MTB in Hongarije / Tsjechie, roemenie ?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Sil. schreef:
pietheinpeeters schreef:Ik vertrek zaterdag met een groep vrienden naar Roemenië voor een speciaal aan onze wensen aangepaste 6-daagse rondreis door de Karpaten. Route is uitgezet door Mountainbike Romania. Tot nu toe niks dan lof over deze organisatie!

En hoe was de reis? En wat vonden jullie van de organisatie? Is deze aan te raden?
Het was fantastisch! Ik heb al vaker TransAlps gefietst maar deze tocht in Roemenië overtrof alles. De paden zijn ruiger, het landschap afwisselender plus je bevindt je in een andere cultuur.

En de organisatie is echt perfect! Mountainbike Romania wordt gerund door een broer (Dani) en zus (Andreea) die het echt perfect voor elkaar hebben. Onze route die we zonder gids op GPS tracks reden was een week van tevoren nog gefietst door Dani en daarbij had hij op onduidelijke splitsingen de route gemarkeerd met verf. Verder kwam hij persoonlijk kijken of we de zwaarste dag (3200 hm) wel goed tot een einde brachten en heeft hij vele kilometers gereden om ons van reservemateriaal te voorzien (2 kapotte remmen gehad in de groep). Ik kan echt geen minpunt aangeven.

Mocht je nog meer info willen stuur me dan een PB. Ons avontuur wordt waarschijnlijk ook in de "Op Pad" geplaatst, maar het verhaal is nog in de maak.
Cousteau6903
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 22 oktober 2012, 09:54
Mijn mountainbike: Yeti AS-X 2006 + Specialized Stumpjumper fsr 2008

Ik ben de laatste 2 jaar in tsjechie op vakantie geweest en er zijn zeer veel semi offroad routes die goed aangegeven staan met route bordjes.
Ik ben het eerste jaar in spindleruv myln wezen downhillen op een bikepark en dit jaar ben ik in pod smrkem nove mesto bij een single track park. Vooral dit jaar heb ik erg genoten van het mountainbiken in tsjechie!

http://www.singletrekpodsmrkem.cz/en" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.skiareal.cz/en/spindl-bike-park" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie