Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Malmedy
BerichtGeplaatst: zo 5 maart 2017, 21:40 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: 2x Corratec Airtech World Cup
JasperGr schreef:
Zo gisteren was het zo ver! Ik had hier al een aantal keer gevraagd hoe het er in de Ardenne erbij lag en vaak werd het mij afgeraden. Eigenwijs dat ik ben, ben ik toch gisteren naar Malmedy afgereisd om de rit van Lowië te rijden. Nu moet ik al gelijk verklappen dat ik niet de gehele route van hem heb gereden, want ik heb de route 1 niet gedaan en ik skipte nog wat van zijn off tracks. Maar wat was het een gave dag! Stukken Enduro tracks, voetpadden met een North shore tintje en paden vol wortels. Wat ik wel toe moet geven was dat op bepaalde stukken het wel op de polder hier in Zuid-Holland leek, zo nat, maar dat verpeste niet mijn dag. Het viel zelfs eigenlijk mee hoe smerig mijn fiets eruit zag. Dit rondje ga ik zeker nog een keer doen!

Fijn om te lezen dat je ervan genoten hebt, maar mijn ding is het zeker niet >> de fun is veel groter als het lekker droog is, en ik ben een echte modderhater.
In de lagere gebieden tot pakweg 350 meter (zoals vandaag in Spa bvb) is het nu al veel beter dan in de hogere regio's zoals Malmedy, waar je toch regelmatig richting de 600 meter gaat.
De winter met veel sneeuw heeft daar boven lang geduurd met een verzadigde ondergrond tot gevolg. Bij de minste neerslag blijft het daar dus erg nat.
Gezien de weersvoorspellingen komt daar niet onmiddellijk beterschap in. Ik blijf geduldig wachten op betere tijden.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: ma 6 maart 2017, 10:34 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Lowie dat geloof ik gelijk dat het dan leuker is. Nu was het op sommige stuk net wat nat maar toch vond ik het meevallen. Ik heb onder mijn mtb de Renegades zitten en dat was goed te doen terwijl dit geen modder banden zijn. Veel tracks in het bos lagen er droog bij alleen was het bij de North Shore (moeras) slecht, m.a.w. natte voeten. De volgende keer wil ik ook de gehele route rijden maar voor nu was het prima.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2017, 09:54 
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Scott Spark
Is er toevallig iemand afgelopen week nog in Malmedy geweest?

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2017, 09:58 
Extreme Biker
Extreme Biker
Exar schreef:
Is er toevallig iemand afgelopen week nog in Malmedy geweest?

Het ligt er nu uitstekend bij !
Morgen wordt er wel wat regen verwacht - over de hoeveelheden durf ik me niet uitspreken.
Nadien wordt het weer een hele tijd droog

