :bier:
Work... the eight hours between bicycle rides.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Vervelend om hier naar te kijken als je in Nederland woont.....
Maar laat meer plaatjes en verslagen maar komen :wink:
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Fanman schreef:Dat paadje verderop in de rijrichting naar links lijkt me erg leuk. :-q
Dat is hetzelfde pad. Er is maar 1 weg, heen en terug.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Wolgan Valley
Vanuit Lithgow of Mount Victoria is Wolgan Valley aardig te bereiken. Dit is een vallei waar vroeger mijnbouw heel actief was maar tegenwoordig is het een spook'vallei'. Een mooie plek om bijvoorbeeld te camperen / bikepacken zoals wij wel eens gedaan hebben. Zie hier de strava details voor mijn laatste rit door de vallei heen. Je kunt er ook nog aan de westkant langs rijden met supermooie uitkijkpunten, maar daar ben ik zelf nog niet geweest.
http://app.strava.com/activities/19755989" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Komend weekend naar Culburra Beach. Lekker aan het strand hangen, mountainbiken en eten & drinken of je leven er vanaf hangt. http://en.wikipedia.org/wiki/Culburra_B ... outh_Wales" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn daar behoorlijk wat singletracks, ik zal proberen wat foto's te maken en te delen 8)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooi! Hoe is het daar met de werkgelegenheid?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik kom er wel eens om te werken in Windsor maar heb bijna geen vrije tijd 3 weken keihard werken en sávonds vanuit de pub naar bed alleen de zondag vrij wie weet de volgende keer eens een bike huren
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Jan Willem schreef:Mooi! Hoe is het daar met de werkgelegenheid?
Een stuk beter dan in Nederland als ik de verhalen mag geloven. De 'crisis' was hier in 2009 en duurde ongeveer 3-4 maanden :o
Plaats reactie