Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Afgelopen weekend vier routes in de omgeving van Houffalize gedaan. We hadden een huis in Nadrin. Zaterdag ochtend de rode twee gedaan, die langs ons appartement liep. Route had paar leuke stukken, een uitdagende klim, maar voornamelijk veel asfalt.

In de middag met een kleinere groep de groene zes gedaan. Met afstand de lastigste route. Veel technische stukken en pittige klimmetjes.

Zondag weer met de hele groep gereden. Helaas was de minste route. We hebben de rode die gedaan die weer veel asfalt had en minder leuke stukken als de eerste route. Weekend geëindigd met de blauwe vijf. Hele mooi route met veel klimmeters. Zaten leuke stukken tussen, maar technisch niet de moeilijkste route. Al met al een heerlijk weekend gehad. Niet in de minste plaats dodoor het leuke gezelschap en het weer.

Volgend jaar zeker weer mee richting de Ardennen!
Gio74
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 20:11
Mijn mountainbike: Tomac Flint 29

Borry schreef:Wij zijn er nu. Ik zou het echt aanraden om de gpx bestanden van de ROC2018 te downloaden. Die zijn echt mooi.
Waar kan ik deze routes downloaden?

Ik zit er over twee weken met een hardtail (+gezin :lol: )!
Matti365
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 11:09

Ik denk dat dit het is;

http://www.sport.be/rocdardenne/2018/nl ... /parcours/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gio74
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 20:11
Mijn mountainbike: Tomac Flint 29

Matti365 schreef:Ik denk dat dit het is;

http://www.sport.be/rocdardenne/2018/nl ... /parcours/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt thanks! Helaas is er geen mogelijkheid om de gpx te downloaden, of dat ligt aan mijn beperkte mogelijkheden...
:oops:
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

Gio74 schreef:
Matti365 schreef:Ik denk dat dit het is;

http://www.sport.be/rocdardenne/2018/nl ... /parcours/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt thanks! Helaas is er geen mogelijkheid om de gpx te downloaden, of dat ligt aan mijn beperkte mogelijkheden...
:oops:
stuur ff een pb of mail, dan bezorg ik u ze.
2021 specialized epic expert carbon 29
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Hebben jullie nog campingtips voor deze regio? We zoeken een 'rustige' plek voor 2 personen in een elektraloos tentje. Het liefst een wat kleinere camping dus.
Zag al het eea voorbij komen over cpbuitensport, is iemand hier recentelijk nog geweest?
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

Robertdj schreef:Hebben jullie nog campingtips voor deze regio? We zoeken een 'rustige' plek voor 2 personen in een elektraloos tentje. Het liefst een wat kleinere camping dus.
Zag al het eea voorbij komen over cpbuitensport, is iemand hier recentelijk nog geweest?
moulin de bistain, kleinere camping zeer rustig gelegen en de eigenaar is een Nederlander :-q
en je kan er lekker eten voor een schappelijke prijs.
2021 specialized epic expert carbon 29
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Guxer schreef:
Robertdj schreef:Hebben jullie nog campingtips voor deze regio? We zoeken een 'rustige' plek voor 2 personen in een elektraloos tentje. Het liefst een wat kleinere camping dus.
Zag al het eea voorbij komen over cpbuitensport, is iemand hier recentelijk nog geweest?
moulin de bistain, kleinere camping zeer rustig gelegen en de eigenaar is een Nederlander :-q
en je kan er lekker eten voor een schappelijke prijs.
Bedankt voor de tip!

Uiteindelijk voor Moulin de Rensiwez gekozen. Omdat we daar langs de rivier konden staan. De locatie was top want praktisch langs de groene route.
Het sanitair bestaat uit (nood)keten, de herendouches waren goed, damesdouches hebben betere tijden gezien. Zijn ook ver lopen vanaf de (elektraloze) plekken langs de rivier. Ze hebben ook zeer mooie houten huisjes, helaas ligt de aandacht vooral daarbij waardoor de camping te weinig aandacht krijgt.

De groene route (6) was echt een aanrader! Zeker het stuk tussen camping en Achouffe was zeer fraai. We hebben 'm wel tegen het verkeer in gepakt, hierdoor werden de zware steile klimmen toffe afdalingen en de saaie lange afdalingen prima klimmetjes. Zeker de afdaling vanuit Achouffe richting het zuiden wordt dan veel leuker!
Vander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 3 augustus 2018, 22:02

Twee weken terug op een gehuurde fiets route 5 in Houffalize gereden. Dat is wat mijn mountainbike-enthousiasme weer aanwakkerde, want had het een aantal jaar niet meer gedaan. Gelijk thuis m'n MTB weer afgestoft en weer wat gaan fietsen :p

Toch vond ik route 5 best wel tegenvallen. Zoals hierboven al vermeld, heel veel grindwegen zowel omlaag als omhoog, en eigenlijk nauwelijks bos gezien en eigenlijk nergens echt iets uitdagends in de route. Vooral veel klimmen. Meer van verwacht, zeker omdat de Ardennen toch wel een mountainbike-waalhalla is. Helaas niet meer tijd gehad om andere routes te rijden, wie weet ooit nog :)
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Hoi, van het weekend naar Houffa. Ik lees wat over de verschillende route no. 5's. Voor de zekerheid, de route 5 vanuit Houffalize is niet de meest interessante, maar degene vanuit Nadrin: http://www.cirkwi.com/fr/circuit/50938- ... bainbike-5" onclick="window.open(this.href);return false;

Klopt dat?
Hier staat niets.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Klopt
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Voor de zomer vakantie ook de rode route gereden maar viel behoorlijk tegen.

Niet zwaar maar meer van verwacht! Als ik hier in het zuiden ga heb ik hetzelfde met de hoogte meters etc. Niet de moeite om een redelijk stuk te rijden. Dan is Theux nog pittiger. (rood)
Plaats reactie