La Roche toffe uitvalsbasis + routes

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Nougie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 december 2014, 19:44

Hallo mede-bikers!

Het voorbije weekend ben ik met 5 kameraden voor het eerst in La Roche gaan mountainbiken, en dat was me even de moeite! We verbleven in een ruim vakantiehuis dat perfect gelegen was om stevig wat te fietsen. in Samrée ofzo heet het gehucht, maar echt goed als uitvalsbasis! Ook groot genoeg om alle fietsen binnen netjes op te bergen waar ze niet in de weg stonden, en na de routes te genieten van onze avond, een echte aanrader dus. Hierbij de link! http://www.ardennes-etape.com/vakantieh ... 50109.html

Qua routes hadden we op voorhand al wat uitgedokterd, maar ook in het vakantiehuisje stond nog aardig wat documentatie, en uiteindelijk hebben we last minute nog één andere route gedaan. Vooral route 3 in La Roche was een aanrader! We vroegen ons echter af of het de moeite was om terug te komen voor 4 en of andere ons vooralsnog onbekende routes? Die hebben we niet gedaan, maar we zouden graag eens teruggaan! laat maar weten wie meer ervaring heeft daar!
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Wij vertrekken toevallig komende woensdag die kant op. Verblijven daar met kerst oud en nieuw. Op het moment van lezen ben ik al het e.e.a. op mijn Gps aan het zetten. Is het nog te doen qua modder?
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

ah jammer dat ik dit nu pas lees ik had nog een mooie zware technische gps track voor je eventueel, ik hoop dat je een leuk weekend hebt gehad.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

liquid schreef:ah jammer dat ik dit nu pas lees ik had nog een mooie zware technische gps track voor je eventueel, ik hoop dat je een leuk weekend hebt gehad.
Hallo Liquid, Daar ben ik dan wel weer in geïnteresseerd! Kun je wat meer over die track vertellen?

gr. Wouter
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ja als je me even je mail geeft via pb stuur ik hem wel op. Ik heb hem van gpsies gehaald van een evenement waar ik de naam van vergeten ben. En vervolgens heb ik de lussen er uit geknipt want 2x hetzelfde rijden hoef ik niet. Wat overbleef was ruim 35 km genieten met eigenlijk alleen de openingsklim (hausire) over asfalt. Wij hebben vanuit onze accommodatie aangereden en kwamen op 50 km 1600 hm. Het start voor de deur van hotel floreal. Het is ten noorden van la roche en heeft stukken uit ik dacht route 1 maar ook tegen de richting daarvan. Ik vond het top en ga hem nog wel een keertje doen als het weer wat mooier weer is.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

liquid schreef:Ja als je me even je mail geeft via pb stuur ik hem wel op. Ik heb hem van gpsies gehaald van een evenement waar ik de naam van vergeten ben. En vervolgens heb ik de lussen er uit geknipt want 2x hetzelfde rijden hoef ik niet. Wat overbleef was ruim 35 km genieten met eigenlijk alleen de openingsklim (hausire) over asfalt. Wij hebben vanuit onze accommodatie aangereden en kwamen op 50 km 1600 hm. Het start voor de deur van hotel floreal. Het is ten noorden van la roche en heeft stukken uit ik dacht route 1 maar ook tegen de richting daarvan. Ik vond het top en ga hem nog wel een keertje doen als het weer wat mooier weer is.
He dit klinkt heel interessant. Ik ga in september naar la-roche/houffa/nadrin en ben opzoek voor de zaterdag een mooie tocht te doen. Heb je in middels die gpsies naam weer gevonden? Of heb je zelf een gpsies naam?

gr Azjen
Plaats reactie