Eerste keer weekje Oost-België

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Symon_1989
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 april 2021, 14:03

Goedemiddag,

We zijn reeds een 5 jaren aan het mountainbiken in Nederland en hebben dus de nodige ervaring.
Ons idee is om komende zomer een weekje naar het oosten van België af te reizen om daar een paar mooie MTB-routes af te leggen.
Het vinden van leuke routes is nogal lastig blijkt. Dit werkt blijbaar iets anders dan hier in Nederland.

Hebben jullie hiervoor tips (websites, o.i.d) met bepijlde routes of GPX-routes waar ons die week mee kunnen vermaken?

We vinden het beide leuk om de natuur in te gaan (off-road), dus een bike-park past niet helemaal bij ons.

Alvast heel erg bedankt!
Symon
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

rho
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: vr 26 november 2010, 08:33
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

Ik denk dat de website van Oost-Belgïe wel kan helpen: https://www.ostbelgien.eu/nl/fiets/mountainbike

Deze zou ik niet doen als het geregend heeft: https://www.ostbelgien.eu/nl/fiche/moun ... tour-eupen
Mooie omgeving! Maar echt vervelend veel modder. Er zit ook heel wat verhard in die route.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Komoot & Trailforks staat genoeg info op .....vaak nog met plaatjes van onderweg , zover het nog actueel is :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Het ligt er ook aan waar je in Oost Belgie gaat zitten. Het is nogal divers. Hoeveel HM wil je per dag doen.
Symon_1989
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 april 2021, 14:03

Bedankt voor de tips en de linkjes.
Zo te zien zijn er voldoende routes waaruit we kunnen kiezen. We hebben niet heel veel hoogtemeters in de benen, deze zijn nogal lastig te vinden in het noorden van Nederland :D

We gaan nu eerst een leuk plekje zoeken om te overnachten. Hierna kunnen we een route uitzoeken met onze wensen.
Plaats reactie