Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Guxer schreef:dit is zo wat een combinatie ritje:
https://connect.garmin.com/activity/347065195" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit een combinatie van een paar vaste routes of meer een eigen route?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

dit is vooral over de vaste routes, hier en daar natuurlijk verbindingstukken tussen ;-)
2021 specialized epic expert carbon 29
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Zo, een heel mooi weekend gehad in Houffalize.
Er is nergens geen modder meer te bekennen.

Route 6 en zwart zijn inderdaad leuke technische routes.
We hebben met de dames Route 2 gefietst en deze was ook meer als makkelijk te doen.

Met het heerlijke zonnetje een TOP weekend gehad en zeker voor herhaling vatbaar.
Op het gemak, de ketting strak !!
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

dubbele post :roll:
Laatst gewijzigd door john k op di 12 mei 2015, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Op het gemak, de ketting strak !!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Is er een bikepark bij Houffalize?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Leon_van_der_Heijden
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: za 12 oktober 2013, 16:13
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 - 29" - 2014

Begin juli ga ik voor de zomervakantie (2 weken) naar de Ardennen. Om precies te zijn naar Rachamps. Dat is zo ongeveer tussen Houffalize en Bastogne in. Zowiezo staan alle zes de routes van Houffa op het programma.
Echter rond Bastogne moeten er ook een viertal routes zijn. Helaas kan ik daar geen GPX bestanden van vinden.
Tevens had ik het idee om een soort van DH clinic te volgen in Houffalize.

Kan misschien iemand antwoord geven op:
* Waar ik de GPX bestanden van de (vaste) routes rond Bastogne kan vinden (of je hebt ze misschien zelf wel in je bezit).
* Informatie verschaffen of er in Houffalize instanties zijn waar je eventueel terecht zou kunnen voor een DH clinic.

Alvast bedankt voor de reacties.

mvg,

Leon
https://www.strava.com/athletes/1769079" onclick="window.open(this.href);return false;
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

Weet er toevallig iemand hoe de routes erbij liggen?
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Leon_van_der_Heijden schreef:Begin juli ga ik voor de zomervakantie (2 weken) naar de Ardennen. Om precies te zijn naar Rachamps. Dat is zo ongeveer tussen Houffalize en Bastogne in. Zowiezo staan alle zes de routes van Houffa op het programma.
Echter rond Bastogne moeten er ook een viertal routes zijn. Helaas kan ik daar geen GPX bestanden van vinden.
Tevens had ik het idee om een soort van DH clinic te volgen in Houffalize.

Kan misschien iemand antwoord geven op:
* Waar ik de GPX bestanden van de (vaste) routes rond Bastogne kan vinden (of je hebt ze misschien zelf wel in je bezit).
* Informatie verschaffen of er in Houffalize instanties zijn waar je eventueel terecht zou kunnen voor een DH clinic.

Alvast bedankt voor de reacties.

mvg,

Leon
Kijk eens op gpsies voor gpx rond bastogne of op de website van O2 Mtb magazine
matish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:19

Vorig jaar zijn we een weekend in Theux geweest en vonden vooral de rode route erg vet! Dit willen we dit jaar uiteraard overtreffen.. Zijn we daarvoor in Houffalize aan het juiste adres?
We zijn vooral op zoek naar mooie single tracks en technische afdalingen/beklimmingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

matish schreef:Vorig jaar zijn we een weekend in Theux geweest en vonden vooral de rode route erg vet! Dit willen we dit jaar uiteraard overtreffen.. Zijn we daarvoor in Houffalize aan het juiste adres?
We zijn vooral op zoek naar mooie single tracks en technische afdalingen/beklimmingen.
Nee...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

ThaSingleTrackMastah schreef:
matish schreef:Vorig jaar zijn we een weekend in Theux geweest en vonden vooral de rode route erg vet! Dit willen we dit jaar uiteraard overtreffen.. Zijn we daarvoor in Houffalize aan het juiste adres?
We zijn vooral op zoek naar mooie single tracks en technische afdalingen/beklimmingen.
Nee...
Dan is de vraag meteen: Waar is dat dan wel mogelijk in deze omgeving...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De omgeving van Houffa is prima, maar de vaste routes zijn best tam.
Als je de vergelijking maakt met de rode route van Theux (ook al is die ook niet bijzonder spectaculair, er zitten leuke stukjes tussen), dan komen de routes van Houffa zeker niet beter uit de bus.
Domweg met een hooggespannen verwachting de vaste routes van Houffa gaan rijden wordt dan een teleurstelling.
Niets ten nadele van Houffa, leuk stadje, mooie omgeving, maar je moet vanaf een gemiddeld niveau de uitdaging zelf opzoeken.

Wat dan?
Voor spectaculaire afdalingen en uitdagende beklimmingen heb je wandelpaden icm grote hoogte verschillen nodig.
De Ardennen hebben genoeg te bieden, maar vaste routes zullen nooit spectaculairder worden dan een bepaald niveau. Dit omdat niet iedereen even handig is op de mtb.
Daarom zal je op zoek moeten naar gps tracks van locals, of zelf de boel gaan verkennen (trailhunten).

Dan zijn er 2 wegen om te bewandelen.
1) kies een locatie en ga op zoek naar routes/tracks in de omgeving.
2) ga op zoek naar spectaculaire routes/tracks en kies dan de locatie.

Zelf wel een fan van de omg. van Malmedy.
Diepe kloven, dus stevig klimmen en dalen.
Naar het noorden en oosten de Hoge Venen binnen handbereik, dus een heel ander landschap.
Naar het zuiden en westen de Ardennen met wat glooiender landschap.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik ga komende zaterdag naar houffalize. nu zoek ik zeer uitdagende trails in de buurt, wandelpaden, de vetste afdalingen van de vaste routes, wc parcours... heel toevallig iemand met een complete gps track hiervan ? of stukjes ? met uitdagend bedoel ik technisch, niet lang en zwaar :wink: asvalt omlaag heb ik een gruwelijke hekel aan. max 50 km / 1200 hm

rondje rond het stuwmeer nog goed te doen ? andere gave paden voor een 170 mm enduro bike liefhebber ??


ericb schreef:http://www.routeyou.com/route/view/3608 ... ourthes.nl
Hier de gegevens van de wandelroute rond het stuwmeer.Dit is zeker niet geschikt voor beginners.Ik heb er zelf een schaafwond aan de enkel en een gekneusde vinger aan over gehouden.(Ik gebruik wel knie protectie)
26'er rulezz !!
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

De wandelroute rond het stuwmeer is op (te) veel plekken ondoenbaar met de bike om nog leuk te zijn. Bovendien is het hoogseizoen, en dus zijn er veel wandelaars op pad, en die zullen het niet kunnen apprecieren om voor jou opzij te moeten gaan - het is tenandere ook gewoon verboden om te biken op dit pad. In laagseizoen riskeer je niet zo veel, maar nu zou ik het afraden. En de boswachter schrijft wel degelijk boetes uit.

De HouffaChallenge van afgelopen zondag is zowat het meest technische/zwaarste dat ik ooit in de streek gedaan heb. Tracks zal je zelf ergens moeten zoeken, daar kan ik je niet aan helpen. Respecteer de privestukken aub.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

valt dan weer tegen.... jammer. stuwmeer zal ik dan wel niet doen. ze geven ook mooi weer af dus zal ook wel druk zijn. HouffaChallange kan ik geen track van vinden. enige wat overblijft zijn de saaie zware vaste routes. ik ga nu twijfelen of ik wel ga.
26'er rulezz !!
Plaats reactie