Zuid limburg / Spa ....

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Volgende weekend verblijf ik in epen en moet ik naar Spa. Nu wilde ik van de gelegenheid gebruik maken om een dagje te gaan mtb-en in de omgeving. Ik zie dat er heel veel te doen is en zie eigenlijk door de bomen de tracks niet meer.. Wie kan mij helpen een goede route te kiezen om daar in de buurt te gaan fietsen?

Mijn wensen lijstje is als volgt;

Goed / redelijk goed bewijzerd. Ik heb geen gps die mij kan gidsen, wel een telefoon met maps etc. dus als het moet kom ik er wel uit..
Verder ben ik een liefhebber van single tracks en heb ik een HT 29er, dus met beleid kom je overal wel vanaf en op, maar grote drops/ gaps etc ben ik geen fan van. Liever wat eenvoudiger en door kunnen fietsen dan vaak moeten afstappen en stukken moeten lopen. Verder zoek ik iets met een lengte tussen de 30 en 50 km.

Ik beschik over een auto waar de fiets gewoon in kan.

Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een route in de België, of anders de Eiffel, maar ik weet gewoon niet welke routes daar zijn en bovendien welke goed bewijzerd zijn. Overal waar ik kijk, wordt gesproken over gps tracks....

/ Edit. Op mtbroutes.be staat veel :o En ook wel het een en ander waarvan ik denk dat moet wel erg leuk zijn. Maar de meeste commentaren zijn redelijk oud ..

Is er iemand die mij wat kan vertellen over bijvoorbeeld de routes die hier genoemd worden? http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=28" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik overweeg ondeval3 of anders malmedy3, maar de comments zijn redelijk oud en de opmerkingen die ik hier op het forum vind, zijn ook wat gedateerd..
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Helaas kan ik je hier ook niet mee helpen... De enige tochten die ik heb gereden
staan op de gps en half in mijn hoofd. Maar rondom Spa is heel veel te beleven.
Volgens mij starten er een stuk of 4 routes vanuit het centrum van Spa?
Zitten meen ik wel aardige stukken tussen.
Je hoeft dus voor leuke routes niet met de auto te rijden .

Wat ik wel weet is dat de vaste routes van Theux de moeite waard zijn.
Starten meen ik bij het kasteeltje daarboven?
En volgens mij gaat er zelfs eentje rond Spa.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

De rode route van Theux is wel een leuke optie, kan je volgens mij ook gewoon vertrekken in Spa en is normaal vrij goed bewijzerd. Wel een stevig tochtje, niet geschikt als je effe een stukje wilt gaan fietsen en net iets meer dan 50km.

De knapste streek in België om te biken is naar mijn bescheiding mening de omgeving van Malmedy/Hoge Venen maar dan heb je wel een GPS nodig. Vaste routes daar hebben nogal wat asfalt met hier en daar wel leuke stukken en mooie vergezichten. Bewijzering zou oké moeten zijn.

Oh ja, over drops en gaps hoef je je echt geen zorgen te maken hoor of je moest per ongeluk op een bike park verzeild geraken :winkie: .

In Epen en de Voerstreek kan je trouwens ook fantastisch biken!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Grappig, ik was me ook net aan het inlezen mbt Spa. Had oa dit topic gevonden, is wel wat ouder maar wellicht toch nuttig: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 11&t=19753" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De vaste routes zijn allemaal redelijk tam, dus drops e.d. zal je er niet tegenkomen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Is TS al geweest? Mocht het over aankomend weekend gaan dan bel je welkom om je bij ons aan te sluiten. Wij verblijven in Cielle (nabij la Roche) en fietsen op zaterdag alle routes daar (ca. 85km). Gemengd gezelschap, verschillende niveau's (van beginner tot redelijk gevorderd tot afstanden van >100km).
Stuur maar een PB.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie