Welke plaats bij het Gardameer ??

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Dice Oldskool schreef:@TS, al een keuze gemaakt?

Nou, nog niet helemaal.

De eerste 8 dagen zijn geboekt in Kirchberg Oostenrijk.
Dus dat zit al weg goed denk ik......???

Maar de 8 dagen aan het Gardameer zijn we nog niet helemaal over uit.
We zoeken een leuke camping met huisjes/stacaravan/chalet.
Mijn vriendin en ik twijfelen erg over limone sul garda of garda/bardolino.
Graag willen we ook naar Gardaland, Canevawold enz.
Ik weet dat je bij Limone en noordelijker mooier met de mtb kunt fietsen dan bij de streek Garda, maar is het dan goed te doen om met de auto naar bijv. gardaland te rijden ??
Of is het dan beter om met de auto vanuit Garda/ Bardoline richting Riva te rijden om daar een mooie ronde te fietsen ? En hoever zijn de eerste leuke xc trails van Garda af ?

Ter info: eind augustus in Oostenrijk en begin september in Italie.

Een hoop vragen waar hopelijk weer veel antwoorden op komen zodat wij de knoop kunnen doorhakken. Alvast bedankt !!
Op het gemak, de ketting strak !!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb aan alle kanten gezeten. Als je van plan bent om meer de toeristische dringen te doen daar en sporadisch te gaan biken zou ik in Bardolino gaan zitten. Van daaruit rij je ook zo omhoog naar Riva.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bernhardxt schreef:op welke route is die laatste foto gemaakt??

Die eerste kan ik plaatsen alleen die tweede niet.
Check G(y)psies:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=fuc ... =trackList
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

john k schreef:
Dice Oldskool schreef:@TS, al een keuze gemaakt?

Nou, nog niet helemaal.

De eerste 8 dagen zijn geboekt in Kirchberg Oostenrijk.
Dus dat zit al weg goed denk ik......???

Maar de 8 dagen aan het Gardameer zijn we nog niet helemaal over uit.
We zoeken een leuke camping met huisjes/stacaravan/chalet.
Mijn vriendin en ik twijfelen erg over limone sul garda of garda/bardolino.
Graag willen we ook naar Gardaland, Canevawold enz.
Ik weet dat je bij Limone en noordelijker mooier met de mtb kunt fietsen dan bij de streek Garda, maar is het dan goed te doen om met de auto naar bijv. gardaland te rijden ??
Of is het dan beter om met de auto vanuit Garda/ Bardoline richting Riva te rijden om daar een mooie ronde te fietsen ? En hoever zijn de eerste leuke xc trails van Garda af ?

Ter info: eind augustus in Oostenrijk en begin september in Italie.

Een hoop vragen waar hopelijk weer veel antwoorden op komen zodat wij de knoop kunnen doorhakken. Alvast bedankt !!
De noordelijke helft is lastig qua "leuke camping" omdat er (heel)weinig ruimte is tussen het meer en de rotsen/heuvels.
De zuidelijke helft heeft meer plek, zodat de campings daar groter zijn.
Helaas betekent groter ook drukker. (drukte is voor mij reden nr 1 om het Gardameer te mijden)
Bardolino werd al genoemd. Daar is ruimte genoeg voor een aardige camping, dus die zal er wel te vinden zijn.
Leuk stadje ook.
Iets lager ligt Lazise, ook leuk, maar verder rijden om in het mtb gebied te komen.
Met de auto naar Gardaland en dat soort zaken is natuurlijk altijd een ramp, want je bent niet de enige die het grandioze idee heeft om zo'n park te bezoeken.
De ringweg rond het meer is in de zomer retedruk en op de enkele stukken waar je nog gas kunt geven wordt streng op snelheid gecontroleerd. Waarschijnlijk ben je op de fiets sneller...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Dice Oldskool schreef:Ik heb aan alle kanten gezeten. Als je van plan bent om meer de toeristische dringen te doen daar en sporadisch te gaan biken zou ik in Bardolino gaan zitten. Van daaruit rij je ook zo omhoog naar Riva.
+1
Ik heb ook n aantal jaren in Bardolino gezeten. Je kunt mooi t dal uitklimmen en dan mooi wat losse stukken fietsen. Je kunt ook vanuit daar naar de Monte Baldo fietsen. Pittige beklimming.
Goed man. Prima
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

je eisen pakketje lezend..... nogmaals; camping Al Sole aan het Ledro meer.
15 minuten van Riva met de auto (ook met de fiets, maar terug een uurtje), midden in geweldig fiets gebied, en via west kant van het meer zeker goed naar het zuiden te rijden.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Zas
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 21:36
Mijn mountainbike: is erg fijn

Net terug uit Limone. Ideaal, zag een mooie camping aan het water, vandaaruit kun je prima fietsen (Tremenzo)en je kunt met de boot (ook auto mee) snel naar de overkant of naar Riva. 'S avonds heb je aan Limone kant geen zon meer vanwege de ligging, als je dat wil kun je beter naar de andere kant van het meer. Heb meegedaan met bikefestival Riva, erg gaaf maar vind Riva zelf echt afschuwelijk om te zijn maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als je medereizigers geen mtb fans zijn kun je Riva beter mijden, het kwam mij daar in ieder geval snel de neus al uit en ik hou toch echt van fietsen..
A good bike ride fixes everything.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ik heb al een paar keer in Bardelino/Garda gezeten en daar heb je toch het beste van de twee werelden.
Wat je het beste kunt doen is verschillende routes uitzoeken via de wandelpaden daar.
Ook al lijkt het daar wat vlakker met wat zoekwerk is er vanalles te vinden.
Als je in Bardelino/Garda bent kijk eens naar La Rocca of Monte Belpo Lupia. Daar lopen schitterende
trails overheen.

Maar wat waar is, dat is de drukte rondom het meer.
Wil je naar Riva of naar de Monte Baldo om te fietsen dan vertrek je het beste voor 8 uur met de auto.
Dan zit iedereen nog aan het ontbijt. Vanaf 10.00 wordt het al bijna filerijden daar.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

erwin.burgers schreef:je eisen pakketje lezend..... nogmaals; camping Al Sole aan het Ledro meer.
15 minuten van Riva met de auto (ook met de fiets, maar terug een uurtje), midden in geweldig fiets gebied, en via west kant van het meer zeker goed naar het zuiden te rijden.
+1
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

We hebben er toch voor gekozen om naar Lazise te gaan.
De eerste 10 dagen gaan we naar Kirchberg in Tirol.
We kunnen daar al zo veel mountainbiken dat we ervoor gekozen hebben om het 2e deel van de vakantie toch iets meer naar "toeristisch" dan naar mountainbike trails te kijken.
We hebben dus een mooie camping gevonden in Lazise direct aan het meer, waar we een 6 persoons bungalow gehuurd hebben.
Wij zijn maar met zijn 2en dus ruimte genoeg. :winkie: (Misschien dat vrienden van ons ook nog een paar dagen komen.)
Wil ik een dagje echt in de bergen gaan mountainbiken, rijd ik met de auto vroeg in de morgen naar Riva del Garda.

Ik denk dat wij een TOP vakantie gaan hebben. :bier:
Op het gemak, de ketting strak !!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Die Top vakantie geloof ik gelijk.
Maar vergeet vooral de achterlanden van Lazise niet.
Wandelpaden richting Torri Del Benaco etc.. La Rocca met de fiets is ook heel erg gaaf.
Loopt een lang fietspad langs het meer dus veilig op en neer pendelen (Y).
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Lazise is 1 van de mooiere plaatsjes rond het meer. Zo te lezen heb je straks best of both worlds.
danadik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 20 oktober 2010, 19:27

Volg het met interesse, komende zomer ook naar het gardameer!
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Achterlanden van Lazise, tussen Caprino Veronese en snelweg A22 liggen een aantal mooie trail, er ligt daar ook een fantastische uitgepijlde route van het Baldobike event.
Op deze site staan een aantal xc wedstrijden die daar in de omgeving georganiseerd worden: http://www.baldobikeevent.com/percorso.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder is er veel leuks te vinden bij La Rocca, oa een soort van bikeparkje. Ook rond Torri Del Benaco liggen erg dikke enduro trails.
Je hoeft echt niet naar Riva!
Zoek en gij zult vinden!

Groetjes Bas.
TEAMFECP
rik29
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 16 september 2014, 15:45
Mijn mountainbike: bulls bushmaster 29er 2014

ik ga over 2 weken ook naar lazise. uiteraard gaat ook de mountainbike mee.
heeft iemand hier mooie routes in gpx bestanden?
ik ben op zoek naar routes rond de plaatsen :lazise, bardolino, garda en torri del benaco.
een site met gps routes is ook welkom!
Plaats reactie