Spa

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Komend weekend zitten we in spa. En de Mtb gaat mee. Ik had lowies Spa ride al gevonden dat word mijn dagvullende tocht. Maar ik vind hier op het forum niks terug over de vaste routes waar dan evt met mijn vriendin een wat korter plezierritje kan maken. Iemand ervaring?
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wel in Spa geweest, maar weinig ervaring met de vaste routes.
Letterlijk om de hoek starten de vaste routes van Theux.
Berucht zijn de verdwijnende rode bordjes, dus gps mee ;)
Rood komt door Spa, meen ik, blauw kruist in het bos een blauwe route van Spa, lekker duidelijk :roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
_ferry_
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 10:24

Ja, route rood (9) komt er vlak langs, en 8 kruist ook de weg vanuit theux richting spa. En je kunt dan nog weer prima combineren. Ik heb de 1e dag route 8 gedaan, en de 2e dag een mix van 7 (lichte route) en 9 (lange route)

GPS heb ik niet nodig gehad, heb wel een paar takken wat gesnoeid met m'n leatherman omdat die voor de bordjes waren gegroeid ;)

Nu ik op de kaart kijk, vanuit spa starten er ook nog een stuk of 6 routes.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Uiteindelijk alleen grotendeels(paar lusjes er uit geknipt had geen tijd voor de hele afstand) Lowies spa ride gereden en geen vaste routes kan er dus niks over zeggen. Spa ride is een goeie aanrader als je over gps beschikt. Ik stond op camping Spa do'r wat ook het startpunt is, dus ik reed zo vanaf het huisje de route op. Elke keer als je denkt dat er nu wel heel lang over asfalt gereden moet worden of dat je wel erg vaak af moet stappen snap je daarna gelijk weer dat het een investering was om op weer een nieuw uniek stuk te kunnen meepakken. Genoten Lowie bedankt.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Plaats reactie