Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
martijncoolen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 16:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC / Canyon Yellowstone

En binnenkort plaats ik een filmpje van een mooie crash tijdens een van deze tochten... haha!
De kick wint toch altijd van het verstand...
Godfrey
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 5 juli 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Cube Ltd 2008

Bikkels :-q
Fiets hem erin!
mike22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 19 januari 2007, 20:08
Mijn mountainbike: Turner Flux Custom
Contacteer:

Het was echt zeer vet, vooral die sneeuw..... Martijn is van ons fietsgroepje inmiddels al de crash dummie (van 2 x Houffa 2 x gecrasht), zorgt wel voor spannende momenten met zijn capriolen! Als die foto's weer zie heb ik weer zin om te gaan.

Alleen jammer dat route 6 werd onderbroken door een jager, terwijl er bij de VVV geen omleiding of waarschuwing was opgehangen.
If tin whistles are made out of tin, what do they make fog horns out of?

Mijn Turner Flux
DirtySouth
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 18:14
Mijn mountainbike: van alles wat

ja precies, en natte momenten (lees voeten).. haha :-q
Live Slow Die Old
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

Nog een paar foto's van een ardennenweekend 21-24 november, soms lag er >30 cm sneeuw. zeker leuk om eens te doen en het voordeel is dat vallen niet zeer doet :winkie:

Afbeelding
Afbeelding
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Ziet er mooi uit! Maar is het niet vreselijk koud/nat? Als er deze winter nog een keer sneeuw valt wil ik ook een keertje naar de ardennen afzakken...
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

De kou viel wel mee (ik had wel goretex schoenen aan). Het nadeel is wel dat je pedalen en casette bevriezen, dus veel drinken zodat je het op zijn tijd kunt schoon pissen.

verder leuk om een keer per jaar te doen
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Ok. Als er nog een keer veel sneeuw valt en de pistes blijven dicht dan pak ik mooi de fiets naar de ardennen i.p.v. ski's. Lijkt me wel eens grappig om te doen
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Krijg je alleen geen bevroren edele delen door de opspattende sneeuw van je achterwiel? Ik ga zelf 29 december naar La Roche en ben benieuwd wat ik qua garderobe nog nodig heb. Ik heb al een lekkere warme lange broek en schoenhoezen, maar ik dacht zelf dat een waterdichte broek misschien wel slim was.
Ziet er trouwens wel erg gaaf uit! Ik had al zin, maar ik kan nu helemaal niet meer wachten.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Houffa-Bike, de fietsverhuur in Houffa, gaat vanaf volgende week dicht. Opent terug ergens in Januari, afhankelijk van hoe het weer is. Grotere groepen kunnen wel nog fietsen huren op afspraak; reservatie via hun website (dan komen de beide uitbaters wel eventjes terug naar hun winkel).

Gisteren ('s morgens -6 graden) verhuurde Houffa-bike slechts 4 fietsen. Na 15 minuten stonden de bikers er al terug : 2x body bevroren, gedaan met fietsen. Vervangfietsen deelden in hetzelfde lot, na 10 minuten bevroor de body. Ik kan me wel inbeelden dat de uitbaters er weinig brood inzien om daarvoor hun winkel open te houden.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

jervanheg schreef: Gisteren ('s morgens -6 graden) verhuurde Houffa-bike slechts 4 fietsen. Na 15 minuten stonden de bikers er al terug : 2x body bevroren, gedaan met fietsen. Vervangfietsen deelden in hetzelfde lot, na 10 minuten bevroor de body. Ik kan me wel inbeelden dat de uitbaters er weinig brood inzien om daarvoor hun winkel open te houden.
Is goed te voorkomen door GEEN hogedrukspuit te gebruiken en wat meer onderhoud te plegen. Overkomt het je toch, pak dan de krant (dubbelfunctie suravida :-D ) voor je edele delen uit + een aansteker en stook de body/cassette effe warm.
Veel plezier.
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

lekker zo rijden in de sneeuw daar :D
2021 specialized epic expert carbon 29
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

Het fietsen was geweldig 3 weken geleden, echter mijn fiets vond het allemaal wat minder, 1 van de achter derrie wieltjes gesneuveld en de remblokjes (HS33) waren nieuw en heb ik nu kunnenvervangen. Echter ik zou inderdaad goeien schoenen en overschoenen aan doen. Tevens ook goeie handschoenen, dan maar iets minder feeling met je spul ik had tering kouden handen. Kwa kleding had ik een boxer, korte fietsbroek, thermo broek en een winddichte lange fietsbroek. Ik moet
zeggen het was niet koud echter in de sneeuw ging het overal door heen. Suc6 voor de rest!!
Het leven is geen pony kamp!
DirtySouth
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 18:14
Mijn mountainbike: van alles wat

nxat schreef:Het fietsen was geweldig 3 weken geleden, echter mijn fiets vond het allemaal wat minder, 1 van de achter derrie wieltjes gesneuveld en de remblokjes (HS33) waren nieuw en heb ik nu kunnenvervangen. Echter ik zou inderdaad goeien schoenen en overschoenen aan doen. Tevens ook goeie handschoenen, dan maar iets minder feeling met je spul ik had tering kouden handen. Kwa kleding had ik een boxer, korte fietsbroek, thermo broek en een winddichte lange fietsbroek. Ik moet
zeggen het was niet koud echter in de sneeuw ging het overal door heen. Suc6 voor de rest!!
jammer dat het niet water-dicht was he :wink:
Live Slow Die Old
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Hoi allemaal,

We waren aan het twijfelen, we willen met twee man de 21ste graag in de Ardennen gaan knallen. Op de eerste plaats staat La Rouche (route 3) op de planning.. maar omdat we daar al vaker zijn geweest dachten we van misschien is Houffa wil iets.

Welke route is aan te raden?? het liefst zo technisch mogelijk :D veel klimmen en mooie afdalingen als het ff ken :D

Thanks
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie