MTB routes Aubel

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
kriskras
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 30 april 2003, 12:55
Mijn mountainbike: Canyon 29r

Wie kent de MTB routes rond Aubel? Ik ben benieuwd naar de moeilijkheidsgraad, kwaliteit vd wegbewijzering en waar het startpunt zich bevind.....
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
kriskras
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 30 april 2003, 12:55
Mijn mountainbike: Canyon 29r

Op deze en andere Belgische sites heb ik al rondgekeken, juist het ontbreken daar van detailinformatie leidde tot mijn vraag....
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Meer weet ik ook niet. Heb je de vraag ook gesteld op het forum van www.mountainbike.be ? :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Steven ?

De route door de Voerstreek ken ik wel, mooie route.
Zoals ze op mtbroutes.be schreven over deze route: "Waarom rijden we eigenlijk telkens naar de Ardennen ?"
Steven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 6 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Be One Stinger

Ik ken de routes bij Aubel ook niet. Ik heb echter wel een roadbook uit de O2-bikers, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen deze te rijden. Ik denk dat de routes qua niveau wel vergelijkbaar zijn met de Voerstreekroute.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

beetje oud topic, maar vooruit:P ik ga de vraag maar weer eens stellen, misschien dat 5 jaar later er wel mensen zijn met ervaringen van deze routes. ik woon namelijk maar 30km van aubel en deze vasteroutes heb ik nog nooit gereden, en het is dus denk ik best wel eens te doen in het weekend, 30km terug, 30-50km vaste route fietse en weer 30km terug mtben. Dus vandaar mijn vraag: hoe liggen de routes in aubel erbij? hoe is de moeilijkheidsgraad? goed bewegwijzerd? en vooral ook, welke is de leukste? etc.
MICHEL UIT BERG
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 542
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 08:56
Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock

Sjtom Zoëg schreef:beetje oud topic, maar vooruit:P ik ga de vraag maar weer eens stellen, misschien dat 5 jaar later er wel mensen zijn met ervaringen van deze routes. ik woon namelijk maar 30km van aubel en deze vasteroutes heb ik nog nooit gereden, en het is dus denk ik best wel eens te doen in het weekend, 30km terug, 30-50km vaste route fietse en weer 30km terug mtben. Dus vandaar mijn vraag: hoe liggen de routes in aubel erbij? hoe is de moeilijkheidsgraad? goed bewegwijzerd? en vooral ook, welke is de leukste? etc.

pffff das toch al een heel eind!! ik woon ook ong 30km van aubel maar dat trek ik toch niet, dan neem ik de bike in de auto mee :-D
WE ARE BASTA!!!!!
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

tsja, kben pas 17, dus geen auto, en alsje een dag de tijd hebt lukt alles makkelijk op de mtb :wink:
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Heb wel eens een toertocht gereden in Aubel. 1 ding kan ik wel zeggen: ga er niet heen als het geregend heeft. Er is gewoon niet te fietsen door de dikke blubber.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

ok, dat wordt dan wel iets voor in de zomer een keertje:)
Gwendall
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 5 februari 2009, 16:15

Sjtom Zoëg schreef:beetje oud topic, maar vooruit:P ik ga de vraag maar weer eens stellen, misschien dat 5 jaar later er wel mensen zijn met ervaringen van deze routes. ik woon namelijk maar 30km van aubel en deze vasteroutes heb ik nog nooit gereden, en het is dus denk ik best wel eens te doen in het weekend, 30km terug, 30-50km vaste route fietse en weer 30km terug mtben. Dus vandaar mijn vraag: hoe liggen de routes in aubel erbij? hoe is de moeilijkheidsgraad? goed bewegwijzerd? en vooral ook, welke is de leukste? etc.


als het droog is ongeveer zowat zelfde moeilijkheidsgraad als Voerstreek, en zeker zo mooi en leuk
bij nat weer geen aanrader, wegens te zware leemgrond
perfect bewegwijzerd, maar met gps kom je verder dan de geijkte paden
vertrek is aan de kerk Aubel, met info borden
MICHEL UIT BERG
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 542
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 08:56
Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock

heb vandaag de groene route gereden, mooie route maar zeiknat geworden door de regen

er ontbreken nog een aantal bordjes maar verder redelijk bewijzerd
WE ARE BASTA!!!!!
Gebruikersavatar
tj33rd
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 12:47
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Project 12

Heeft er onlangs nog iemand de route(s?) bij Aubel gereden? Wij zitten dit weekend daar vlakbij in een huisje.
Of kunnen we beter in Zuid-Limburg wat routes pakken?
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ik woon in de omgeving van Val-dieu. De routes zijn veel mooier rond Aubel dan in Zuid limburg en wat nog belangrijker is het is er super rustig wat wandelaars betreft.

De bordjes zijn de laatste jaren wel verbeterd en de toerist info in Aubel is zaterdags tot twaalfuur open! Of je kunt ook kaarten kopen in de Abdij van Val-dieu. O ja, de weg van Dalhem naar Val-dieu is afgesloten. Ze zijn daar wat bruggen aan het vervangen!

Veel plezier. :-q
Plaats reactie