Bikersweekend Houffalize

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Cinq schreef:
Niels schreef:...Kop op de MTB flink verbrand maarja dat hoort er bij....
Rij je dan zonder helm of zo???
Moet dat dan?

Ik heb altijd een helm op maar dat wil nog niet zeggen dat je kop niet verbrand.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Cinq schreef:
Niels schreef:...Kop op de MTB flink verbrand maarja dat hoort er bij....
Rij je dan zonder helm of zo???

Nee, maar bij zo'n steile klim scheen de zon recht in je gezicht :D
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Een heel nieuwe uitleg van de "route du soleil". We waren bijna in die gouden bol beland. :D :D
Trainen is voor mensen zonder talent!
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Adri schreef:...Leuk dat het goed was, Walter. Ps: het is een panther tank, en die klim is 20% en de routes hebben nummers bovenop de kleuren....

Ikzelf zat zondag (en de volgende dagen ook nog vrees ik) geveld door een insektebeet, waarop ik een allergische reaktie kreeg.
Adri, mijn kennis van oorlogstuig uit WWII moet duidelijk nog wat worden bijgeschaafd. Meer Discovery kijken dus.
De nummers heb ik gezien, kweenie meer zeker welke het waren, dus maar weggelaten om verwarring te voorkomen. Blijft r nog wat aan de fantasie over...
Onderaan in het dorp stond een bordje 14%, maar dat sloeg misschien alleen op de eerste meters.
Het voelde zwaarder aan, maar ik meende dat de procenten van de Chouffes ook meetelden :lol:

Vervelend van die insectenbeet. Wij zijn er gelukkig goed doorheen gerold, met slechts een enkel muggeprikje hier en daar. De dazen en horzels bleven weg. (of we fietsten te hard :D )
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Mooie foto's van de Ardennen! :-q

Rogier heeft daar nog een brandje geblust :D , als ik het goed zag!

Joe zal ook wel blij zijn om zijn sticker terug te zien. :P

Mooie overdekte fietsenstalling trouwens! 8)
Steven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 6 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Be One Stinger

Cinq schreef:
Niels schreef:...Kop op de MTB flink verbrand maarja dat hoort er bij....
Rij je dan zonder helm of zo???

By the way, ik kon dus ook niet zoals ik al schreef. En als men straks besluit eind augustus in de Voerstreek te gaan biken kan ik ook al weer niet mee :-(
Er komt vast wel nog een volgende keer en anders kun je altijd zelf nog de Voeren-route rijden. Wel zorgen dat je conditie in orde is. :-q
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Zoals iedereen al zij was het weekend bij aankomst al geslaagd. Nadat we de tent hadden op gezet hadden we nog tijd voor een terrasje waardoor het vakantie gevoel goed begon te leven.

De routes die we gefietst hebben zijn waren geloof ik zaterdag de twee blauwe routes. 's morgens geloof ik nummer twee en 's middags route vijf. Zondag zijn we gestart met route 4 en zijn toen overgegaan op route 3 om een stuk in te korten, maar deze route was als nog 30 km.

De zondag hebben we nog een mega afdaling gezien die oo gereden wordt in de World Cup. Die was echt vet. Wat ik er zo van zag dan kan ik mij best voorstellen dat er wat onderuit gingen. Ook de klim uit de World Cup tegen over de camping was er lastig. Stijl en veel boomwortels.

De kosten vielen eigenlijk super mee. Voor twee personen was het ongeveer als volgt:
Brandstof 65
Camping 30
BBQ 30
terras 15
Frites 10
Totaal 150 voor één persoon dus 75 Euro.
overig eten en drinken kon iedereen van huis meenemen
Plaats reactie