Gids in omgeving Liernieux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
_Thomas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 12:05
Mijn mountainbike: Stevens Fluent ES (2010)

Goedenmiddag,

Een paar jaar geleden heb ik met een groep vrienden ergens in de Ardennen (iig ook langs het circuit van Spa) gefietst met een gids. Dit was een ex-pro mtb'er die daar in de omgeving woonde en met groepen rondfietste. Nu ga ik 28 december een weekje naar de Ardennen om het nieuwe jaar in te luiden en willen we met een groepje gaan fietsen. Kent er iemand een gids (of iets dergelijks) die het leuk vindt om in de buurt van Liernieux, Vielsalm, Houffalize met een groep te fietsen?

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

mtb-en in de zomer is soms al een opgave. Weet je zeker dat je dit rond je jaarwisseling wilt doen?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Er is daar nu een pak sneeuw. Goed idee maar laat die fietsen thuis. scheelt je een hoop geschouw en neem
goede rubbere laarsen mee daar heb je meer aan en lange flexibel latten.
_Thomas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 12:05
Mijn mountainbike: Stevens Fluent ES (2010)

Ja, ik wist het wel zeker. Nou begin ik met jullie reacties een beetje te twijfelen ;)
Zijn wel een aantal ervaren MTBers bij, ik vermoed dat de anderen toch wel afhaken als het weer een beetje tegen zit. Ik houd de weersverwachting de komende tijd dan wel even goed in de gaten...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Heb je dit eerder gedaan en weet je waar je aan begint? In de Ardennen in de winter is écht een ander verhaal dan Nederland in de winter. Of liever: Als je in Nederland in de winter goed uit de voeten kunt, ben voorbereid op de Ardennen in de zomer.

Stuur anders eens een PB aan onze onvolprezen Belgische gastheer Lowie. Die kan je wel verder helpen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
_Thomas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 12:05
Mijn mountainbike: Stevens Fluent ES (2010)

Thanks! Ik zal Lowie een PB sturen... Winter in Nederland en zomer in Ardennen zijn redelijk bekend terrein. Zou dit wel graag eens willen proberen. Dan maar wat rustiger en voorzichtiger?
wybi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 15 november 2007, 20:56
Mijn mountainbike: Van Nicholas redwood Strand (MTB) Taureg titanium (MTB) aeolus titanium(race)
Contacteer:

Op het moment is het onbegonnen werk, veel en veel te glad, je kan niet zien waar je rijd, omhoog is het zo al een hele opgaven met deze omstandigheden, laat staan naar beneden .Zit zelf vlakbij la roche en Ardennen op een camping 25 t/m 30 cm sneeuw op het moment. Je kan beter dit bewaren voor na de winter, wil je dan een gids mee moet je mij maar eens benaderen, doe veel marathon in de Ardennen dus wel ervaren lijkt mij
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

wybi schreef:Zit zelf vlakbij la roche en Ardennen op een camping 25 t/m 30 cm sneeuw op het moment
Tentje?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het kan heel leuk zijn hoor.
Maar niet eenvoudig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
wybi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 15 november 2007, 20:56
Mijn mountainbike: Van Nicholas redwood Strand (MTB) Taureg titanium (MTB) aeolus titanium(race)
Contacteer:

Jazeker tent, maar dan wel voor mijn caravan om mijn schoenen van sneeuw af te doen.
Mooi is het wel, zag wel een mountainbiker bij de skipiste lopen , maar neem maar van mij aan dat hij nauwelijks kon rijden.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

wordt nou wel nieuwsgierig naar een fotootje, Wybi.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

_Thomas schreef:Thanks! Ik zal Lowie een PB sturen... Winter in Nederland en zomer in Ardennen zijn redelijk bekend terrein. Zou dit wel graag eens willen proberen. Dan maar wat rustiger en voorzichtiger?
altijd bereid om jullie eens te gidsen .......maaaaar : in de winterperiode ??? no way
de sneeuw is na vorig WE wel zo goed als verdwenen, en 't ziet er voorlopig niet naar uit dat er dit jaar nog wat van gaat komen - de modder daarentegen, die verdwijnt voorlopig niet :(
Nu ben ik niet vies van een spatje modder, maar een dagje ploeteren ? nee dankjewel. Ten vroegste maart, en dan moet je ook nog geluk hebben zoals dit jaar - soms duurt het tot april.
See you vanaf dan (elke week) in de Ardennen
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"Als Lowie gesproken heeft, is de waarheid daarna bekend."(*)

(* Bekend Chinees spreekwoord onder mountainbikers)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
_Thomas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 12:05
Mijn mountainbike: Stevens Fluent ES (2010)

bert l. schreef:"Als Lowie gesproken heeft, is de waarheid daarna bekend."(*)

(* Bekend Chinees spreekwoord onder mountainbikers)
Mooi spreekwoord, zeker weten!

Wij gaan uiteindelijk toch even de fiets op, en we zien wel hoe het erbij ligt :)
Heeft nog wat moeite gekost om een verhuurder te vinden die open is, maar houffa-bikes.com wil wel meewerken. We zijn met een man of 12 met eigen fiets en nog een stuk of 10 tot 14 huurders. Dan gaan we een makkelijke route bij Houffalize doen (volgens mij een kilometer of 17, gele pijlen). Dan de andere dagen wellicht nog een route in de buurt van Vielsalm.

Ik laat nog wel even weten hoe het geweest is als we terug zijn. Misschien valt de modder toch nog mee? :P

Toch bedankt voor de adviezen. Ik weet in ieder geval waar we aan beginnen...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

_Thomas schreef:Toch bedankt voor de adviezen. Ik weet in ieder geval waar we aan beginnen...
We verwachten natuurlijk wel foto's met datum, tijd en locatie als bewijs.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie