Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb ook wel interesse in een Let's ride, ook wel eens leuk om zelf niet te hoeven gidsen :-q

On topic: Ik heb 2 jaar met een Garmin 305 (zonder kaartmogelijkheid) achter een grijs lijntje aangereden, en dat ging eigenlijk heel erg goed. Een kaart kan handig zijn (zeker als je op zoek gaat naar andere paden en routes) maar als je alleen een vast GPS route wilt volgen is zo'n lijntje genoeg. Pak je bij een veelsplitsing het verkeerde pad dan zie je snel genoeg dat je pijltje van de lijn afloopt. Iets wat je ook mét kaart trouwens vaak genoeg kan overkomen als de paden maar dicht genoeg bij elkaar liggen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Een let's ride in de Ardennen..........goed idee! Heb zelf afgelopen weekend de 2 Spa-routes (Noord+Zuid) van Lowie/Solosride gereden en eerder dit jaar de Malmedy Trail Tour, Jede menge trails (tussen Eupen en Monschou) en rondom Aachen nog wat gave trails.

Die technische trails en omgeving smaakt echt naar meer.............zou bijna willen verhuizen ;-)
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Iemand hier toevallig die een leuke technische route rond Aywaille/Remouchamps wil delen?
Beetje Lowie's ride Malmedy gehalte, alleen dan iets korter, rond de 45-50 max.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

KevinBel schreef:Iemand hier toevallig die een leuke technische route rond Aywaille/Remouchamps wil delen?
Beetje Lowie's ride Malmedy gehalte, alleen dan iets korter, rond de 45-50 max.
Solo's 55 >> info op http://www.solosride.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar let op : straffe kost vooral qua fysieke inspanning !! (zie o.a. hoogtemeters)

in de buurt van Remouchamps en de Ninglinspo-vallei liggen bovendien heel wat enduro-trails langs de flanken van de vallei
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Thanks voor je reply Lowie!
Is het qua technisch gehalte te vergelijken met jouw track van Malmedy?
Want ik heb liever technischer dan HM ;)
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

KevinBel schreef:Thanks voor je reply Lowie!
Is het qua technisch gehalte te vergelijken met jouw track van Malmedy?
Want ik heb liever technischer dan HM ;)
iets minder technisch, maar toch genoeg leuke paadjes
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Gisteren zeer toffe en zware rit gedaan in Aywaille samen met Terunky.
Totaal 42km met ongeveer 1550a1600hm.
Heb genoten van de afdalingen! Waren echt tof.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

was dat de track van Lowie, Kevin?
zo nee, mag ik jou track (ook) hebben? in april ga ik weer een lang weekend naar Aywaille :-)
edit: pb ontvangen
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Is Solo's ride 55 nou wel of niet te doen voor iemand met weinig ardenne ervaring en vochtig weer?

Op dit moment zit ik met vrouw en kind op de camping in Aywaille en heb route 35 en een route (van gpsies) waarvan ik dacht dat het 42 was gereden.

Mijn conditie is verder wel redelijk goed maar met het hele technische afdalen (veel losse grote gladde stenen en rotsen en ook nog eens glad door de regen van eergister) doe ik liever voorzichtig aan.

Route 35 klim ik zonder stoppen naar boven maar met afdalen moest ik sommige stukken lopen omdat er te veel losse grote en gladde stenen en diepe sporen naar mijn zin lagen. (Ik fiets in mijn eentje dus vallen heb ik nu even echt geen zin.)

Ik wil route 36 nog gaan doen en twijfel nog erg over solo'sride 55 want nu ik hier toch ben wil ik natuurlijk graag de meest mooie route binnen het maximale voor mij zelf rijden.


Zal het topic ook wat opfleuren met foto's

route 42
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bennie83 op zo 24 juli 2016, 12:20, 5 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat solosride dan toch wat hoog gegrepen is, als je al wat moeite hebt met de vaste afdalingen. En 55km is meteen wel wat meer!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Bedankt voor je snelle antwoord!
Weet je misschien nog mooie routes hier die meer geschikt zijn?
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Kapitein Iglo schreef:Ik denk dat solosride dan toch wat hoog gegrepen is, als je al wat moeite hebt met de vaste afdalingen. En 55km is meteen wel wat meer!
En de zwaarte van de Solosride55 zit 'm dan nog niet eens in de kilometers, maar meer in de 1900 hoogtemeters :-)
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Ja 1900m zal wel eens een beetje te veel van het goede kunnen zijn. Haha

Vandaag de laaste dag op de camping en wou toch wel graag een grotere ronde doen dus route 36 en 42 aan elkaar geknoopt om zo tot 36km en 953 hoogte meters te komen.
Mijn conditie is beter dan ik dacht want voel me nog vrij fit en ook de technische afdalingen gaan een stuk soepeler en rapper dan dag 1.
De Solo's ride 55 is dus een mooie reden om nog eens terug te komen. :-q
Al heb ik de omgeving hier verder wel gezien (denk ik, of ik moet het mooiste gemist hebben) het enigste echte wauw moment was de plek van mijn foto uit mijn vorige post (uit route 42)

Wat mij wel opviel dat ik in 3 dagen geen 1 andere mtber ben tegen gekomen, en dat sommige stukjes van de routes en dan vooral langs landerijen best wel dicht gegroeid waren met brandnetels en bramen alsof er al een tijd geen mtbers geweest waren. :~

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

bennie83 schreef:Al heb ik de omgeving hier verder wel gezien (denk ik, of ik moet het mooiste gemist hebben) het enigste echte wauw moment was de plek van mijn foto uit mijn vorige post (uit route 42)
Ik weet niet wat een "wauw moment" definieert maar qua MTB'en is er nog wel een en ander te vinden aan uitdagende trails, wat leuke vergezichten, ...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Mischien ben ik ook wel wat (te) verwend qua natuurschoon.
Ik las inderdaad vaak dat er zoveel "moois" te vinden zou zijn maar "ze" zetten er vaak niet bij waar of op welke route, dus erg moeilijk om dat mooie dan te vinden als je geen Marco Polo bent.
Op de vaste routes (35, 36, 42) die ik heb gefietst viel mij dat dus een beetje tegen terwijl ik op internet her en der las dat die routes wel zo een beetje tot de leukste/ mooiste routes van Aywaille horen.

Overigens heb ik er wel heerlijk gebiked hoor daar niet van, ik vond het super om eens wat ardenne ervaring op te doen :-q
Wellicht zijn er iets verder van Aywaille nog mooiere routes om te rijden (bv. Ninglispo en of solo's ride 55) maar dat kwam er deze keer niet van.
Plaats reactie