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2017, 11:58 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Ik ben zaterdag geweest: inderdaad prima condities! Wel wat nattig nog in de dalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 april 2017, 16:56 
Pro Biker
Pro Biker
Afgelopen zaterdag en zondag naar Malmédy geweest en verbleef op het park Long Pré, dit park ligt tussen de twee dorpen Stavelot en Trois Pont.
Zaterdag vroeg op 6:00.....en kijk naar buiten...dauw/mist, motregen, wind :(( ....beetje balen maar gewoon doorzetten, waar we voor gekomen zijn :lol:
7:00 op de mtb richting Malmédy (veilig fietsen is het niet, erg goed opletten onderweg)
Aangekomen route 3 gekozen, (ik denk) ben ik even een tijd mee bezig(had er tenslotte de hele dag voor uitgetrokken) dus zo gezegd zo gedaan....nou, stond mij een mega verassing te wachten.....tjongejonge wat een klim zeg, en dat als nagenoeg de start....ik kon mij alleen één ding bedenken hier moet je niet koud aan beginnen, en gelukkig had ik al een aantal km. erop zitten en was redelijk goed warm :winkie:
Het ging op het parcours redelijk, het was nat, glad en koud, maar stevig doortrappen waar nodig en ook waar het goed kon, met alle voor en tegenspoed toch tussen 11 en 12uur terug beneden bij de start en bedacht mij ook dan maar route 2 te gaan doen, halverwege boven zag ik iets van een klein jump of down Hill parcours even op verkenning uit en de verleiding was zo groot dat ik op mijn HT besloot de route 2 niet verder te nemen, maar dit DH parcours naar beneden....omhoog is lastig maar in dit geval naar beneden ook :lol: :lol: :lol:
één keer helaas af moeten stappen en 5 meter lopen ivm een bocht die mij even ook iets te stijl af ging....maar verder ging het wel okee...beneden aangekomen en alles nog heel en kompleet :lol: :wink: nog steeds erg koud, waardoor ik toch maar richting park besloot te gaan (inmiddels wel droog)
Fiets ik terug en kom Stavelot binnen, rijd ik plots tussen een wielerronde deze ging wel tegen de richting maar ze kwamen uit Trois Pont (zag ik later).....dat was even lekker, wegen afgezet, verkeersregelaars dit fietste het laatste stuk relaxter terug :D :D
Zondag, (na zat. avond een lekke voorband te hebben :~ :~ , en de bb vervangen) alles in de auto en richting Trois Pont en daar even kijken of er een mooi stukje te rijden is, en ja hoor, de gele route, het was nog vroeg dus ook hier nummer 3 genomen en het parcours begint ook relatief laag, dus omdat ik nog niet op de fiets had gezeten en ik koud niet aan zo'n inspanning wil beginnen (wil geen blessure) ben ik met de auto omhoog gereden en even gezocht naar de route en gevonden dus auto geparkeerd, uitpakken, opstappen en gaan....ben een kleine 10 km onderweg en kom ik één en iets later nog meer mtb'ers tegen op het gele parcours en ik had in Malmédy en nu hier aan het begin nog geen enkele mtb'er gezien :-? (niemand wist dat ik daar zal zijn deze dagen, dus daar kon het niet aan liggen :lol: :lol: ....maar waarom had ik in twee dagen, met dik 70 km nog niet één mtb'er gezien :-? :-?) dus ik als gezelligheid mens mij aangesloten in deze groep, en lekker doortrappen ook al zag ik geen route bordjes meer...,gewoon lekker doorgaan :-D en na een poos rijden we een weg over en onder een snelweg door, dus ik kijk op mijn km teller zie ik ruim 20 km erbij....ik denken welke snelweg zou dit moeten zijn....zo door trappende kon ik mij maar één ding bedenken A27, maar goed, welke A maakt nu niet meer uit, ik was mega van de gele route wist ik en ook uit de richting van waar ik was gestart....en ja hoor ik zag plots de blauwe route bordjes en kon mij bedenken dat dit wel eens het richting Malmédy kon gaan en ja hoor weer goed geraden (met mezelf :lol: ) een mega groot georganiseerde mtb tour PONT-LIGNEUVILLE be
19e Rando de la Truite
23/04/2017 hier had ik mij dus zelf in gereden :lol: :lol: :lol: :lol:
In het stuk van de 60 km, zat parcours geel aangekoppeld....en was ik een kleine 30 km meegereden, daar stond ik dan weer bij Malmédy....en de auto op een berg genaamd Val de Wanne, kon niet anders dan terug fietsen, geen andere opties :lol: :-D een paar slokken water en weer starten richting..???
Zo kwam weer ergens boven aan en zag de snelweg, ik deze richting uit en idd kon afslag bord lezen Malmédy....okee, stukje terug fietsen, fietsen en fietsen over de weg....kom ik een groep Nederlanders tegen op de racefiets berg op, flinke berg en raak zo aan de praat met deze wielrenners, vraag ik ze de weg maar uiteindelijk met deze groep terug naar de auto kunnen fietsen was ook een beleving, vooral berg af :lol: :lol: :lol: met bijna 60 km/u naar beneden (wat ik amper kon bij trappen, mijn verzet reikt niet eens zover, weet ik nu :roll:) , op asfalt met mijn lage banden spanning en noppen banden, enz., enz. :winkie:
Deze dag, was het stralend weer, zonnig, temperatuur ook goed, weinig wind en deze twee dagen bij elkaar bijna 120 km gefietst, HM geen idee maar waarschijnlijk veel :D :D :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2017, 09:59 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Afgelopen weekend wat rond gefietst in Malmedy en omgeving. Was voor mij de eerste keer, maar zeker niet de laatste. We hadden wat tracks van Lowie mee, en die zijn gelukkig "wat" uitdagender dan de wat we gedaan hebben aan vaste routes. Ik zag op Strava dat ik zelfs een "Enduro" track heb gereden met mijn hardtail bosracer :lol: Lang geleden dat ik na 30 km al redelijk gesloopt was. Ik heb nu al zin in het volgende pareltje van Lowie! We proberen dan wel wat door de weekse dagen te pakken, want zaterdag was het hier en daar redelijk druk met wandelmensen. De wandelaars waren overigens overwegend vriendelijk en moedigden ons zelfs aan :-q

