Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
mike22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 19 januari 2007, 20:08
Mijn mountainbike: Turner Flux Custom
Contacteer:

In eerste instantie dacht ik dat het bij wat stof zou blijven, maar ik heb zelden mijn fiets zo vies gekregen.... de modder droogde door de warme zon meteen op. Ik stond er van te kijken dat het schaklegebeuren nog naar behoren werkte. Net beton die modder.
If tin whistles are made out of tin, what do they make fog horns out of?

Mijn Turner Flux
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

nxat schreef:Het werd route 5, 1 woord K*&. Wat een K*& route!!! continu klimmen of asfalt en of gras en
Route 5 is erg leuk hoor! Het klimwerk is er geweldig. Ik fiets de route altijd icm route 3. Het begin heb ik dus nog noooit gedaan dus daar kan ik niks over zeggen

Persoonlijk vind ik de afdaling die uitkomt bij het cafe aan een riviertje erg leuk.
This can’t go on, I must inform the law!
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

ik vind 5 ook wel de moeite waard vond route 1 en 2 iets minder. Moet wel zeggen dat 6 en 3 de spectaculairste zijn. Je moet dus terug voor route 3
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

Voor de 3 hoef je maar tot Gulpen te rijden (veel beter).... :winkie:
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Route 6 nog steeds veel gedeelten blubber in de dalen.
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

Nou alles is geregeld, wij vertrekken a.s 29 november weer richting Houffalize, overnachting geboekt plus busje dus fietsen plus 4 personen kunnen erin. Iemand afgelopen maand nog daar geweest? Nog ongeregelheden aangetroffen?

Grtz
Het leven is geen pony kamp!
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Ja ik, week of vijf geleden. Toen was alles goed. Nu zul je in het jachtseizoen zitten, maar als je een week gaat zal dat de belemmering ook niet zijn. Routes worden afwisselend afgesloten volgens een rooster, doorgaans te zien bij Office du Tourisme.
Work... the eight hours between bicycle rides.
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

Nou we gaan een weekend, dus even kijken bij het Office du Tourisme dan voor dat ik over hoop geschoten wordt.
Het leven is geen pony kamp!
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

O meende in een vlaag van verstandsverbijstering een week gelezen te hebben, maar als je een weekend gaat dan moet je inderdaad even bij het odt kijken.
Work... the eight hours between bicycle rides.
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

Ik heb trouwens even gezocht maar kan online niet vinden wel routes zijn afgesloten dus moet ik daar even kijken dus??..Nog even het laatste onderhoud aan de fiets en dan gaan met die banaan. We zullen zorgen voor wat leuke pics..
Het leven is geen pony kamp!
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

nxat schreef:Ik heb trouwens even gezocht maar kan online niet vinden wel routes zijn afgesloten dus moet ik daar even kijken dus??..Nog even het laatste onderhoud aan de fiets en dan gaan met die banaan. We zullen zorgen voor wat leuke pics..

Vandaag paar routes gaan verkennen. Het ligt er dus erg vettig bij! Deze namiddag heeft het vrij veel gemiezerd, en de komende dagen verwachten ze ook al geen al te mooi weer. Modderbanden dus, liefst met ruime noppen (want er liggen her en der ook gladde bladeren). Gelukkig geen kleimodder, dus als je ergens een ruisseau passeert, kan je de fiets effe onderdompelen om de mechaniek weer vrij te maken.

Positief is dan weer dat er gesnoeid werd, de paar bomen die hier en daar de weg versperden, zijn verwijderd.

Eerst langsgaan op het plein in Houffa, en kijken welke routes afgesloten zijn! Drijfjachten alom, en veel jagers gezien! Niet vergeten, en niet denken van "er zal wel niemand zijn" - het is het risico niet waard, en je hebt geen verhaal!
martijncoolen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 16:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC / Canyon Yellowstone

Ook ik ga met nxat mee over twee weken. Ik heb een e-mailtje gestuurd naar het Office d'Tourisme van Houffalize. Ik kreeg heel netjes een excel bestand met daarop de afgesloten routes en welke routes er omgeleid worden!!! Erg goed geregeld dus!!! Een aanrader mocht iemand nog die kant op willen.
De kick wint toch altijd van het verstand...
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

Hmm ben benieuwd a.s. weekend wat betreft het weer als er maar geen sneeuw ligt anders kan ik beter mijn snowboard meenemen.
Het leven is geen pony kamp!
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

nxat schreef:Hmm ben benieuwd a.s. weekend wat betreft het weer als er maar geen sneeuw ligt anders kan ik beter mijn snowboard meenemen.

k'zal donderdag nog es een update sturen. Nu ligt er nog steeds 10-15cm. Begint wel wat te smelten.
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

Ow ja dat zou fijn zijn!! we willen zaterdag ochtend vertrekken dus als we vrijdag nog een update kunnen krijgen graag!
Het leven is geen pony kamp!
Plaats reactie