waar nu naartoe?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De mtb-routes in Luxemburg zijn een slap aftreksel van de mogelijkheden die er zijn. Uiteraard genoeg hoogteverschil maar de echte uitdagende tracks worden gemeden. Doorgaans ben je beter uit als je een wandelroute volgt.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:... Of Remiremont, geboorteplaats van Julien Absalon.
Dan kan je zien waar hij heeft leren fietsen ;)
Ik ben daar drie weken op vakantie geweest. Je moet je zeer goed kunnen oriënteren of met een GPS gaan rijden en je eigen routes plannen. Vaste routes voor de MTB zijn er volgens mij niet. Wel weer mooie langlaufroutes. Ik vond het gebied meer geschikt voor de racefiets
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

In België vond ik de omgeving van Bouillon wel de moeite waard (stond niet in je lijstje). Ik heb er maar 1 keer gemtb'd, maar dat was goed rijden.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

bert l. schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:... Of Remiremont, geboorteplaats van Julien Absalon.
Dan kan je zien waar hij heeft leren fietsen ;)
Ik ben daar drie weken op vakantie geweest. Je moet je zeer goed kunnen oriënteren of met een GPS gaan rijden en je eigen routes plannen. Vaste routes voor de MTB zijn er volgens mij niet. Wel weer mooie langlaufroutes. Ik vond het gebied meer geschikt voor de racefiets
Voor de racefiets is het zeker geschikt, gaan er elk voorjaar heen met vrienden om lekker te trainen; elk jaar weer prachtig.
Qua mtb-routes: ik heb toch echt behoorlijk wat routebordjes langs de kant van de weg gezien. Dan spreek ik over het stuk tussen La Bresse-Grand Ballon-Ventron-Ballon d'Alsace in.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

nomad030 schreef:Voor de racefiets is het zeker geschikt, gaan er elk voorjaar heen met vrienden om lekker te trainen; elk jaar weer prachtig.
Qua mtb-routes: ik heb toch echt behoorlijk wat routebordjes langs de kant van de weg gezien. Dan spreek ik over het stuk tussen La Bresse-Grand Ballon-Ventron-Ballon d'Alsace in.
Ok, ik heb het puur over Remiremont.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Ik hoor de laatste tijd veel goede berichten over het Aachener wald. Een collega van mij gaat er zelfs down hillen 8) . Ik wil er deze maand nog gaan fietsen met kleine tom. Die gaat er geregeld fietsen, maar ja dat is dan ook unne volser. Ik laat wel eens horen wat ik er zelf van vond. Wel nog even een maandje wachten :wink:
HAPPY TRAILS!
Plaats reactie