Hotel in Aywaille voor lang weekend in mei

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hello,

Halverwege mei willen mn vriendin, mn broer en zijn vriendin naar Aywaille om tegaan biken. Ik heb een fiets, mn vriendinheeft er een maar mn broer en aanhang niet.

Daarbij willen zij graag in een hotelletje, want het kamperen trekt hen niet zo. Vreemd, maar zo is het.

Beide feiten zorgen voor twee vragen:

- wie weet er een leuk hotelletje in of nabij Aywaille (en we zijn Hollanders dus letten we op de centen)
- waar kun je fatsoenlijke fietsjes huren in diezelfde omgeving?

Heb de zoekfunctie ook geprobeerd, die levert wat magere resultaatjes uit 2006 op, dus dat schiet nog niet op.

Wie het weet mag het zeggen!

Menno
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

Er zit daar in de buurt een speciaal fietsershotel, gerund door Nederlanders. Is al een tijdje geleden dat ik daar was, maar vond het altijd prima, en goedkoop. Of je daar in de buurt fietsen kan huren weet ik niet. Misschien dat je dat bij het CCR kan navragen?

Website is http://www.ccr.nl" target="_blank

Doe ze de groeten!

Jasper
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, die zag ik staan, van dat fietsershotel... denk een soort jeugdherberg, met gemeenschappelijke ruimtes? Is niet helemaal waar broerlief naar op zoek is, denk ik. Maar het is een goede tip, dank!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

binaural schreef:Er zit daar in de buurt een speciaal fietsershotel, gerund door Nederlanders. Is al een tijdje geleden dat ik daar was, maar vond het altijd prima, en goedkoop. Of je daar in de buurt fietsen kan huren weet ik niet. Misschien dat je dat bij het CCR kan navragen?

Website is http://www.ccr.nl" target="_blank

Doe ze de groeten!

Jasper
Ik ging daar ook altijd met veel plezier naar toe. Met de tent of in een studio. Altijd zeer goed bevallen. Alles pico bello in orde daro. Ook helemaal afgestemd op de fietsers. Een betere verblijf lokatie in de buurt heb ik nog niet kunnen vinden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zie dat je er alleen in het weekend terecht kunt... maar wij willen eigenlijk donderdag of vrijdag al vertrekken... zou dat kunnen?

Jaja, ik weet het, ik moet ze mailen, maar misschien weten jullie het antwoord al.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

Kapitein Iglo schreef:Ik zie dat je er alleen in het weekend terecht kunt... maar wij willen eigenlijk donderdag of vrijdag al vertrekken... zou dat kunnen?

Jaja, ik weet het, ik moet ze mailen, maar misschien weten jullie het antwoord al.
Bij mij is dat tot nu toe geen probleem geweest. Het kan alleen niet altijd. Even van tevoren bellen of mailen zal dan toch het antwoord op je vraag zijn.
jeroenkool
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 17:05
Mijn mountainbike: Pilot Primum Custom

Een hotelletje in de buurt weet ik niet... K ben er wel vaak, maar dan om te werken in carriënta! De Outdoor steengroeve net buiten Aywaille.

Weet wel dat er een kleine fietsenwinkel op de kruising zit. (Van Remouchamps naar Harze) Bij de stoplichten links, en dan meteen aan de linkerkant.
K ben er van de zomer nog geweest omdat ik mn fiets flink in puin had gereden, kreeg toen een nette leenfiets mee, veel veel VEEEEEL beter dan welke huurfiets ik ooit heb gezien in Belgie. Mischien dat jullie bij hem een fiets kunnen lenen voor een lang weekend. Zal in dat geval wel duurder zijn dan gewoon een fiets huren, maar ook een heel stuk betrouwbaarder!
Hij praat een beetje nederlands, en er valt goed bij hem af te dingen. Mag ook wel, het is een flink dure winkel!

