Waar mooi biken in Belgie

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
paul
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: wendy rijdt een merida dominator, paul de RM
Contacteer:

goed dat wendy de uitdrukking even vertaalde zeg.....:smile:
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-01-19 22:37, schreef paul:
goed dat wendy de uitdrukking even vertaalde zeg.....:smile:

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Ja, ik vergeet dat als wij onder Belgen beginnen zwanzen, jullie Nederlanders ons sappige woordgebruik niet kunnen volgen... :lol:
Corine Rulez
Copyright Adri Haine 2004 - ask nicely if you want a copy !
paul
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: wendy rijdt een merida dominator, paul de RM
Contacteer:

ikke, nederlander, das klinkt aan geen oren of poten. hadden wat mij betreft de grens mogen leggen bij de westerschelde.
zet me maar als reservebelg op de lijst. :smile:
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-01-20 17:38, schreef paul:
ikke, nederlander, das klinkt aan geen oren of poten. hadden wat mij betreft de grens mogen leggen bij de westerschelde.
zet me maar als reservebelg op de lijst. :smile:


</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Kwoon nu in Noord-Brabant en dan ben je
automatisch een reservebelg. :wink:
<3
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

:~ :~ :~

ben ook een NB'er maar toch geen reserve belg.... ??? :wink:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-01-21 14:28, schreef Rolling Thunder:
:~ :~ :~

ben ook een NB'er maar toch geen reserve belg.... ??? :wink:

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Jawel, nix an te doen.
<3
Zaskie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 4 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: GT Zaskar LE - XT/9.0SL en Ritchey WCS

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2001-12-29 15:35, schreef Rolling Thunder:

Aywalle schijnt heel mooi te zijn, verschillende vaste routes, ligt vlak na Luik... :smile:

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Aywaille is inderdaad heel mooi. Pittige klimmen afgewisseld met snelle, technische en spectaculaire afdalingen.
De uitpijling van de vaste routes laat echter nogal te wensen over waardoor het soms een echte zoektocht wordt.
Het is echter niet aan te raden er te gaan biken in het regenseizoen. De moessonregens herschapen de rotsachtige ondergrond in heuse glijbanen en blubber wordt echte blubber (zo een vette, klevende, zuigende, ... brij).
Vlakbij vind je Coo, ken je waarschijnlijk van watervallen. Ook hier vind je enkele mooie routes met een degelijke route-aanduiding. Helaas is het grootste rondje slechts 25 km lang als ik me niet vergis.
Nog een tip: http://www.theux.be/

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: Zaskie op 2002-02-26 15:29 ]</font>
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

die heb ik vorig jaar gereden die routes bij Coo...
zij inderdaad best leuk om te doen... :smile:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Reserve belg?

Net zo als die 2 nederlandse dames die nu in het achtergrond koortje zitten en mee doen aan het Songfestival voor België ?
Jansseman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 3 juli 2010, 14:51
Mijn mountainbike: Kona Kula Deluxe, Kona Hei Hei deluxe, Trek Top Fuel 9.7

Oud topic opkicken.....heb een rondje Hoeilaart blauw gedaan en sinds ze het iets aangepast hebben zitten er wat vermakelijke technische stukjes in, maar over t algemeen wel idd een snelheidstrack..20+ makkelijk haalbaar.

Leukste is om m net na flink regen te doen....kom dan maar eens sommige steeps af/op.

Voordeel van Blose route sis dat ze (vaak) goed aangegeven zijn.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Jansseman schreef:Oud topic opkicken.....
Sow hee, jij hebt direct de award voor de grootste kick ooit gewonnen. :o
Work... the eight hours between bicycle rides.
nico van wunsel
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: za 16 augustus 2008, 09:51

effe ter info

de routte lille in belgie en meer bepaald de rode tocht is nogal veel aangepast.

en dit in de goede zin

er zijn +- 5 single track stukken bijgekomen waarvan 3 lange stukken
hierdoor is de toer veel zwaarder geworden en ook veel leuker

er is ook een verbinding gemaakt met de toeren in herentals zodat zelfs marathons tot de mogelijkheden behoren


de mensen van onze gemeente hebben hier dus veel energie ingestoken
Jansseman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 3 juli 2010, 14:51
Mijn mountainbike: Kona Kula Deluxe, Kona Hei Hei deluxe, Trek Top Fuel 9.7

...dan staat deze als volgende op mijn lijstje om eens te doen.
Nu weet ik dat het niet uit mag maken, maar welke weersomstandigheden zijn het lekkerste daar? Is het klei, zand, bospad?
Krisbach
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 19:09

Wat wij meestal proberen is uitkijken waar er een toertocht is, en daar naar toe trekken.
Als je een gps toestel hebt zijn er wel echt leuke tochtjes te vinden in de buurt van Genk-Houthalen-Zonhoven
(en verder richting Maasvallei--> As, Dilsen Stokkem,...ook leuk om te combineren met Filthy Trails in Maasmechelen voor freeride)
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Krisbach schreef:Wat wij meestal proberen is uitkijken waar er een toertocht is, en daar naar toe trekken.
Als je een gps toestel hebt zijn er wel echt leuke tochtjes te vinden in de buurt van Genk-Houthalen-Zonhoven
(en verder richting Maasvallei--> As, Dilsen Stokkem,...ook leuk om te combineren met Filthy Trails in Maasmechelen voor freeride)
De toertocht in Maasmechelen was van de mooiste die ik al heb gedaan.
Maar hier in Zonhoven is het idd ook wel heel mooi om te biken. Je kan hier ook een bloso route volgen. De langst route is via Genk. Je kan dan bv. de blauwe en groene van Genk doen. Is ong. 57km en 61% off road. Maar je kan dan de blauwe of de groene van Zonhoven nog bijnemen. Blauwe is 16km en 65% off road, en de groene is 9km en 84% off road. Bloso routes zijn natuurlijk meer baan dan de toertochten. En als je de weg kent in Zonhoven kan je de hele dag off road rijden als je wilt :-D
Plaats reactie