Solo's 55

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Vandaag hebben ik en mijn fiets maatje geprobeerd om solo's 55 te fietsen.
Nu hoor ik jullie denken geprobeerd ? Ja gebropeerd want we zijn helaas ieder 1 keer lek gereden en hebben dus de route niet volledig af kunnen maken.

Maar man man wat een mooie route. Nu met het vele water dat er gevallen is, was het natuurlijk behoorlijk zwaar trappen. Maar des te leuker waren de afdalingen door
de " riviertjes". Redelijk technisch en met 54 km en bijna 2000hm een perfecte route.
Wij hebben ondanks te lek gereden banden heerlijk genoten.

Hier gaan we als het weer het toelaat binnenkort terug om ook de laatste 8km mee te pakken.

bedankt heren van solosride.be voor de mooie route.
Op het gemak, de ketting strak !!
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

Ben vorige week ook in die omgeving geweest. Vond t ook erg leuk, geen last gehad van lekke banden, maar van koude vingers. Natte handschoenen + -1 tot -3 graden temperaturen was teveel van het goede.

Lag de sneeuw er nog?
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

jvde99 schreef:Ben vorige week ook in die omgeving geweest. Vond t ook erg leuk, geen last gehad van lekke banden, maar van koude vingers. Natte handschoenen + -1 tot -3 graden temperaturen was teveel van het goede.

Lag de sneeuw er nog?

Nee helaas geen sneeuw gezien.
Op het gemak, de ketting strak !!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Zelfkastijding ?
Ik kom ook nogal eens in die regio, en krijg momenteel ook nog heel wat vragen naar tracks.
Maar om daar NU te gaan fietsen moet je wel goed gek zijn, als je weet dat het daar 8 maanden droog is geweest en de fun dan 10 keer groter is.
Ieder zijn ding zeker, het mijne absoluut niet !
Toch leuk om horen dat je je geamuseerd hebt.
(en euh .. wat was het probleem van 1 keer lek te rijden ? Als je dat soort trails doet heeft ieder toch standaard 2 bibs bij ??)
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

lowie schreef:Zelfkastijding ?
Ik kom ook nogal eens in die regio, en krijg momenteel ook nog heel wat vragen naar tracks.
Maar om daar NU te gaan fietsen moet je wel goed gek zijn, als je weet dat het daar 8 maanden droog is geweest en de fun dan 10 keer groter is.
Ieder zijn ding zeker, het mijne absoluut niet !
Toch leuk om horen dat je je geamuseerd hebt.
(en euh .. wat was het probleem van 1 keer lek te rijden ? Als je dat soort trails doet heeft ieder toch standaard 2 bibs bij ??)
Zeker geen zelfkastijding! Eerder opzoek naar het onbekende. Iedereen weet hoe het is om daar te biken als het 8 maanden droog is geweest. Ik ben nieuwsgierig hoe het is al de omstandigheden wat extremer zijn. En door ook in de winter deze tripjes te plannen verbetert ook je techniek, en daar heb je weer profijt van als alles er heerlijk bij ligt! En je moet inderdaad een beetje gek zijn. Maar dat zijn we allemaal, wie gaat er nu een berg opfietsen om hem daarna af te rijden :~
koningen
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 22:57

Kan iemand mij vertellen of er veel moeilijkheids verschil zit in de 55 of 85 km?
Ik kom van de zomer daar op 10 km afstand, dus wil dit graag even mee pakken.
Het tweede fietsseizoen (race +MTB) gaat voor mij beginnen....Dit jaar is mijn doelstelling 10.000 km met minimaal 40.000 htm. Dit jaar zes weken naar Italië
MTB BEONE X7/X9 Karma 26
Race Eddy Merckx EMX3 Campagnolo Athena/Chorus
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

http://www.solosride.be/solosride%202.0/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de website van de bedenker van de route met alle info erover.
Er loopt op het forum ook nog een topic over dit onderwerp
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

koningen schreef:Kan iemand mij vertellen of er veel moeilijkheids verschil zit in de 55 of 85 km?
Qua moeilijkheid (technisch gehalte) zijn de 2 vergelijkbaar.
Per strekkende km is de 55 iets heftiger, maar de 30 km en bijna 1000 hms extra maken de 85 extra belastend.
Op de 85 zijn er wel iets meer stroken waar je kan "recupereren" als je je verstand gebruikt.
koningen
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 22:57

Geweldig Lowie...
bedankt voor je informatie.

Het wordt dan de 85km :)
Het tweede fietsseizoen (race +MTB) gaat voor mij beginnen....Dit jaar is mijn doelstelling 10.000 km met minimaal 40.000 htm. Dit jaar zes weken naar Italië
MTB BEONE X7/X9 Karma 26
Race Eddy Merckx EMX3 Campagnolo Athena/Chorus
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Iemand een idee hoe de route er nu bij ligt ?
Veel modder, takken etc. ?

Wij willen deze eventueel Zaterdag gaan fietsen.
Op het gemak, de ketting strak !!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

john k schreef:Iemand een idee hoe de route er nu bij ligt ?
Veel modder, takken etc. ?

Wij willen deze eventueel Zaterdag gaan fietsen.
De route moet er nu nat bijliggen : van zondag t/m gisteren is in de regio in de orde van 20 mm regen gevallen.
(Na de 12 mm van zondag ben ik maandag nog rond Spa gaan fietsen, en daar viel het mee, dwz nat, maar geen vettigheid - de solo's route is wat moddergevoeliger.
Tegen zaterdag kan daar wel een verbetering in komen, maar ik zou toch wachten tot vrijdagavond om te beslissen, want momenteel is er nog onzekerheid voor zaterdag zelf.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

lowie schreef:
john k schreef:Iemand een idee hoe de route er nu bij ligt ?
Veel modder, takken etc. ?

Wij willen deze eventueel Zaterdag gaan fietsen.
De route moet er nu nat bijliggen : van zondag t/m gisteren is in de regio in de orde van 20 mm regen gevallen.
(Na de 12 mm van zondag ben ik maandag nog rond Spa gaan fietsen, en daar viel het mee, dwz nat, maar geen vettigheid - de solo's route is wat moddergevoeliger.
Tegen zaterdag kan daar wel een verbetering in komen, maar ik zou toch wachten tot vrijdagavond om te beslissen, want momenteel is er nog onzekerheid voor zaterdag zelf.

Ik denk dat de weersvoorspelling goed genoeg is om morgen een mooie route te gaan fietsen.
Hoe denk jij erover lowie ?
Op het gemak, de ketting strak !!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

john k schreef: Ik denk dat de weersvoorspelling goed genoeg is om morgen een mooie route te gaan fietsen.
Hoe denk jij erover lowie ?
er blijft nog een addertje onder het gras zitten voor morgen : kans op wat gedruppel blijft bestaan, al kan het even goed droog blijven - zondag is alleszins de betere dag, en ook onderaan alsmaar droger - als je maandag of dinsdag kan >> dan is het top !
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Het zal toch echt morgen moeten gaan gebeuren. :roll:
8:00 fietsen in de bus hangen en dan gaan we er een mooie dag van maken. :-q
Op het gemak, de ketting strak !!
Djack
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 19:38

Vandaag de 55km gaan biken .
Als ge een toptijd wilt rijden , 't is de moment .
Alles ligt er super bij .

De track is t.o.v. de laatste keer dat ik hem nog gereden hebt zeer licht veranderd .
Om jullie gerust te stellen , het zijn dus 55km en 1892hm .
Technisch........... vrij deftig , niet echt voor beginners :wink: .
Plaats reactie