Houffalize wereldbeker parcours permanent

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

In de O2 Bikers las ik een artikel over de wereldbeker Houffalize. Het parcours zou permanent worden bewegwijzerd, zodat ook gewone stervelingen hier kunnen rijden. Weet iemand per wanneer dit staat te gebeuren? Ik kan er zo niets over vinden, maar het is een mooie aanvulling op de vaste routes daar!
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Ik weet er ook niet zo heel veel over, maar een tijdje geleden heeft de gemeente een soort "oproep voor kandidaturen" gedaan voor de uitbating van het Fourcross-circuit. De voorwaarde was dat de toekomstige uitbater een educatieve meerwaarde zou leveren (lees : een bordje "helm verplicht").

Ik vermoed dan ook dat de uitbating van het permanent WB-parcours samen zal vallen met de uitbating van het fourcross. Omdat het WB circuit erg geconcentreerd rond het centrum is, zou dat kunnen.

Maar... "uitbating" impliceert.... centjes. dus mijn donkerbruin vermoeden is dat er betaald zal moeten worden.
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Tja, daar wordt niet over gesproken. Aangezien het veel over privaat terrein gaat, zou het kunnen... Even afwachten op meer nieuws dan maar...
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

sjezer schreef:In de O2 Bikers las ik een artikel over de wereldbeker Houffalize. Het parcours zou permanent worden bewegwijzerd, zodat ook gewone stervelingen hier kunnen rijden. Weet iemand per wanneer dit staat te gebeuren? Ik kan er zo niets over vinden, maar het is een mooie aanvulling op de vaste routes daar!
Ik heb twee weken geleden het nieuwe worldcup parcours te voet verkent, dit was mogelijk omdat de lintjes er hingen. Waarschijnlijk heeft de Belgische selectie er getraind. Er moet nog wel e.e.a. aan gebeuren maar als ze van dit parcours een vaste route willen maken dan is het 1) een kort rondje en 2) echt niet voor gewone stervelingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Spook-E schreef:Er moet nog wel e.e.a. aan gebeuren maar als ze van dit parcours een vaste route willen maken dan is het 1) een kort rondje en 2) echt niet voor gewone stervelingen.
Ad 1.
Combineer je het lekker met wat anders of rijd je een paar rondjes...

Ad 2.
Misschien dat de gedachte is dat iedere normale sterveling er een rondje moet kunnen maken wel het grootste probleem van de meeste routes is. Lijkt me niet een hele gewaagde bewering dat er een doelgroep is voor een serieus uitdagende route...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Het is goed om te weten dat er (bij tijden) een uitpeiling / linten hangt. Het parcours combineren met de mooie route nr 6 zou leuk zijn en een goede training...
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Allé hup, kogel is door de kerk.... al wie het WorldCup parcours wil uitproberen... na de WC wordt het parcours permanent opengesteld!!! En gratis (voorlopig).
Een klein stukje wordt niet inbegrepen : de technische stand ter hoogte van het Lycée... (ook maar best, want anders moet je voor een plat lusje van 300 meter de grote weg 2x kruisen).
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Nou dat is mooi!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

jammer dat het na de WorldCup is... wij zitten er een week ervoor
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Tja, wij zitten er ook de week voor de WB, pikken de WB natuurlijk ook wel mee, altijd weer leuk al die mtb'ers bij elkaar, een grote familie 8)
Fiets het WB-parcours wel een andere keer.
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

cheeta schreef:
Spook-E schreef:Er moet nog wel e.e.a. aan gebeuren maar als ze van dit parcours een vaste route willen maken dan is het 1) een kort rondje en 2) echt niet voor gewone stervelingen.
Ad 1.
Combineer je het lekker met wat anders of rijd je een paar rondjes...

Ad 2.
Misschien dat de gedachte is dat iedere normale sterveling er een rondje moet kunnen maken wel het grootste probleem van de meeste routes is. Lijkt me niet een hele gewaagde bewering dat er een doelgroep is voor een serieus uitdagende route...
Ad 1. Het is gewoon een constatering dus je opmerking slaat werkelijk nergens op.
Ad 2. Ook dat is een constatering. Wat bedoel jij precies met je onsamenhangende opmerking?
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Das goed om te horen, zo kan ik het rondje toch nog eens gaan rijden en is het zeker aantrekkelijker om een dagje naar Houffa te rijden.. Vorig jaar en ook dit jaar ben ik er namelijk niet bij tijdens het WC-weekend, kies toch weer voor de Shimano Challenge. ;)

Dat stukje wat er altijd in zit tijdens de Houffamarathon is ook wel leuk, maar toch rij ik liever bij de brandweer naar beneden en weer naar boven. :tong

Maar het parcours is volgens mij best wel veranderd, ofniet?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Zumpelvelder schreef:Maar het parcours is volgens mij best wel veranderd, ofniet?
yep, maar bij de brandweer ga je nog steeds naar beneden en naar boven 8)
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Het parcours concentreert zich zo'n beetje om "de brandweer".

Zie http://houffalize-worldcup.be/2010/crbst_79.html" onclick="window.open(this.href);return false; voor kaartje en hoogteprofiel.
Plaats reactie