Hey ho, let's go!

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017, 19:36 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, Canyon Nerve AL 9.9 SL
slecht nieuws (schaamteloos gekopieerd van Lowie's facebook profiel):

OPEN TRACKS RDHF:
Belangrijk voor al wie de tracks van de RDHF of andere tracks in de buurt van Malmedy nog wilt rijden :
Na problemen met het DNF (Département Nature et Forets) dat de toelating moet geven voor het gebruik van vele paadjes, zijn we genoodzaakt volgende tekst te verspreiden.
Het DNF heeft in de loop van de volgende weken ook veelvuldige controles aangekondigd.
Wettelijk gezien is het rijden op singletracks verboden (behalve op bewegwijzerde gedeeltes en na vergunningen), maar er bestaat een gedoogbeleid dat nu jammer genoeg wordt opgeheven.
Voor het voortbestaan van onze mooie sport is het best je te houden aan deze vraag : (onderstaande tekst verschijnt zeer spoedig op de website)
Het toenemende gebruik van gps ligt aan de basis van dit verbod. Hopelijk kan er in de toekomst constructief met DNF worden overlegd.
"Vrienden bikers,
Om onze toelatingen veilig te stellen die we eenmalig van het DNF verkregen hebben om vele passages te mogen gebruiken, nemen we vanaf vandaag de beslissing om onze “open” parcours niet meer te delen via onze website.
We vragen ook aan allen die deze open tracks al in hun bezit hebben om deze tracks niet meer te gebruiken en zich te houden aan de officiële bewegwijzerde mtb-routes in de regio.
Bedankt voor jullie respect,
Het team van de RDHF"

Hoe en wat de oorzaken voor dit besluit zijn weet ik niet, maar jammer is het wel.... :-{ :(

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 12:18 
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is vies
Ach, voorlopig een paar keer ergens anders gaan rijden.
Dit houden ze echt niet continue vol, zoveel veldwachters heeft Belgie niet ;)

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 09:41 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, Canyon Nerve AL 9.9 SL
ThaSingleTrackMastah schreef:
Ach, voorlopig een paar keer ergens anders gaan rijden.
Dit houden ze echt niet continue vol, zoveel veldwachters heeft Belgie niet ;)

dat gaan we dus ook doen,ondanks dat het oorspronkelijke plan voor hemelvaart wel malmedy was. ik verwacht dat aan het eind van de zomer de veldwachters wel weer aan hun winterslaap gaan beginnen.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 20:43 
Mountainbiker
Mountainbiker
Net geboekt voor het weekend van 7/8/9 juli, komt een paar dagen er na dit bericht helaas. Nu dus ook oriënteren op andere, legale routes.

