gps tracks coo/stavelot gezocht

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Hoi,

We gaan vanaf vrijdag 4 dagen naar Coo.
Heeft iemand nog mooie gps tracks voor me?


Wouter
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oeh, daar wil in eind juni heen, dus ik hou deze thread even in de gaten... op mtbroutes.be staan ze niet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Frankv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 11:46
Mijn mountainbike: Geldrop

Groeten,
Frank

Cube Reaction SL 2018
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Garmin Connect of GPSies al bekeken?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

plenty... :-q

close up GoogleEarth met routes in de buurt van Coo.
Afbeelding

Onderdeel van een verzameling routes van jaren fietsplezier door de Ardennen. PB maar efkes als je interesse hebt. Let wel...het kan zijn dat er wat gekluund moet worden aangezien we zelf graag op onderzoek gaan en soms voor verassingen komen te staan (beekjes, bos, hek etc).
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

PB-tje!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik ben net terug. Ook voor de vaste routes van Coo kan je best een gps gebruiken. Niet heel best bepijld, waardoor we toch ook weer mooie andere stukken hebben gezien. Aanrader dat Coo en volg dan ook eens de toeristenroute (wit rondje met blauwe pijl. Dat ze daar toeristen langs sturen! :o

Coo houdt blijkbaar niet van toeristen, of de plaatselijke huisarts heeft er grote invloed :lol:
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

woeker schreef:Aanrader dat Coo en volg dan ook eens de toeristenroute (wit rondje met blauwe pijl. Dat ze daar toeristen langs sturen! :o
Dat is die route vanuit Coo die je richting La Gleize stuurt of niet? Die met zo'n betonnen bruggetje over het spoor heen gaat?

Is inderdaad een leuke route. Mooi om die te combineren met de vaste routes van La Gleize (die meestaal aan Coo worden toegeschreven, maar die hebben volgens mij geen vaste routes?), daar zitten best een aantal technische afdalinen in inderdaad!
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fanman gebruikt mijn alter ego als Avatar!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
squadra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 29 juni 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Cannondale F29

ook vh weekend in Coo geweest, route met wit rondje en blauwe peil is wel erg gaaf...
door de droogte veel losse stenen, stukjes door rivieren als afdaling, klimmen op technische stukken en geregeld uitdagend voor de wat gevorderde mtb-er... top route die redelijk goed wordt aangegeven en die zonder GPS goed te doen is, alleen laatste stuk is asfalt (rond stuwmeer), maar als je daar van de rouet afwijkt en een zij-pad inschiet dan kan je de route nog erg leuk afsluiten, of doe aansluitend gelijk onderstaande tip volgen....

tip: voor nog heftiger werk, volg het blauwe wandelroute bordje vanuit Coo (!)
(wel eerst even een warm up doen, want de klim is gelijk erg zwaar....)
Liever de berg opfietsen dan de fiets opbergen....
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maarre, aanrader om heen te gaan? Ook leuke omgeving om een biertje te doen, weekje door te brengen? Ben nog steeds aan het twijfelen tussen Bouillon, Coo, Malmedy... er moet tenslotte ook een leuke camping zijn en iets te doen voor een dagje níet biken:).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
squadra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 29 juni 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Cannondale F29

paar terrasjes bij Coo, je kan er ook douchen voor 2 euro, camping op loop afstand... veel te doen naast het MTB-en, van bergklimmen tot kanoen... Maar moet wel zeggen, ik was er heengereden, van 10 tot 4 gefietst en toen weer naar huis... Dus hoe het sávonds is weet ik niet.

ik vind het kwa mtb-en zeker een aanrader, heb me erg vermaakt... Het is met alle stenen en rotpartijen weer eens wat anders dan de tracks bij Houffa bijvoorbeeld.
Liever de berg opfietsen dan de fiets opbergen....
Lennaert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 17:00

Net dit weekend in Malmedy geweest. Echt fantastische routes. Vanaf de cathedraal gewoon de mtb bordjes volgen en GPS is overbodig ^^
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

@ Kapitein Iglo. Coo is 's avonds en buiten vakanties/weekenden om erg dood. Malmedy is een grote(re) plaats waar je best goed een terassje kan doen. Bouillion staat zeker op mijn verlangslijstje. Als ik mijn routegidsje belijk is Bouillion ook het heftigste van de 3.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Thanks Woeker. Dat bevestigt mijn steeds sterker wordende overtuiging om naar Malmedy af te reizen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie