Hulp bij vakantiekeuze gevraagd

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Op het gevaar af dat ik word verwezen naar een zoekfunctie, plaats ik hier toch een “cry for help”, want ik weet het niet meer. Ik ga met m’n vriendin een week naar de Ardennen, zoveel is zeker. Ik heb een fietsconditie die ruim in orde is voor de Ardennen (althans, als ik even herstel van die Herdermarathon;)). Mijn vriendin heeft een beregoeie conditie maar is fietstechnisch minder sterk/zeker. Ze komt altijd boven, maar op haar eigen tempo.

We willen alleen niet altíjd fietsen, er moet in de omgeving ook wat te doen zijn: stadje, terrasje, wandelen én, last but not least, een mooie, rustige camping waar een forse tent kan staan. Beetje BBQ-en, ’s avonds naar een dorpje fietsen/wandelen/met de auto. Mag ook een wat grotere stad in de buurt zijn.

Aangezien we La Roche en Aywaille, en tegen die tijd ook Houffalize, al hebben gehad, denk ik dat de keuze zal zijn tussen:

- Bouillon
- Malmedy
- Coo
- Spa

Dat is echter afgaand op de meest recente berichten op dit forum, en niet gehinderd door mijn overige niet-fietsgerelateerde eisen. Als ik die eisen nu wél meeneem, kom ik dan uit met bovenstaande vier? Zo ja, welke komt het best in de buurt? Zo nee, waar moet ik dan wel heen? Als Houffalize uiteindelijk voldoet aan al mijn eisen, vind ik het niet erg om daarheen te gaan (over twee weken gaan we een lang weekend in een huisje, daar).

Ik hoop op jullie briljante inzichten!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Spa en Bouillon zijn wat groter qua stad, dus ook meer te doen, hoe het daar fietsen is weet ik niet. Bij Malmedy kan je mooi fietsen en ook wandelen op de Hoge Venen. Coo vond ik nogal een pretpark geloof ik.
Je zou ook een klein stukje kunnen doorrijden naar Luxemburg en daar in Klein Zwitserland gaan staan, kan je prachtig wandelen, biken kan ook mooi, maar dan wel met een kaart op GPS erbij, en Luxemburg stad is erg mooi evenals Vianden en Echternach.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ok, dus als ik het bij België wil houden, zit ik bij Malmedy goed. Wandelen op de Hoge Venen is idd een mooie optie. Thanks!

Anderen nog ideeën?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, de omg. van Malmedy...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

ThaSingleTrackMastah schreef:Ja, de omg. van Malmedy...
En wat versta je onder "de omgeving"? Ik hoef ook niet direct ín het plaatsje te zitten, paar km ervanaf is ook prima, als de cmaping daar ligt...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Hoe oud ben je? Als je rond de 70 bent (of je zo voelt) zou ik naar Spa gaan. Coo is leuk om vanuit Malmedy een dagje te doen. Malmedy kan ik wel aanraden. Leuk stadje, goed fietsen en wandelen. Stavelot is ook nog een optie. Leuk centrum, dicht bij Malmedy.

Vorig jaar bij http://www.demallemolen.be/" onclick="window.open(this.href);return false; gecampeert. aardige camping, ietwat veroudert sanitair. Redelijke riumte, 3 km uit de stad, 0 km van de routes.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ben nog net geen 70, ben 32. Thanks voor de campingtip!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik vond de camping du Moulin bij Malmedy ook wel knus. Beetje veel vaste gasten, maar wel lekker rustig en aan de beek. (en de GPs route die ik laatst heb gereden liep over de camping heen)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kijk, dat scheelt! Da's dan alvast een mooie uitvalsbasis... welke GPS routes heb jij gebruikt? De vaste routes op MTBroutes.be, of van GPSies.com? Heb je ze wellicht beschikbaar...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

suravida schreef:Ik vond de camping du Moulin bij Malmedy ook wel knus. Beetje veel vaste gasten, maar wel lekker rustig en aan de beek. (en de GPs route die ik laatst heb gereden liep over de camping heen)
Heeft ook mijn voorkeur. Mooi langs de Warche warmtrappen en dan grote ronde maken. Als je wil kan ik je nog wel wat routes toesturen in een envelop. Uit de tijd dan mijn (huidige) vrouw en ik daar toen vaak waren. En toen waren er nog geen GPS'sen.


Ook de Hoge Venen vond ik prettig biken.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Vanuit Malmedy kan je prima een dagje naar Coo, is met de auto echt niet zo ver. Coo zelf is wat te klein/rustig voor een weekje, als je ook naast het fietsen no e.e.a. wilt doen.

Als je Malmedy doet zou ik wel wat leuke GPS routes uitkiezen, want de vaste routes vond ik zelf behoorlijk saai, zware tegenvaller eigenlijk.... :-?
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Kijk, dat scheelt! Da's dan alvast een mooie uitvalsbasis... welke GPS routes heb jij gebruikt? De vaste routes op MTBroutes.be, of van GPSies.com? Heb je ze wellicht beschikbaar...?
Als je me je email PBed zal ik vanavond kijken of ik tijd om de route naar je te mailen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

PB sent!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Coo is in mijn herinnering vooral leuk als je kinderen hebt in de juiste leeftijdscategorie: Plopsaland. Hoewel je er goed kan fietsen is er verder niks te beleven. Alles wat er overdag gezellig uitziet is 's avonds na negenen dicht.

Malmedy heeft wel wat meer gezelligheid.
Ik had nog een paar campings in de buurt op mijn lijstje staan. Ik ben er zelf nooit geweest. Staan op mijn lijstje vanwege in goed MTB gebied en niet zo erg groot. (Campings in de Ardennen zijn vaak erg groot en vol met sta caravans):
Camping Des Challes (Stavelot)
Campinganderegg.be (Waimes/ Weismes net op de grens van het gezellige Duitstalige gedeelte van Belgie)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb ooit tijdens een reis met mijn destijds nieuwbakken echtegenote op een camping in Yvoir gestaan. Hoog boven de Maasvallei. (Yvoir is heilige wielergrond vanwege de wereldtitel van Hennie Kuiper in 1975). Net over de grens (Givet) vond ik ook erg leuk tijdens fietsvakanties.
Grote plaats in de buurt: Dinant.
Andere grote plaats: Charleroi, maar daar moet je wegblijven. Trieste stad waar je Marc Dutroux visioenen gaat krijgen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie