reisverslag La Roche

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

hey bikers,

Ik ben weer heel terug uit La Roche.
Hier zoals belooft een reisverslagje.

zaterdag middag kwamen we aan in La Roche. Wij hebben alle campings bekeken en uiteindelijk zijn we op camping "benelux" gaan staan.

Zondag : beetje rondgefietst met mijn ouders in La Roche en omgeving.

Maandag : Eerst naar dorp om taart te kopen ( k was jarig Sweet 16 )
Later nog ff kaartje met de mtb routes gekocht bij vvv.
Eind de middag kwam een vriend van mij samen met zijn moeder. Zij bleven tot vrijdag.
Onze moeders konden samen wandelen en Wij samen biken.

Dinsdag : mooie dag dus gelijk maar route 1 gefietst. De eerste klim mag er wel zijn zeg ( wel goeie worming up ) Route 1 vonden we wel de mooiste route die er is in La Roche. ( veel kimmen/ dalen, zelfs nog stukje single track )

Woensdag : Ook weer mooie dag, Route 3 gefietst. Mooie route wij vonden vooral de afdalingen met de boomwortels geweldig.

Donderdag : Route 4 stond op de planning. Wij vonden hem niet echt zo geweldig veel asvalt, koeien enz. Wel een paar leuke afdalingen en klimmen maar voor het geheel niet echt aan te raden.( als je er lang genoeg bent kan je hem zeker doen maar als je echt moet kiezen welke route doe 4 dan absoluut niet!!!

Vrijdag : Voor maat en zijn moeder laatste dag. Dus wij het er nog ff van genomen. Begonnen 's ochtends met route 2 en nog maar ff snel route 3 eraan vast gedaan. Over route 2 ( vooral kort maar krachtig )

Zaterdag : Niet echt veel gedaan, Tot dat Ik in de Nieuwste O2 bikers las dat van donderdag tot zondag de Wereld Beker werd gereden in Houffalize.
Wij besloten om 's avonds naar de finale van de 4 cross te gaan ( was echt geweldig om te zien )

Zondag : samen met mijn ouders route 2 gefietst. Zei ook allebij een mtb dus zei wilde ook wel eens een rondje fietsen in La Roche ( jah het ging niet echt snel maar toch waren we voor het donker thuis )

Maandag : weer richting huis. Nog wel een tip voor jullie allemaal. Wij waren op terugweg naar huis nog ff bij HOPMANS in bergen op zoom gestopt. Zij daar nu op een deel van de kleding 50 % korting dus k gelijk nog maar ff een t- shirtje, fiets broekje, fiets jack gekocht.

Hopelijk was het een beetje duidelijk wat ik ongeveer allemaal in La Roche een hele week gedaan heb.

GR. Léon
Laatst gewijzigd door bgk@biker op di 5 mei 2009, 18:46, 3 keer totaal gewijzigd.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

La Roche (en ardenne) zal je vast goed bevallen. Je kan je daar op de bike inderdaad prima vermaken. Zelf vond ik routes 1 en 2 toch wel het leukst. Om langere routes te creëren kun je ook altijd verschillende routes aan elkaar knopen en van de ene route op de andere overgaan. Kaartje kopen zou ik zeker wel doen, kost weinig en is erg handig, ook bij het plannen van je routes en als je de weg kwijt bent uiteraard.

Wat betreft het vinden van een goede camping zou ik even googlen en goed hier op het forum zoeken (over la roche is al veel geschreven). Zelf ben ik er nooit met een caravan geweest, dus ik weet niet welke campings daar goed en voordelig voor zijn.

Veel plezier in ieder geval :-q
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

La Roche is prima inderdaad. Hier een lijstje met topics over La Roche en Ardenne. Kan je ook wat ervaringen over routes en campings vinden i.c.m. foto's.

Een camping die mij persoonlijk goed is bevallen is Du Vieux Moulin aan de rand van La Roche, aan het begin van route 3. Wij camperen in een tent, maar de camping is ook goed te doen met een caravan. Kijk hier voor een site van La Roche met campings. Ik heb voor deze camping gekozen omdat ik niet echt van die massacampings houd waar een animatieteam voor mijn kater klaar staat... :-?

Qua routes, tsja, als je een week gaat rijd ze allemaal zou ik zeggen. Het zijn er vier, waarvan ik 1 het leukst vond. 2 en 3 zijn ook leuk. 4 iets minder, maar dat is relatief, voor Nederlandse begrippen een prachtige route. De routes waren anderhalf jaar geleden goed bewijzerd, maar een kaart is altijd handig als je toch verdwaalt en kost maar 3 of 4 euro bij de plaatselijke VVV (Office du Tourisme) of bikeverhuur. Die Trek Fuel kan je daar prima aan de tand voelen trouwens!~ 8)

Nog een tip, als je nog een leuke grot wilt bekijken, de Grotten van Hotton. Goeie 20 km rijden en erg leuk als je eens een dagdeel wat anders wilt doen.
Work... the eight hours between bicycle rides.
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

tnks mensen voor de reacties k ga het eens op me gemak bekijken.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zie je daar wel... ga een paar daagjes, van 15-17 mei!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Nielz80
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 17 oktober 2007, 04:59
Mijn mountainbike: Merida X-Mission Carbon Team
Contacteer:

Op Bikespot.nl vind je een overzicht van de MTB routes in La Roche, maar ook campings en vakantiehuizen.

Bikespot La Roche - http://www.bikespot.nl/laroche.php" target="_blank

Laat even een berichtje achter als je er bent geweest!
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

Komt goed bikers na afloop horen jullie hoe het er is geweest.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
Dwaas
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 29 december 2007, 16:10

Neem wel een paar hele dikke sloten mee. Uit ervaring kan ik je vertellen dat er daar gejat wordt.....
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

Oke tnks Dwaas ga k zeker doen, maar we zetten ze in de voortent aan de caravan dus jah hopen maar dat ze niet gejat worden.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
Plaats reactie