Vielsalm, La Roche of Houffalize??

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Soundz schreef:
woeker schreef:Al eens gedacht aan Malmedy trouwens? Uitdagend (zeker voor beginners) mooi gebied. Leuke opstap voor Houffa en veel leuker dan Vielsalm
Niet echt als ik eerlijk ben. Volgens bikespot.nl zijn hier maar 3 routes zijn dit vindt ik persoonlijk wel wat weinig.
Wat is het grootste verschil tussen Malmedy en Malmedy dan?
Tussen Malmedy en Malmedy niet zoveel :tong

Die 3 routes zijn iig gaver dan de 3 routes van Vielsalm
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Soundz schreef:
6 meter is nogal een eind! Stijle afdalingen zijn opzich leuk maar als het echt +/- 30 procent is (zoals ik gelezen heb) dan heb ik daar inderdaad mijn twijfels bij.
Dat was eerder 70% net naast de route
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

woeker schreef: Tussen Malmedy en Malmedy niet zoveel :tong

Die 3 routes zijn iig gaver dan de 3 routes van Vielsalm
Het was de bedoeling dat daar Houffa zou komen te staan :wink: ! Gaver als Vielsalm is niet zo'n hele moeilijke opgave!
woeker schreef:
Soundz schreef:
6 meter is nogal een eind! Stijle afdalingen zijn opzich leuk maar als het echt +/- 30 procent is (zoals ik gelezen heb) dan heb ik daar inderdaad mijn twijfels bij.
Dat was eerder 70% net naast de route
Daar zal ik waarschijnlijk wel voor passen!
Never give in,
Never give up,
Never back down!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Was ook niet mijn bedoeling hoor

http://forum.mountainbike.nl/forum/view ... e#p1120707" onclick="window.open(this.href);return false;
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

woeker schreef:Was ook niet mijn bedoeling hoor
Toch niet :wink: !

Nog even wat betreft Malmedy, zijn de routes daar (eventueel) goed aan elkaar te knopen?
Als ik op het kaartje van bikespot.nl kijk dan zie ik dat je vanuit Malmedy zo kunnen doorsteken naar Theux of Vielsalm,
is dit een beetje te doen?
Never give in,
Never give up,
Never back down!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik zou eerder Staverlot of Coo er aanvast plakken
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

woeker schreef:Ik zou eerder Staverlot of Coo er aanvast plakken
Er zijn dus keuzes genoeg zo te horen. Wij gaan er binnenkort een keer met z'n alle voor zitten.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Houffalize ivm het aantal routes wat daar voor handen is.
Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het natuurlijk graag!
Never give in,
Never give up,
Never back down!
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Met pinksteren 3d gefiets rond La Roche. Had niet gedacht dat het zo leuk kon zijn daar. Prachtige singletracks, uitdagende klimmetjes en decents, doorwaadbare plaatsen etc.
De routes gemeden als dat kon (op een klein stukje na dan net buiten LaRoche: daar was het enorm druk...van grote families op rentals tot semi-pro's).
Als je beetje zoekt en goeie kaart meeneemt dan is er genoeg te beleven buiten de standaardroutes, zelfs in LaRoche :wink: .
Zie onder voor paar routes die we gereden hebben (gelogged met GPS).

Malmedy is inderdaad ook heel erg leuk! Zoek maar eens met zoekfunctie voor verhalen en foto's.

Afbeelding
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Plaats reactie