Herentals

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Wil hier ook op korte termijn heen, wie geeft eens een goede beschrijving van de route, eventueel met wat plaatjes?
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Stuntman Mike schreef:Wil hier ook op korte termijn heen, wie geeft eens een goede beschrijving van de route, eventueel met wat plaatjes?
Misschien een maand later maar ik zal toch even een kleine uitleg geven :-D
Dit is 1 van men vaste mtb plek omda hij zo super leuk is!! :D
3 lussen Rood-Groen-blauw perfect aan mekaar verbinding.
Ik raad aan om te starten aan de parking van de camping Floreal daar.
Blauw +-19km : leuk stukje mtb route , in het begin rijdt je op een singletrack door woonwijken met gigantische kastelen van huizen :-D Je rijdt er net naast natuurlijk en dit loopt allemaal heel de tijd omhoog en naar beneden :-q . Zitten enkele zeer snelle afdalingen tussen. Deze route rijdt ik zelf iets minder omdat rood-groen men favoriet is :D
Groen +-12km : heel veel singletracks maar onlangs is er het beste stukje singletrack uitgehaald wegens "bos achtige verbouwingstoestanden en milieu" nen hoop gelul van de "groen" mannen laat ons het zo zeggen. Ondanks dit nog een superleuke toer met enkel wilde afdalingen en klimmetjes , niks extreems maar gewoon leuk rijden en zo goed als alles offroad!
Rood +- 11km : dit is 1 van de gekkere routes daar , gekke klimmetjes en nog gekkere afdalingen :D . Wel tamelijk intensief mits je op een moment op een weg tegen 50km/u naar beneden zoemt en je plots in je ooghoek een bordje ziet dat je ineens offroad stijl omhoog moet tussen de wortels :D . De 3 lussen gecombineerd zijn zeker de moeite waard om eens tot Kasterlee te komen! Zeer goede bewegwijzering ENKEL opletten met de rode toer , als je naast het spoor komt ga je aan een parking ineens een rood pijltje naar rechts zien staan. Dit is een verbinding met de rode lus van Herentals!!! Eigenlijk als je het bos uitkomt op die parking moet je haaks 180° draaien naar links en naast het spoor terugrijden. :roll: :roll:
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
briezer
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:23

Is één van mijn favoriete bikestekjes als er geen TT in de buurt is of wanneer ik er even wnel tussenuit moet. Er bevind zich ook een 'zwarte' lus, die eigenlijk meer bedoeld is als een cyclocross parcourtje
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Gisteren hier de drieluik rood, groen, blauw gereden. Ligt er nu schitterend bij. Leuk parcours met veel singletracks, kleine beklimmingen en hier en daar wat asfalt. Na de drie rondes gereden te hebben nog wat rond de kapel op en neer gereden. Leuke beklimming en een nog leukere afdaling met traptredes. Halverwege groen ligt er ook nog een leuke "put" waar je op en neer kunt dalen en klimmen, al zal dat niet lang meer duren denk ik. Zijn al palen geplaatst om het af te rasteren volgens mij :~ .
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren hier alle drie de routes leuke baan veel wortels op sommige stukken veel mul zand maar prima vermaakt routes is ook zeer duidelijk aangegeven ook de splitsingen
Plaats reactie