vielsalm

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.

Moderator: Pat.

jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Locatie: Canyon Spectral 29er, Canyon Ultimate CF SL 9.0 SL, Kona Honky Tonk
Contacteer:

zo 27 april 2014, 17:53

Beetje zoeken en je komt erg leuke dingen tegen in vielsalm.
Biking skills or Hospital bills
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 21 juli 2015, 09:37

Ik ga dit weekend naar Vielsalm met een beginnersgroep. Waarschijnlijk vinden de meesten een heuvel al ingewikkeld, dus niet veel nodig. Maar welke route is t meest interessant om te doen 3 of 4?

Ik weet dat er meer en mooier is, maar dat is voor nu teveel gedoe. (tenzij iemand een GPS track heeft van een alternatieve route daar)
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 21 juli 2015, 11:02

FYI:
Zaterdag/zondag is het nationaal kampioenschap DH in Vielsalm...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Stokpaardjes A. B. C. D. | La Thuile |
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ma 9 mei 2016, 18:48

Afgelopen weekend voor de 2e keer een weekendje weg geweest in Vielsalm. In 2013 ook al een paar leuke gps tracks gereden en nu weer. De vaste routes hebben we gemeden aangezien die niet zo spannend zouden zijn. De eerste dag een rondje van 25 km gereden met bijna 700 hoogtemeters en de 2e rit 45 km met dik 1000 hoogtemeters. Hier en daar kwamen we erg leuke trails tegen en het weer zat ook helemaal mee!

Een korte impressie: https://www.youtube.com/watch?v=BmNZyTiNImQ" onclick="window.open(this.href);return false;

We hebben geprobeerd om er een afwisselend filmpje van te maken. Het filmpje werkt alleen op een laptop of pc heeft met de muziek te maken waar youtube wel eens moeilijk over wil doen.... ;)
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker

zo 15 mei 2016, 19:37

Koenuhhh schreef:Afgelopen weekend voor de 2e keer een weekendje weg geweest in Vielsalm. In 2013 ook al een paar leuke gps tracks gereden en nu weer. De vaste routes hebben we gemeden aangezien die niet zo spannend zouden zijn. De eerste dag een rondje van 25 km gereden met bijna 700 hoogtemeters en de 2e rit 45 km met dik 1000 hoogtemeters. Hier en daar kwamen we erg leuke trails tegen en het weer zat ook helemaal mee!

Een korte impressie: https://www.youtube.com/watch?v=BmNZyTiNImQ" onclick="window.open(this.href);return false;

We hebben geprobeerd om er een afwisselend filmpje van te maken. Het filmpje werkt alleen op een laptop of pc heeft met de muziek te maken waar youtube wel eens moeilijk over wil doen.... ;)
Dat ziet er goed uit, lekker veel hoogte verschillen en mooie afdalingen! Hoe ben je aan de GPS tracks kunnen komen?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

zo 15 mei 2016, 21:33

Jhaast schreef:
Koenuhhh schreef:Afgelopen weekend voor de 2e keer een weekendje weg geweest in Vielsalm. In 2013 ook al een paar leuke gps tracks gereden en nu weer. De vaste routes hebben we gemeden aangezien die niet zo spannend zouden zijn. De eerste dag een rondje van 25 km gereden met bijna 700 hoogtemeters en de 2e rit 45 km met dik 1000 hoogtemeters. Hier en daar kwamen we erg leuke trails tegen en het weer zat ook helemaal mee!

Dat ziet er goed uit, lekker veel hoogte verschillen en mooie afdalingen! Hoe ben je aan de GPS tracks kunnen komen?
Thanks!

Ik ben 3 jaar geleden daar ook al op vakantie geweest toen heb ik via het forum hier van iemand een aantal tracks gekregen. Daarvan heb ik wat gecombineerd en dan is er een leuk rondje van te maken buiten de vaste routes. :wink: De route die we op de 1e dag gereden hebben heeft wel veel asfalt maar de route van de 2e dag is zeker wel de moeite waard. Mocht je interesse hebben in de track stuur gerust een pm. :-q
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

zo 5 augustus 2018, 14:02

Ik zit eens te loeren naar mooie opties om heen te gaan nu het bij ons standje zandbak ik. Hoe zijn de routes rond Vielsalm? Vergelijkbaar met even verderop st. Vith? Welke vaste routes zijn de moeite waard? Of als je een mooie GPX hebt hou ik mijn natuurlijk ook aanbevolen. En mocht ik die kant op gaan is er een camping aan te bevelen?
Het kopen van een mountainbike maakt je nog geen mountainbiker. Het maakt je eigenaar van een mountainbike.
donateur & trail crew MTB-Noordwest
Trailforks | Strava | Heatmap | Instagram
wibas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

zo 5 augustus 2018, 14:22

Tijgerhaai schreef:Ik zit eens te loeren naar mooie opties om heen te gaan nu het bij ons standje zandbak ik. Hoe zijn de routes rond Vielsalm? Vergelijkbaar met even verderop st. Vith? Welke vaste routes zijn de moeite waard? Of als je een mooie GPX hebt hou ik mijn natuurlijk ook aanbevolen. En mocht ik die kant op gaan is er een camping aan te bevelen?
Ik vind route 3 van Vielsalm wel de moeite waard. route 4 is ook leuk en heeft wat meer hoogte meters is ook wel 45km lang.
Plaats reactie