Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Houffalize.
BerichtGeplaatst: za 29 juli 2017, 12:39 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: 2015 stumpjumper 29 carbon
sorry, kurkdroog!
vanaf maandag ben ik weer daar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 september 2017, 20:14 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Trek 1.5 racert.
Net terug van een tripje Houffalize. Vanaf woensdag de buurt onveilig gemaakt.... :wink: :wink:
Ondanks de vele regen en dus modderige omstandigheden totaal zo'n 3500hms weggetrapt.
Woensdag een opwarmertje, route 2. Nogal wat asfalt, maar prima om de beentjes te laten wennen. Donderdag route 3, gecombineerd met route 4. Vrijdag voor de middag route 5 en daarna route 6. Gisteren aanloop vanaf Houffalize naar Engreux over route 2 en daar de rode route 5, terug over route 2. Vandaag nog ff route 6 als afsluiter overgedaan. Op zich allemaal leuke routes. 2,3,4 en 5 niet zo technisch. Route 6 en rode route 5 zijn meer de échte mountainbikeroutes met meer lange, steile en ook technische klimmen en meer singletracks. De routes van Houffalize goed uitgepijld en ook wel zonder GPS te doen. Rode route 5 begon goed, maar moesten toch regelmatig de GPS/kaart raadplegen. Bij de plaatselijke VVV vantevoren een kaart van Houffalize en een kaart van Grande Ourthe gekocht, dus geen probleem.... :-q :-q :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 september 2017, 13:13 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt
pk-patty schreef:
Net terug van een tripje Houffalize. Vanaf woensdag de buurt onveilig gemaakt.... :wink: :wink:
Ondanks de vele regen en dus modderige omstandigheden totaal zo'n 3500hms weggetrapt.
Woensdag een opwarmertje, route 2. Nogal wat asfalt, maar prima om de beentjes te laten wennen. Donderdag route 3, gecombineerd met route 4. Vrijdag voor de middag route 5 en daarna route 6. Gisteren aanloop vanaf Houffalize naar Engreux over route 2 en daar de rode route 5, terug over route 2. Vandaag nog ff route 6 als afsluiter overgedaan. Op zich allemaal leuke routes. 2,3,4 en 5 niet zo technisch. Route 6 en rode route 5 zijn meer de échte mountainbikeroutes met meer lange, steile en ook technische klimmen en meer singletracks. De routes van Houffalize goed uitgepijld en ook wel zonder GPS te doen. Rode route 5 begon goed, maar moesten toch regelmatig de GPS/kaart raadplegen. Bij de plaatselijke VVV vantevoren een kaart van Houffalize en een kaart van Grande Ourthe gekocht, dus geen probleem.... :-q :-q :-q

Ik ga er morgen een paar dagen heen. Ik wist al dat route 6 de meest uitdagende is. Heb je route 1 ook gereden? Ik ben benieuwd hoe het met de modder gesteld is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 september 2017, 15:10 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
De modder valt alles mee (ben er zondag geweest)
Sommige lage plekken hebben wat modder. In route 6 wel twee grotere stukken gezien, maar het meeste was goed te fietsen.

Blogje
SYS: "The Chief" + Commencal LTHT

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 21 september 2017, 21:10 
Pro Biker
Pro Biker
Route 1 is de enige die we niet gedaan hebben. Schijnt ook behoorlijk wat asfalt te bevatten... Qua modder zal het nu wel behoorlijk opgedroogd zijn. Inderdaad was route 6 op behoorlijk wat plaatsen bagger en op één plek was het pad ondergelopen vanwege een dam in de naastgelegen beek. Voor de rest goed te doen. Op de overige routes waren vooral de hoger gelegen stukken behoorlijk nat en glibberig. Als je een paar dagen hebt zou ik zéker de rode route 5 doen. Deze is zéér de moeite waard!!! Wél een kaart meenemen, want deze kan soms wat onduidelijk zijn. Veel plezier!!! :-q :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 september 2017, 19:28 
Extreme Biker
Extreme Biker
pk-patty schreef:
Route 1 is de enige die we niet gedaan hebben. Schijnt ook behoorlijk wat asfalt te bevatten... Qua modder zal het nu wel behoorlijk opgedroogd zijn. Inderdaad was route 6 op behoorlijk wat plaatsen bagger en op één plek was het pad ondergelopen vanwege een dam in de naastgelegen beek. Voor de rest goed te doen. Op de overige routes waren vooral de hoger gelegen stukken behoorlijk nat en glibberig. Als je een paar dagen hebt zou ik zéker de rode route 5 doen. Deze is zéér de moeite waard!!! Wél een kaart meenemen, want deze kan soms wat onduidelijk zijn. Veel plezier!!! :-q :-q

5 in houffalize is blauw he :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 september 2017, 19:30 
Extreme Biker
Extreme Biker
https://connect.garmin.com/modern/activity/1913335097
https://connect.garmin.com/modern/activity/1891716617

ook een mooi ritje daar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 september 2017, 00:32 
All rounder
All rounder
Terug van een 3 daagse trip. Routes 1 tm 6 gereden. Route 1 is idd niet zo uitdagend. De rest was super, met als hoogtepunt route 6.... Op 1 plek was het pad idd ondergelopen.
Uiteraard supermooi weer afgelopen dagen. De modder viel mee, en was ook juist wel weer leuk om doorheen te baggeren. De afdalingen staan nog wel een paar weken op mn netvlies als ik weer op kantoor zit te dagdromen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 september 2017, 21:04 
Pro Biker
Pro Biker
Guxer schreef:
pk-patty schreef:

5 in houffalize is blauw he :-q

Daarom zeg ik ook de RODE route 5, op te pikken vanaf route 2 of 3, in Engreux..... :wink: :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 september 2017, 13:10 
All rounder
All rounder
pk-patty schreef:
Daarom zeg ik ook de RODE route 5, op te pikken vanaf route 2 of 3, in Engreux..... :wink: :wink:

Dat hebben wij inderdaad ook gedaan. Route 3 en 5 gecombineerd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 september 2017, 13:50 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf
Sorry.....maar ik ben een beetje in de war geraakt.
bestaat er een RODE route met nummer 5?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 september 2017, 14:16 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Turner Burner 2014 & Kona Honzo 2012
Lezen is moeilijk... Paar posts eerder staat het allemaal beschreven.
Vanuit Houffalize beginnen er 6 routes, maar deze hebben soms overlap met andere rode routes.
Deze rode routes starten NIET in Houffalize maar zijn georiënteerd op het gebied ten westen van Houffalize, het Ourthe gebied. Vanuit diverse plaatsen daar kan je ze beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 september 2017, 15:27 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf
[quote="KevinBel"]Lezen is moeilijk... Paar posts eerder staat het allemaal beschreven.
Vanuit Houffalize beginnen er 6 routes, maar deze hebben soms overlap met andere rode routes.
Deze rode routes starten NIET in Houffalize maar zijn georiënteerd op het gebied ten westen van Houffalize, het Ourthe gebied. Vanuit diverse plaatsen daar kan je ze beginnen.

Lezen is idd moeilijk.......daarvoor heb ik een brilletje :wink:
Maar toch bedankt voor de verduidelijking.

Gr.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 10:39 
Pro Biker
Pro Biker
Mamba schreef:
pk-patty schreef:

Dat hebben wij inderdaad ook gedaan. Route 3 en 5 gecombineerd!

Vond vooral de klim van Maboge naar Bérismenil een echte kraker!!! :oops: :tong :-q

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36