Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 november 2016, 19:37 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer
komende zaterdag een leuke toertocht in dat gebied: Euregio MTB Classic
Ook toegang tot de Mijnterrils en stukken van Mechels bos

http://www.detoekomstrekem.be/Assign/or ... b-classic/

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 19 november 2016, 19:49 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT (2014) - Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)
Francois schreef:
komende zaterdag een leuke toertocht in dat gebied: Euregio MTB Classic
Ook toegang tot de Mijnterrils en stukken van Mechels bos

http://www.detoekomstrekem.be/Assign/or ... b-classic/

Ga deze misschien ook wel doen. :-q

Strava
MTB Videos

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 november 2016, 00:29 
Pro Biker
Pro Biker
Ben ook van de partij met een aantal fietsmakkers :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 10 december 2016, 22:17 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD
Vandaag gestart op de rode route vanaf de Kikmolen. Doel was de zwarte marathon route van 80 km te rijden. Maar die was dermate saai in onze ogen dat we het idee hadden nooit meer terug te komen op deze route.
Dus na 50 km maar besloten om op eigen navigatie over wat paden terug te steken naar de rode route.
Dat ging best aardig. Vervolgens met veel plezier de rode route gereden, die maakte de dag weer goed.

De steile klim tot het gebrek aan grip een eind opgekomen, maar toch nog een eind moeten lopen alvorens weer op te kunnen stappen.
Dus na 65 km weer bij de auto. Toch wel wat genoten.

Zoals eerder geschreven, de route dient nog wat ingereden te worden. Beetje hobbels vind ik prima. Ik rij een fully, mogelijk dat dit helpt. En ik ben niet op zoek naar biljartlaken racen in de bossen zoals de rode lus in Best of Horst. Maar een tussenweg zou prima zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 30 december 2016, 23:03 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Focus Black Forest
Vandaag met temperaturen rond het vriespunt de blauwe route van Lanaken gereden (tussen Lanaken, Gellik en Zutendaal). Mijn vriendin wilde na een maand Australië weer even inkomen en daarom voor deze niet al te zware route gekozen.

Afbeelding

Waarbij ik bij de groene route nogal negatief was met mijn commentaar, beviel met de blauwe route echt stukken beter. Komt wellicht ook omdat de singletrails wat beter ingesleten zijn nu, of omdat de grond bevroren was.

Afbeelding

Hoe dan ook, deze route beviel echt goed. Halverwege zit een goede singletrail met wat niveau verschil waardoor je constant moet draaien en keren, snelheid maken, klimmen en afdalen; heerlijk! Daarna kwam een wat langer recht stukje asfalt, wel een beetje jammer - wel goed om een beetje te rusten en voor het aantal kilometers. Gelukkig ga je niet lang er na meteen weer de bossen in.

Afbeelding

Qua landschap en vergezichten wint de groene route het van de blauwe, en in de blauwe route mis je ook die venijnige klim welke in de groene zit. Desalniettemin beviel mij het relatief snelle parcours van de blauwe route beter.

Overigens geen met stift bewerkte paaltjes gevonden, die had ik op de groene route wel al gezien. Bloso heeft wellicht wat nieuwe bordjes kunnen kopen van de eindejaarstoeslag :winkie:

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: za 31 december 2016, 08:52 
Pro Biker
Pro Biker
Mooie sfeerplaatjes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 februari 2017, 11:04 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Vorige week voor de eerste keer ook eens daar gaan rijden. De rode en groene lus genomen en gestart vanaf de Salamander. Ik vind ze allebei niet slecht als vaste routes. Er zit genoeg variatie in. Klimmetjes, afdalingen, bredere paden en singletracks. Deze laatste moeten wel nog goed ingereden worden zoals al gezegd is.
Wat wel is: hier kun je best niet naar toe gaan wanneer het wat geregend heeft en de ondergrond nat is, want dan is het op zeer veel plaatsen modder ploeteren. De ondergrond kan daar niet veel regen verdragen. Ik weet wel niet hoe het op die andere lussen is.
Al bij al vind ik dat ze het mooi gemaakt hebben. Nu alleen op sommige plaatsen de bewijzering nog wat verbeteren (1x mis gereden aan de splitsing van rood en groen, bij de oversteek van de weg stond geen rode pijl) en dan is het een mooie route om eens af en toe te rijden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 2 juli 2017, 22:08 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa
Vandaag naar Maasmechelen gereden om de blauwe en rode lus te rijden, eventueel met de groene lus onder de rode van Maasmechelen. In het begin niet helemaal opgelet waardoor ik op de groene lus boven de blauwe van Maasmechelen terechtkwam. Ik dacht namelijk dat de rijrichting anders zou zijn. Daarna de blauwe lus gereden. Toen dacht ik om richting de rode lus te gaan, ik volgde groen/rood. Kwam ik terecht bij een ander routenetwerk. Toen maar teruggereden en de blauwe lus afgemaakt. Ik had de routes in gpx maar deze klopten niet altijd met de routes volgens de palen (althans bij de blauwe lus rond Maasmechelen).

Samenvattend, leuke vaste routes met de nodige afwisseling tussen singletracks, brede paden, steile klimmen en leuke afdalingen. Door de regen van de afgelopen dagen was het in de afdalingen redelijk zompig, dus rustig aan gedaan. Wat ik jammer vind is dat wanneer je routes combineert je stukken van de individuele lussen mist. Om dit op te lossen zou je ze een voor een volledig moeten rijden en steeds van rijrichting wisselen. Bij de blauwe lus zat een mooi deel nog in het stukje overlap, dat zou je dus gemist hebben door blauw en rood te combineren of in de marathon.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 11 juli 2017, 14:06 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
ik heb de zwarte route (83 Km) gereden, en deze was op een paar stukjes na verschrikkelijk saai.
De marathon afstand gaat overal omheen (letterlijk).
Wel heb ik er van geleerd dat je beter de noordelijkste routes aan elkaar kunt lussen voor een mooiere tocht.

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2