Mountainbike trainingsweekend in de Ardennen, waar?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

In het weekend van 30 juni en 1 juli willen we in de Ardennen 2 dagen gaan mountainbiken.
Op zaterdag een ronde van ongeveer 100 km en op zondag eentje van ongeveer 70 km.

Twee vraagjes hieromtrent:
1. Wat is een goede uitvalsbasis voor mooie (liefst ook technische) routes???
2. Heeft iemand voor deze goede uitvalsbasis ook 2 GPS routes van de genoemde afstanden?

Even beetje aan het bladeren en lezen geslagen.
Er staat hier echt veel over de Ardennen maar ik kom er niet uit: Spa, Malmedy, Houffalize? Moeilijk... :~

Helaas zit ons "favoriete" B&B in Robertville al vol dus ook tips voor een niet al te duur hotel/pension/B&B zijn welkom!

Bedankt!
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

We zijn eruit met dank aan HuubC. Het wordt Sankt Vith waar we op zaterdag een lange route rijden en op zondag het Belgacom Belgium MTB GP (...) parcours een keer of tig om te oefenen op technische stukjes. Zin in!!
Laatst gewijzigd door Veeteetje op di 5 juni 2012, 05:56, 1 keer totaal gewijzigd.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Veeteetje schreef:...... het WK parcours een keer of tig om te oefenen op technische stukjes. Zin in!!
Waauww ........... ik zou eerst eens beginnen met het Belgacom Belgian MTB GP parcours :winkie:
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

HuubC schreef:
Veeteetje schreef:...... het WK parcours een keer of tig om te oefenen op technische stukjes. Zin in!!
Waauww ........... ik zou eerst eens beginnen met het Belgacom Belgian MTB GP parcours :winkie:
Ow hihi was dat wat je me mailde? Ben ik effe scheel dan... :D
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

Wauw! Echt een fantastische route gereden vanuit Sart. 88,2 km met 1870 hm, na 5u en 51m waren we klaar. In totaal een km of 3 de benenwagen moeten gebruiken maar buiten dat was het een meer dan mooie rit. Morgen naar het MTB park in Sankt Vith. Doel is zo'n 8-10 rondjes. Nu alweer zin in! Ow ja, wonderlijk vond ik mijn gemiddelde en maximale hf: 142 - 169! Standaard met mountainbiken is >150 dus ben erg tevreden! :-)
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

Sjips! Geen MTB park vandaag. :-(
Een beetje regen is te doen, maar deze stortbuien met onweer... Nee. Best balen maar wel een goed excuus om in augustus op een zaterdagmiddag nog eens heen en weer te rijden!
MXbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:02
Mijn mountainbike: is om te fietsen...

Het waren idd stortbuien in de Ardennen! Gelukkig waren er beekjes om alles schoon te spoelen onderweg...
En kon ik de Fat Albert bandenset weer gebruiken :-)
To be old and wise, you must be young and stupid.
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

MXbiker schreef:Het waren idd stortbuien in de Ardennen! Gelukkig waren er beekjes om alles schoon te spoelen onderweg...
En kon ik de Fat Albert bandenset weer gebruiken :-)
:lol:

Ik ben blij dat we naar huis gereden zijn (aan de ene kant dan), want ik ben SNIPverkouden! Dat was waarschijnlijk als we gisteren toch gefietst hadden, nog een graadje erger geweest. :-{ Nu zaak om zo spoedig mogelijk te herstellen.
Plaats reactie