MTB weekend in Ardennen met zoon.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Ottink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 30 maart 2013, 14:05

In mei is het plan om samen met mijn zoon (12 jaar) een vader-zoon weekendje te houden. Dit willen we invullen (op zijn verzoek!) door te gaan mountainbiken.
Zelf ben ik enthousiast MTBer. Voor mijn zoon wil ik een fiets gaan huren. Plan is om met de hemelvaart te gaan kamperen, bijv in de Ardennen en dan diverse (korte) tochten te gaan fietsen rondom de camping. De auto gaat mee, dus stukje rijden om bij een route te komen is ook geen groot probleem, fietsen passen wel achterin.
Mijn zoon heeft geen MTB ervaring, maar is fanatieke sporter (voetbal), dus qua conditie moet hij het wel aankunnen. Hebben jullie aanbevelingen. Zijn er in de Ardennen voldoende (niet te ingewikkelde) routes voor een beginner? Welke locatie zouden jullie aanbevelen? Do's en don'ts?

Groeten

NB: uiteraard ga ik nog even is dit forum-Belgie rondkijken!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

http://www.mtbroutes.be/provincie.php?id=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Heb je al een idee waar je in de Ardennen wil gaan overnachten. De omgeving van Vielsalm is bv. leuk voor een beginner met goede conditie. Je moet hem niet gelijk te zwaar en technisch werk voorschotelen. De kans is groot dat hij dan nooit meer mee wil.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik ben vorig jaar met mijn nichtjes (13 en 9) wezen kamperen bij camping Polleur in de buurt van Theux. Echte outdoor camping, waar ze ook mountainbiken verhuren en routes hebben.
Route die ik met mn nichtjes heb gereden was voor mij makkelijk (vooral brede paden, niet echt single tracks), maar allebei mijn nichtjes (die toch ook redelijk sportief zijn), vonden met name het hoogteverschil toch wel heel pittig.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Net terug uit houffalize en route blauw 5 ging over camping du moulin, aan de rivier de ourthe, zag er leuk uit!

Goeie beoordeling op zoover:

http://www.zoover.nl/belgie/luxemburg/h ... ez/camping#" onclick="window.open(this.href);return false;
Ottink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 30 maart 2013, 14:05

Ik hou het in gedachten. Na overleg met diversen toch besloten om in NL te gaan mountainbiken, afdalingen etc misschien toch wat spannend. Nu eerst samen naar de Veluwe!
Ottink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 30 maart 2013, 14:05

Dank voor de reacties, uiteraard!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het is zover, veel plezier !!!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie