waar nu naartoe?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Hoi,

Een paar keer per jaar gaan wij Ardennen. We zijn tot nu toe naar Malmedy (erg gaaf) Houffalize (ook erg gaaf) La Roche (iets minder leuk) en Vielsalm (de minste van de 4) geweest. Maar waar nu naartoe? Naar de Eifel, of zijn er nog zeer mooie spots in Belgie die we echt moeten zien? Tips graag! (normaal gesproken rijden we vaste routes)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De Vogezen schijnen ook aan te raden zijn, en niet heel veel verder rijden. (al heb ikzelf besloten om ipv in de Vogezen overmorgen in zuid frankrijk (Orpierre) te gaan fietsen)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

vogezen staat ook op mijn lijstje, maar voor een lang weekend een beetje te ver
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Luxemburg, Eiffel (ook eens kijken aan de kanten van camp vogelsang bij gemund kun je ook nog een rondleiding doen door een oud nazi opleidingskamp), of de vulkan eiffel.
HAPPY TRAILS!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ja? ik vond het wel meevallen qua afstand. Wat ik begreep van de Eiffel is dat de vaste MTB routes allemaal over brede bospaden gaan (zodat je elkaar kunt passeren, ahum) maar verder weet ik uit wandelvakanties dat het er wel erg mooi is, al weet ik niet of het echt zo anders is dan de Ardennen.
Zelf heb ik nog steeds het vermoeden dat het in Luxemburg mooi biken zou moeten zijn. Toen ik nog klom heb ik op mijn ouwe bike wel eens wat in de buurt van Berdorf (Klein Zwitserland) wandelpaden gevolgd, en daar zat veel moois bij. Maar vaste routes heb ik nog niet gevonden (ook nog niet echt gezocht, dus dat zou de reden kunnen zijn...)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Van de Eiffel heb ik dat ook gehoord ja. Wel jammer. Ik zal eens kijken hoever vogezen is. Iemand hier die daar een mooie bikespot kent? Plakken we er eventueel nog 1 of 2 dagen aan vast.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In de Vogezen zou je eens bij Gerardmer moeten kijken.
Of Remiremont, geboorteplaats van Julien Absalon.
Dan kan je zien waar hij heeft leren fietsen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

woeker schreef:Maar waar nu naartoe? Naar de Eifel, of zijn er nog zeer mooie spots in Belgie die we echt moeten zien? Tips graag! (normaal gesproken rijden we vaste routes)
Theux, Coo, La Gleize en Aywaille ligt redelijk dicht bij elkaar en hebben mooie uitgezette mtb-routes.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

In het blad "bikefreak" van april jl staat een artikel over routes rondom Vianden (luxemburg). Blijkbaar liggen daar 15 routes die varieren tussen de 15 en 39 km. In totaal zo'n 350 km. Bij het VVV daar is een boekje te krijgen waar ze allemaal in staan. Wellicht is dat wat. Mij lijkt het super. Ik ken de omgeving daar een beetje van vakanties in mijn jonge jaren en zou daar graag nog eens gaan rijden. Jammer genoeg rijden mijn vrienden niet anders had ik het al gedaan.

Misschien is dit wat:

http://www.manymaps.com/shop/index.html ... p3468.html" target="_blank
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

dank voor de tip!
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Geen idee wat het is hoor maar ik ken de streek dus het moet er gaaf biken zijn. Heb wel een fietservaring rondom Vianden maar dat is een zwarte bladzijde in mijn bikecarriere...... Ben tijdens een warme zomerdag er gaan rijden op een mountainbike met 2 jongere gasten op wielrennerfietsen. Ben wel 50x dood gegaan die dag en kon ze nog niet bij houden. Wat was ik blij toen ik terug bij het appartement was. haha pff
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

nemen we de racers ook mee :-q
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

haha nou en dan een bospad in. Dan hebben we geen last van ze.
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

Bij mij staat Eiffel hoog op m'n lijstje en anders de Alpen in.

ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

Als ik Woeker z'n voorkeuren zo zie, zou ik de Eifel links laten liggen. Niet technisch genoeg (zeker niet de vaste routes). Ik zou idd gaan voor de omgeving Theux/Aiwalle. De 65 km lange monstertocht is geweldig. Chaudfontaine staat nog op mijn lijstje, maar ik weet niet zeker of daar ook vaste routes zijn...
Plaats reactie