Vielsalm

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ik bedoel je? Viel reuze mee, had meer last van de biertjes en nachtelijke BBQ-sessies :D
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Volgende maand zitten mijn vriendin en ik ruim een week in Vielsalm, dit is de eerste keer dat we inde ardennen gaan MTB'en nu vraag ik me af wat voor banden daar aan te raden zijn. Is het goed te doen met de standaard RR, NN combi? Of moet je wat meer lekbescherming hebben?
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

Ik ga morgen even een last-minute weekje naar Vielsalm, moet ik mijn hard-tail of fully meenemen?

Zijn er nog vette GPS tracks die anders zijn dan de vaste routes (kan ze niet echt vinden...)?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kan ook op een hardtail, je mag zelf kiezen, maar en FS biedt wel meer comfort.

Google eens op kraksontracks.
De meeste vaste routes daar zijn wat tam, maar vrijrijden in de bossen tussen Vielsalm, Lierneux en Trois-Ponts is een aanrader.
Er zijn ook wat roadbooks van O2bikers daar in de buurt, kan je van hun site downloaden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

ThaSingleTrackMastah schreef:Kan ook op een hardtail, je mag zelf kiezen, maar en FS biedt wel meer comfort.

Google eens op kraksontracks.
De meeste vaste routes daar zijn wat tam, maar vrijrijden in de bossen tussen Vielsalm, Lierneux en Trois-Ponts is een aanrader.
Er zijn ook wat roadbooks van O2bikers daar in de buurt, kan je van hun site downloaden.
Het probleem zit hem denk ik in dat ik niet precies weet welke routes in de buurt zijn en er staan ook niet echt beschrijvingen bij op die sites... Zoekend op Vielsalm op die sites vind ik nl niks. Dus ik denk dat ik maar de kaart er bij moet halen.

En het jammere van kraksontracks is dat je eerst zelf een log moet sturen...
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

kom net terug uit vielsalm route 4 is heel mooi en route 3 is ook leuk en van uit vielsalm kun je zo route 13 en 14 pakken van lierneux en van af route 4 kun je ook nog route 4 van gouvy pakken die is ook wel leuk. een kaart kun je niet kopen bij het vvv te vielsalm die is dicht. Die kun je wel kopen bij vvv te lierneux. een kaart is wel een aanrader
wat ook heel mooi is de aansluit route van uit Farnieres naar route 1 en van uit Farnieres naar route 3.
Het noordelijke gedeelte van route 13 lierneux is echt schitterend.
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

Goed ik ga eens kijken. Heb GPS mee, dus kaart is niet extreem noodzakelijk.

Hopen dat ik genoeg vrije tijd krijg van mijn vriendin om wat leuke tracks te vinden en rijden ;)
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

vriendin mee nemen kan ook he
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

wibas schreef:kom net terug uit vielsalm route 4 is heel mooi en route 3 is ook leuk en van uit vielsalm kun je zo route 13 en 14 pakken van lierneux en van af route 4 kun je ook nog route 4 van gouvy pakken die is ook wel leuk. een kaart kun je niet kopen bij het vvv te vielsalm die is dicht. Die kun je wel kopen bij vvv te lierneux. een kaart is wel een aanrader
wat ook heel mooi is de aansluit route van uit Farnieres naar route 1 en van uit Farnieres naar route 3.
Het noordelijke gedeelte van route 13 lierneux is echt schitterend.
Ik kan dit alleen maar beamen ben sinds gister ook terug. Ik heb Route 3 gereden Die erg leuk was met leuke klimmentjes en schitterende afdalingen. Daarnaast route 1 twee keer achter elkaar gereden moet zeggen dat het best een leuke route is maar niet al te zwaar. Op 1 lange klim na valt het allemaal wel mee. het stukje 'single track' (valt er niet helemaal onder maar lijkt er verdacht veel op) is dan wel weer heel leuk om over heen te stuiteren.
Never give in,
Never give up,
Never back down!
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

wibas schreef:vriendin mee nemen kan ook he
Ja inderdaad, maar die is onlangs geopereerd en kan nog niet langer dan 10 min lopen.

Ik heb nog niet zo veel gebiked, toch nog wel genoeg andere dingen te doen in de buurt, alleen een stukje van route 2, maar halverwege werd het donker dus heb ik wat afgesneden. Wel leuk in het donker afdalen met een klein lampje, dan kan je maar een paar meter zien; soort skieen in de mist :)

Heb wel maar een kaart gekocht zodat ik kan zien hoelang de routes zijn voor als ik 's avonds een rondje wil rijden. Dacht nl dat ik de 14 km route had haha.
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 701
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Ik ga ook eerdaags naar Vielsalm (Sunparks), waar kun je het beste starten met route 3 en 4 , in het centrum
van het dorp ?
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

ja. Je kunt het beste starten bij het vvv. kantoortje of bij de brug over de salm bij het dorpje Salmchateau.
bij Salmchateau start route 4 die het mooiste is en route 1.
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 701
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Ok dank je wibas :-q
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Malopiet
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 maart 2008, 01:24
Mijn mountainbike: Merida Matts SE
Contacteer:

Is iemand onlangs nog geweest ?
Wat kun je verwachten als het geregend heeft ?
Het blijft iedereen zijn hobby of zijn plezier !!
Tommi
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 7 september 2006, 00:08
Mijn mountainbike: 2 x iDworx Power Rohler, 1 x hardtail, 1 x rigid

Veel van dat belgische hardsteen in de grond op een aantal van de routes hier, kan erg glad zijn. Voor de rest is het ietsjes platter dan La Roche en rijd je wat meer door het open veld, met veel wind kan het behoorlijk koud zijn.
If you can't make any power without a turbo, buy a V8
Plaats reactie