nieuwe routes coo?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
romo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 december 2008, 22:35
Mijn mountainbike: een mooie fiets ;-) Scalpel 1 '12

koekjeerbij schreef:Vandaag 3x de Blauwe route gereden in Coo.
Supergoed gepijld.
Echt vet rondje,ondanks wat natte ondergrond.
Hoi koekjeerbij hoelang is het rijden van af dorst ongeveer.

greetz
Je weet niet hoe sterk je bent, totdat sterk zijn je enige optie is
koekjeerbij
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 19:22
Mijn mountainbike: scott rc

romo schreef:
koekjeerbij schreef:Vandaag 3x de Blauwe route gereden in Coo.
Supergoed gepijld.
Echt vet rondje,ondanks wat natte ondergrond.
Hoi koekjeerbij hoelang is het rijden van af dorst ongeveer.

greetz
2uur (met de auto he :winkie: ).

Zeker de moeite waard :-q
Beter schuin erin als recht ernaast

BOM - Ventoux racing team http://www.ruudjacobs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
romo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 december 2008, 22:35
Mijn mountainbike: een mooie fiets ;-) Scalpel 1 '12

thnx das nog goed te doen, kga er zeker een keertje kijken met een gezellig ploegje :tong
Je weet niet hoe sterk je bent, totdat sterk zijn je enige optie is
eh
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 6 januari 2003, 15:16
Mijn mountainbike: Cannondale FSI
Contacteer:

Ik kom al jaren ik Coo om te fietsen. Geweldige plaats!

Vorig jaar voor het eerst met een GPS daar gereden. Hier de tracks:

Coo - Trois-Ponts
Coo - Stavelot
Coo - La Gleize
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

reneke schreef:Ik ben vorig jaar ook in Coo geweest samen met mijn vrouw en ik moet zeggen dat me dat erg goed bevallen is.
Ik ben vorig jaar ook in Coo geweest met jouw vrouw en moet zeggen dat me dat ook erg goed bevallen is.. :lol: :lol:

Grapje...
koekjeerbij
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 19:22
Mijn mountainbike: scott rc

Arjan1 schreef:
reneke schreef:Ik ben vorig jaar ook in Coo geweest samen met mijn vrouw en ik moet zeggen dat me dat erg goed bevallen is.
Ik ben vorig jaar ook in Coo geweest met jouw vrouw en moet zeggen dat me dat ook erg goed bevallen is.. :lol: :lol:

Grapje...
Jongen of meisje ? :winkie:
Beter schuin erin als recht ernaast

BOM - Ventoux racing team http://www.ruudjacobs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
busjefeur
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 september 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Giant trance4

Hoi Ardennenbikers,

ik ben op zoek naar mooie routes in de buurt van Polleur, wie kan me daar aan helpen? Bij voorbaat dank
koekjeerbij
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 19:22
Mijn mountainbike: scott rc

busjefeur schreef:Hoi Ardennenbikers,

ik ben op zoek naar mooie routes in de buurt van Polleur, wie kan me daar aan helpen? Bij voorbaat dank
Camping polleur ?

Bos tegen over de camping heeft een uitgepijlde route.
Beter schuin erin als recht ernaast

BOM - Ventoux racing team http://www.ruudjacobs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een aantal roadbooks van O2bikers (kan je downloaden op hun website) komen in de buurt.
Bijv die van Theux en Nonceveux.
Ook de vaste (rode) route van Theux komt vlak langs Polleur.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
busjefeur
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 september 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Giant trance4

ThaSingleTrackMastah en koekjeerbij, bedankt voor de tips, ik ga er zeker iets mee doen!!!
RS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 6 augustus 2006, 16:57
Mijn mountainbike: gaat voor mij door het vuur!

Ik ben afgelopen weekend met mijn maatje in deze buurt geweest en we hebben ook een dag in Coo gebiked. o.a. de blauwe route (geschilderd wit rondje met blauwe pijl). Ik vond deze route wel oké, maar 5 km van de ongeveer 23 km is echt de moeite waard. In die 5 km vind je dan gave afdalingen en wat singletracks. Bijzonder technisch is het allemaal niet vonden wij.

Wij hebben het idee dat je voor het echte (technische) mountaibniken juist van de routes af moet. Dat is gebaseerd op ervaringen die ik hier op het forum lees en wat wij zelf hebben ervaren in die omgeving. Dat is ook wel logisch omdat die mtb routes voor de meeste mensen te doen moeten zijn. Volgens mij zijn deze routes (met de geschilderde symbolen) ook van de lokale outdoor organisatie (COO adventures). Zij waren ook niet zo bereid om ons op weg te helpen op (hun) routes... Wat ik aan de ene kant ook wel weer kan begrijpen.

Onze gedachtegang is dat je met een GPS en een goede voorbereiding de betere singletracks en technische passages moet kunnen vinden. Dat is wat wij een volgede keer waarschijnlijk gaan doen!

Desondanks is het wel een mooie omgeving, maar zoals beschreven: verwacht op de gepijlde routes geen enorme uitdagingen.
Klimmen...
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

RS schreef:Onze gedachtegang is dat je met een GPS en een goede voorbereiding de betere singletracks en technische passages moet kunnen vinden. Dat is wat wij een volgede keer waarschijnlijk gaan doen!

Desondanks is het wel een mooie omgeving, maar zoals beschreven: verwacht op de gepijlde routes geen enorme uitdagingen.
Dit is zeker waar, maar dan moet je wel beseffen dat je dan op wandelroutes aan het biken bent. Dat moet dus niet iedereen gaan doen, want dan zitten er altijd een aantal aso's bij die ervoor zorgen dat de wandelaars gaan klagen. En je kan wel raden wat er dan gebeurt.... Als je ze vindt (want ik ga ze niet weggeven :tong) rem dan af bij wandelaars zodat ze niks te klagen hebben.

De omgeving van Coo kent hele vette technische singletracks, maar je moet ze wel zoeken. Er zijn zelfs gorges, zoals je ook wel (in het groot) ziet in de Alpen. Wij hebben ze pas gevonden na er 10x geweest te zijn of zo. Maar als je goed zoekt mbv stafkaarten in mapsource en google earth dan vind je het wel.

Dit is een filmpje van 2 leuke stukken in die omgeving (+ het bikepark Malmedy): http://www.youtube.com/watch?v=xJBwt1UidHQ De hele technische stukken staan niet op film, maar geloof me: die zijn er wel :-q
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
RC-Roy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 11 januari 2007, 15:56
Mijn mountainbike: Scott Genius 10

eh schreef:Ik kom al jaren ik Coo om te fietsen. Geweldige plaats!

Vorig jaar voor het eerst met een GPS daar gereden. Hier de tracks:

Coo - Trois-Ponts
Coo - Stavelot
Coo - La Gleize
Ik ben hier zelf de het weekend van de 29e januari en neem de mtb mee. De blauwe en witte route schijnen erg leuk te zijn, maar welke gps track is dit van de bovenstaande (als het al een van deze is)?
Gone biking :-q
koekjeerbij
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 19:22
Mijn mountainbike: scott rc

RC-Roy schreef:
eh schreef:Ik kom al jaren ik Coo om te fietsen. Geweldige plaats!

Vorig jaar voor het eerst met een GPS daar gereden. Hier de tracks:

Coo - Trois-Ponts
Coo - Stavelot
Coo - La Gleize
Ik ben hier zelf de het weekend van de 29e januari en neem de mtb mee. De blauwe en witte route schijnen erg leuk te zijn, maar welke gps track is dit van de bovenstaande (als het al een van deze is)?
Stavelot is de blauwe route.

Maar is goed te rijden zonder gps,ik zou meer op het parcours letten dan op het schermpje kijken.

Is niet voor beginners.

p.s. heel goed uitgepijld,let wel bij nat weer zeg meer dan 20mm niet te doen :-{
Beter schuin erin als recht ernaast

BOM - Ventoux racing team http://www.ruudjacobs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Xaver
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 20 december 2010, 17:47
Mijn mountainbike: Sensa Fiori 2011

:-q ook vorig jaar zomer geweest.
toffe omgeving :-q
don't drink and drive. You might spill your drink!

Duchenne Heroes 2011 http://heroes4duchenne.webs.com
Plaats reactie