Veel plezier in ieder geval daar! Heel mooi fietsgebied :-q
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

jeroenkool schreef:Een hotelletje in de buurt weet ik niet... K ben er wel vaak, maar dan om te werken in carriënta! De Outdoor steengroeve net buiten Aywaille.

Weet wel dat er een kleine fietsenwinkel op de kruising zit. (Van Remouchamps naar Harze) Bij de stoplichten links, en dan meteen aan de linkerkant.
K ben er van de zomer nog geweest omdat ik mn fiets flink in puin had gereden, kreeg toen een nette leenfiets mee, veel veel VEEEEEL beter dan welke huurfiets ik ooit heb gezien in Belgie. Mischien dat jullie bij hem een fiets kunnen lenen voor een lang weekend. Zal in dat geval wel duurder zijn dan gewoon een fiets huren, maar ook een heel stuk betrouwbaarder!
Hij praat een beetje nederlands, en er valt goed bij hem af te dingen. Mag ook wel, het is een flink dure winkel!

Veel plezier in ieder geval daar! Heel mooi fietsgebied :-q
die kleine fietsenwinkel ken ik goed en ik ben dan ook héél verbaasd dat hij jullie een leenfiets heeft meegegeven :o (tenzij hij gewoon even iemand anders zijn fiets heeft meegegeven :tong ). Of heeft hij flink aan je verdiend bij het opknappen van je fiets? Dan kan het wel. Ik raad men in ieder geval niet echt aan om zaken met deze persoon te gaan doen :-?
berry77
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 18:44
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 29sl

Hee Menno

Wij gaan geregeld naar Aywaille om te biken en is echt een mooi gebied, heb je al een idee welke route je gaat nemen ? zoniet ik kan je wel tips geven , zeg het maar dan zoek ik het even op heb ergens nog wel een kaartje liggen van de omgeving, wat wij altijd doen is slapen in Nederland nabij Voeren enzo vind je leuke bed and breakfast http://www.bedandbreakfast.nl" target="_blank
Je kan dan eerste dag Limburg rijden ( en daar een bike ergens huren) en dan 2de dag richting Aywaille rijden ( als je natuurlijk met 2 auto's bent ) :)

Het is maar een tip, hoe dan ook alvast veel plezier maar dat gaat zeker lukken daar.
Altijd zin in mountainbiken
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, tips zijn altijd welkom! Op zich een goede, in NL een bike huren en daarmee naar Aywaille rijden. Hoe ver is dat vanuit Voeren? En heb je tips over waar een bike te huren?

Kaartjes zijn natuurlijk welkom, GPS tracks helemaal:). Ik heb nog geen idee welke routes te nemen, mn vriendin is er al wel geweest dus zij weet wel het een en ander.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

Kapitein Iglo schreef:Nou, tips zijn altijd welkom! Op zich een goede, in NL een bike huren en daarmee naar Aywaille rijden. Hoe ver is dat vanuit Voeren? En heb je tips over waar een bike te huren?

Kaartjes zijn natuurlijk welkom, GPS tracks helemaal:). Ik heb nog geen idee welke routes te nemen, mn vriendin is er al wel geweest dus zij weet wel het een en ander.
De rode route van Theux is een leuk rondje om te doen. 54km dacht ik. Bij ccr hebben ze daar een kaart van liggen die je mee kunt nemen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb zo'n vermoeden dat het uiteindelijk toch dat CCR gaat worden... maar dan nog de fietsen...:(.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Kapitein Iglo schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat het uiteindelijk toch dat CCR gaat worden... maar dan nog de fietsen...:(.
meestal in Spa kun je mountainbike fietsen huren, maar verwacht geen superfietsen :wink:
Die mensen bij CCR moeten je daarbij kunnen helpen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tsja... als mn familie nu zelf eens een setje leuke fietsen zou kopen zou het makkelijker zijn...!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Informatie over mtb-route Aywaille: http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=25" target="_blank
met daarop info over fietsverhuur: " Bonjean rue de Trois-Ponts, 30 4920 Sougné-Remouchamps Tel: 04/384.63.12 "
Plaats reactie