Zag de Malmedy Trail Tour voorbij komen: https://www.gps-tour.info/nl/92/detail.20631.html
Zal ook wel (groten)deels over 'illegale' tracks gaan. Iemand ervaring met deze route?

Verder zag ik nog routes van onderstaande site voorbij komen. Deze zijn uitgepeild. Iemand ervaring met deze routes?

https://www.eastbelgium.com/nl/fiche/mo ... ch-malmedy

https://www.eastbelgium.com/nl/fiche/mo ... dy-st-vith

https://www.eastbelgium.com/nl/fiche/mo ... merentour-

https://www.eastbelgium.com/nl/fiche/mo ... der-warche

De onderste twee routes zijn volgens mij twee van de drie routes die standaard overal worden weergegeven.

Wij zijn overigens niet opzoek naar routes die continu het niveau en de techniek eisen van de routes van Lowie. Er mogen ook best delen met landwegen bij zitten om wat meer van de omgeving te zien. Uiteraard houden we wel van uitdaging, klimmetjes, technische delen en singletracks. Vaak stellen de standaard routes van het buitenland teleur omdat het alleen maar landwegen/asfalt zijn met hoogte. Als iemand nog tips heeft voor ons, horen we het graag! Dank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 20:49 
Extreme Biker
Extreme Biker
Jasper111 schreef:
Net geboekt voor het weekend van 7/8/9 juli, komt een paar dagen er na dit bericht helaas. Nu dus ook oriënteren op andere, legale routes.

Zag de Malmedy Trail Tour voorbij komen: https://www.gps-tour.info/nl/92/detail.20631.html
Zal ook wel (groten)deels over 'illegale' tracks gaan. Iemand ervaring met deze route?

Verder zag ik nog routes van onderstaande site voorbij komen. Deze zijn uitgepeild. Iemand ervaring met deze routes?

De onderste twee routes zijn volgens mij twee van de drie routes die standaard overal worden weergegeven.

Wij zijn overigens niet opzoek naar routes die continu het niveau en de techniek eisen van de routes van Lowie. Er mogen ook best delen met landwegen bij zitten om wat meer van de omgeving te zien. Uiteraard houden we wel van uitdaging, klimmetjes, technische delen en singletracks. Vaak stellen de standaard routes van het buitenland teleur omdat het alleen maar landwegen/asfalt zijn met hoogte. Als iemand nog tips heeft voor ons, horen we het graag! Dank.

Landschappelijk zijn de vaste routes top - mountainbike-technisch stellen ze teleur.
De Malmedy Trail Tour is iets "Lowie-achtigs", met wat minder technische hoogstandjes, maar loopt dus iid over diezelfde gevoelige paadjes >> zeker in de Warche-vallei en de omgeving van het kasteel van Reinhardstein

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: wo 21 juni 2017, 13:35 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot raw
Gaat er iemand naar raid des hautes fagnes komend weekend? Voor de 90 km?

http://www.gpsies.com/#10_50.995697021484375_5.8748016357421875_mapQuest GPSies

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 juni 2017, 23:07 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: niner one rohloff, bergamont revox, Devinci Atlas
Jasper111 schreef:

dit is misschien een optie op 9 juli
http://transactief.be/event/guerillaride-spa/

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 juli 2017, 16:54 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: YT Capra
gravity bike development schreef:
Belangrijke herinnering!
Het is verboden om - op elk ander moment - op de trails te rijden die we gebruiken tijdens onze evenementen.
Het voortzetten van onze activiteiten hangt er echt van af.
De politie en de DNF hebben ook laten weten tijdens de zomer geregeld controles uit te voeren in Waimes & Malmedy, een onmiddellijk te innen boete van €125 voor zij die betrapt worden.

Gelezen op de FB pagina van Gravity bike development, lijkt erop dat het menens is. Beetje erg jammere actie, vooral omdat er buiten de Ferme libert geen legaal alternatief is...

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende