Theux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

The_smoker schreef:Ik heb aan het Kasteel van Franchimont nog een babbeltje geslagen deze zaterdag met 4 andere bikers die net de rode gedaan hadden. Zitten lange klimmen in , zeer stijle afdalingen naast diepe afgronden ,.... is zeker en vast geen beginners route volgens hun. :-)
Euhm, zeer stijle afdalingen, diepe afgronden... Ik heb de rode route ondertussen al een aantal keer gereden en dat is toch wat overdreven hoor. Er zitten zeker wat pittige stukken maar geen echte gekke of gevaarlijke dingen naar mijn mening. Beginners met een goede basisconditie en een basishoeveelheid aan technische bagage moeten dit toch zeker aankunnen al zal er waarschijnlijk wel eens gestapt moeten worden. Het eerste en de laaste deel van de route zijn het leukst, het middendeel is zelfs wat saai vind ik.
Het is wel de lastigste en zwaarste Bloso route die ik ken, dat wel.
Laatst gewijzigd door Gary Visser op wo 7 mei 2014, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Dit is wat die 4 gasten mij vertelde he. Mits ze alle 4 niet echt "ingepikt" waren en met oudere 26ers reden zullen het ook niet echt profs geweest zijn DENK ik. Ik heb op de blauwe lus ook diepe afgronden gezien , maar wel een pad van 5meter breed ernaast dus ja :-)
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

ltqalias schreef:
Koenuhhh schreef: Het is me duidelijk dat Theux 3 vaste routes heeft. Over de rode route heb ik al veel gelezen en ook veel beelden van gezien, deze gaan we dus ook zeker rijden!

Van groen en blauw kan ik helaas geen beelden vinden.
Ik ben wel benieuwd naar wat/waar je hebt gelezen over de rode route, is dat hetzelfde als de rode hel van Theux?
Ik heb commentaar gelezen van mensen die de route hebben gereden op http://www.mtbroutes.be" onclick="window.open(this.href);return false;.

De meeste zijn behoorlijk enthousiast over de rode route.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Morgen tot en met zondag zitten we met twee personen een paar dagen in de omgeving van Theux en Spa. We gaan o.a. de rode route rijden van Theux en verder nog twee gps tracks in de planning.

Het weer wordt vanaf morgen ook beter, dus wat dat betreft hebben we geluk! :-q
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

ben benieuwd naar je indrukken! ga zelf in juni de rode (hel van) theux fietsen en solosride, de medium variant.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

ltqalias schreef:ben benieuwd naar je indrukken! ga zelf in juni de rode (hel van) theux fietsen en solosride, de medium variant.
Ik neem de gopro camera mee dus je kan na het weekend ook wel wat beelden verwachten ;).

Ben zelf ook zeer benieuwd!
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Dan zal de baan droog zijn , maar die bossen zijn bijna allemaal in de schaduw.
Ik was gaan rijden na 3dagen super goed weer en toch nog serieuze vettige plekke :-).
Hoort erbij natuurlijk hehe Have fun!!
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

The_smoker schreef:Dan zal de baan droog zijn , maar die bossen zijn bijna allemaal in de schaduw.
Ik was gaan rijden na 3dagen super goed weer en toch nog serieuze vettige plekke :-).
Hoort erbij natuurlijk hehe Have fun!!
Thanks!

Daar was ik al bang voor ja ;) We hebben beide de Nobby Nic banden erop gegooid dus laat de modder maar komen met het zonnetje op de achtergrond. :winkie:
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Koenuhhh schreef:
The_smoker schreef:Dan zal de baan droog zijn , maar die bossen zijn bijna allemaal in de schaduw.
Ik was gaan rijden na 3dagen super goed weer en toch nog serieuze vettige plekke :-).
Hoort erbij natuurlijk hehe Have fun!!
Thanks!

Daar was ik al bang voor ja ;) We hebben beide de Nobby Nic banden erop gegooid dus laat de modder maar komen met het zonnetje op de achtergrond. :winkie:
Geniete!!!! Ik denk eraan misschien vrijdag Theux Rood te gaan rijden :-D
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Net terug van de 1e rit. 28 km met dik 600 hoogtemeters. We hebben een groot deel van de rode route gereden en zijn eigenlijk erg leuke passages tegen gekomen!

Morgen een langere rit met o.a. de rest van de rode route.

Overigens amper modder gezien, dus wat dat betreft lag het er lekker bij!
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Goed om te weten!! :D
Aloewel die rit blijkbaar tamelijk duur is geworden die dag.
Hadden blijkbaar foto van mij getrokken 143km/u op de autostrade :D
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vandaag het overige deel van de rode route gereden. We kwamen uit op 40 km met dik 1000 hm. Het was op het einde toch nog wel afzien ;). Veel mooie dingen gezien! Het hoogtepunt was de afdaling met de switchbacks!

Vandaag wel iets meer modder gezien, maar mag niet echt een naam hebben.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Zo net terug van een paar dagen Theux. Het was er super mooi en het weer zat ook helemaal mee.

De eerste 2 dagen hebben we de rode route gereden van Theux. De 3e dag meer richting Spa gereden wat weer een heel andere beleving gaf, meer zand ondergrond inplaats van steenachtig ;). Maar ook dit was erg mooi. De laatste rit (vandaag) was gewoon een klein rondje om de kerk ;). In totaal dik 100 km gereden met ongeveer 2600 hm.

De beelden volgen!
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Mooi!! :-) Mijn camera was na 2uurtjes al plat :-(.
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Patlieske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 27 september 2013, 21:01
Mijn mountainbike: Cube Access WLS GTC Pro

Ook ik ben het afgelopen weekend in Theux geweest... We hebben daar 4 ritjes gereden in de omgeving van Theux en Spa.

Voor mij was het de eerste keer dat ik in de Ardennen was om te mtb-en. Alles bij elkaar was het een hele leuke en mooie ervaring, maar het was ook zeker best wel zwaar op sommige momenten.
Plaats reactie