Thuin e.o.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijssie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 460
Lid geworden op: di 24 april 2007, 18:28
Mijn mountainbike: Haarlem
Contacteer:

Hoi,

Ik ben op zoek naar wat meer informatie over de vaste routes in Thuin en omgeving. eind november ga ik daar een paar dagen naar toe en ben benieuwd naar de mogelijkheden aldaar.
Via http://www.mtbroutes.be al wel uitgevonden dat er 2 routes zijn. Maar de meeste recente informatie is van 2007. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.....
- ONE LIFE LIVE IT! -

Ibis Ripley V4 | Santa Cruz Megatower V2 | Merida Scultura

Sport Advies
Mountainbike Challenge
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Micchien beter om voor het gebied van Thuin even bij onze zuiderburen op het forum te kijken.
Ik heb zo'n gevoel dat er weinig van hier daarheen gaan. Tis nogal een takke eind rijden voor een veldwegenland...

(laatste review is trouwens van mei 2010 op mtbroutes)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Op een 15-tal km daar vandaan heb je het Lac de l'eau d'heure. Daar is het mooi fietsen.
Gebruikersavatar
Thijssie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 460
Lid geworden op: di 24 april 2007, 18:28
Mijn mountainbike: Haarlem
Contacteer:

In Thuin en omgeving is genoeg te beleven. weliswaar heb je niets aan de VVV, die zeggen dat er MTB-route is, terwijl de bordjes naast de ingang van hun kantoor hangen????

In Thuin zijn twee routes.
een blauwe van 19,5 km en eigenlijk niet de moeite waard. Veel asfalt en brede gravel paden tussen de weilanden door, met één single-track van 500 meter!

de groene route daarentegen is erg leuk. afstand is 38,5 km (zonder fout rijden) het is wel aan te raden van tevoren even de commentaren te lezen op http://www.mtbroutes.be" onclick="window.open(this.href);return false;, aangezien de bewegwijzering af en toe ontbreekt.

Ik had het geluk dat de plaatselijk MTB vereniging op zondag een toertocht had georganisserd en dat de bordjes nog een paar dagen zijn blijven staan, dus ik kon nog wat mooie andere routes rijden. voor impressie zie de foto's hieronder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- ONE LIFE LIVE IT! -

Ibis Ripley V4 | Santa Cruz Megatower V2 | Merida Scultura

Sport Advies
Mountainbike Challenge
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Wat leuk dat de bordjes er nog hingen, meestal worden deze zondags meteen weggehaald.
De sfeerplaatjes zien er iigv. leuk uit.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
inge
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 12 december 2010, 15:05

heel mooie omgeving THUIN VOOR HET MTB_KEN
Plaats reactie